Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

heerlijke combi :innocent:

19 likes

Volkoper met blauwe wijzers 1945s :smirk:




MST374

17 likes


Oude Junghans voor ook niet meer zo junge Hans…

16 likes

Aan het werk! Fijne dag gewenst; koele schaduwfoto voor de arbeiders,

en een warme zonnige foto voor de vakantiegangers.

18 likes

Ook hier gewoon aan het werk vandaag. Wel een thuiswerkdagje :sweat_smile:

18 likes

Enicar Star jewels caliber AR 1141 1965
Net terug uit de service. Dank maar weer, Adrie ! @aad57 .
Helaas niet gelukt om een originele deksel te vinden, ondanks welwillende medewerking van @domega .
Grote dank ook aan Donald.
Blij dat dit prachtige horloge gered is, hij was ver heen !

Prachtig inhouse caliber AR 1141

Mooie specs ook !

Wàt een prachtig horloge is het geworden
(Was het al maar na de service, als ‘nieuw’ !)
En de wijzerplaat, zònder markers op 12, 3, 6 en 9… uniek ! Heel heel blij met dit horloge !!!

26 likes

Erg mooi!

1 like

30T2SC!

32 likes

En opnieuw

18 likes

Rodania chronograaf jaren 50/60.

26 likes

EDIT: nog wat detail erbij. Moeilijk om met de telefoon goed op de foto te krijgen…

29 likes

Zegt me helemaal niks, maar ziet er mooi uit?
Heb je wellicht meer info?

Even terug naar de 70er jaren. En naar electrisch.

14 likes

Wauw, gewoonweg wauw.

1 like

13 likes

Nee, helaas niet. Hij kwam binnen net voordat ik op vakantie ging dus ik heb hem nog niet open kunnen maken.

Het horloge is een handopwinder en meet 37mm ex kroon. En ik heb hem iets meer als een jaar geleden voor het eerst gezien bij een Franse verzamelaar en ik was er meteen weg van. Toen hij vorige maand te koop kwam heb ik hem dan ook meteen gekocht.

Sinex was volgens mij een klein Zwisers merk uit midden vorige eeuw zie deze advertenties:

image

En hier is een andere Sinex die een tijdje geleden verkocht is voor $1800:

5 likes

Bedankt voor de informatie!!

Heel mooi, dat heb je weer goed geregeld, mocht die toch weer een keer vertrekken. Denk naast FB ook aan mij hier op HF! :slight_smile:
Belangrijk geniet er van en ook nog van je vakantie!

2 likes

Over vakantie gesproken, vandaag de Jaquet-Droz naast het zwembad :slight_smile:

30 likes

Nieuw bandje om de Cortébert ook in wat meer dressy situaties te dragen. Werkt naar mijn idee echt heel erg mooi, lekker uit de tijd maar dat is dan ook precies de bedoeling. Bandje was twee tientjes bij Watch Gecko, voelt zeker voor het geld solide aan. What say ye, forumites?

17 likes

Prachtige vintage duikers, die Sinex en Jaquet Droz! :heart_eyes: Van Sinex had ik nog niet eerder gehoord.

1 like