Wie gaat er naar de Rikketik-beurs op 24 april in Houten?

Ik moet wel ff wennen aan de manier waarop tegenwoordig sommige mensen op een forum met anderen omgaan. In een nog niet zo heel erg grijs verleden kon je zeggen wat je wilde, het maakte niet uit wat voor mening je had. Niemand maakte zich druk, en al helemáál niet om wat een ander denkt en vindt. Tegenwoordig moet je je woorden blijkbaar eerst heel voorzichtig afwegen op een schaaltje. Doe je dat niet dan is er altijd wel iemand die zich daardoor persoonlijk aangevallen voelt en meent deze woorden moeten te pareren met een op de man gespeelde aanval.

Best jammer.

19 likes

Niemand durft? Dan ga ik wel :wink:

Stelling: de enigen die zich in dit topic distanciëren van het feit (van algemene bekendheid) dat er op horlogebeurzen veel sjoemeltroep ligt, hebben zelf een kraampje.

Vertrouw alleen je eigen ogen, beste mensen! Helaas kan ik er ditmaal niet bij zijn. Ik had zelfs speciaal zo’n pin aangeschaft.

13 likes

Dankje!! Kans dat ik je even opzoek!

Ben benieuwd wie er gaan happen… :joy:

2 likes

Leuke tip die Rikketik. Nooit geweest maar ga er maar eens langs. Ben al tijdje op zoek naar een Omega bumper goud met losse secondes. Is jullie ervaring dat je daar een kans maakt voor een nette prijs?

Ik denk als je het letterlijk neemt en alle rommel bakjes meetelt die 80% zelfs laag ingeschat is.

Ook als ik kijk naar waar ik zelf geinteresseerd in ben, Seiko chrono’s valt het vaak stevig tegen. Een deel is gewoon echte aftermarket troep ook heel veel slecht en overpolijst, andere dingen zoals verkeerde glaasjes of wijzers etc. Ik zei in oktober:

en

Nou zijn er wel ook goeie en verkopers en af en toe een leuk horloge. Maar 80% is gewoon niet interessant om te kopen (of maak daar maar 90% van)

Yep sterker nog, veel handelaren vragen meer dan bv de ebay prijs. Terwijl je iets koopt “as is”. Geen garanties of het horloge goed loopt. De meeste handelaren hebben ook zoveel te koop dat ze gewoon niet weten hoe alles loopt of alles goed getest hebben. Volgens mij hadden @Mafkees, @Batossai en ik alle drie een horloge dat toch niet lekker bleek te lopen.

2 likes

Is dat Frans voor ‘hij loopt te traag’? :wink:

Tenzij je een kenner meeneemt of tenzij je zelf veel expertise hebt zou ik zeker geen Omega kopen op De Rikketik.

1 like

Ben er nog nooit geweest
Heb wel interesse voor er naar toe te gaan
Ook voor wat ervaring op te doen heb al veel geleerd hier op het Forum

Een beurs is er ook voor de gezelligheid
Ik vind daar moet je een mooie dag van maken rond neuzen en kijken wat te koop is
Heb nu nog weinig ervaring

2 likes

Net op tijd binnen, brons-titanium!!!
Pasklaar op N22!

5 likes

Ja zeker, er is heel veel gereedschap te koop. Let wel goed op de kwaliteit want er zit ook spul van zgn. pisbakkenijzer tussen… Maar met een beetje zoeken kom je mooie en bruikbare dingen tegen.

Niet altijd. Dat klopt. Maar dat geldt ook voor de Nederlandse, Duitse, Engelse, Belgische en diverse andere Oost-Europese handelaren die er staan. Mijn ervaring is ook dat er van al die nationaliteiten net zo veel aardige en behulpzame verkopers staan. Dus dat scheelt niks met de winkels in de plaatselijke koopgoot…

[quote=“amaris, post:72, topic:242174”]
als ik er niet meer ben (…)[/quote]

Ach… wat zielug. En al die speldjes die dan overblijven? Gaan die naar de nabestaanden?
Gewoon een beetje voorzichtig aan doen dan maar, dan overleef je het wel. :slight_smile:

3 likes

:joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Altijd weer genieten, 4 x per jaar zo’n topic over 'Wie gaat er naar de Rikketik! :slight_smile:

3 likes

hahahahaha l*l met vingers :joy: gaat helemaal goed komen!

Ik kom naar de Rikketik met twee tt DJ’s. Een op leer met blauwe dial; de ander met tt bracelet en champagne dial. Aan jullie om ter plekke te oordelen of switchen van band aan te bevelen is.
Uiteraard ben ik ook herkenbaar door Schotse pet en oude kop met wit vlassig baardje van 3 weken oud…

1 like

ik ben er, je vindt mij op de stand rechts van de ingang, met heel veel gereedschap. ook bekend onder Holland Star Import en met een vitrine kastje van Spareparts-Watches

1 like

Hoi Peter, je vergeet te vermelden dat er al heel wat horlogeforumleden bij jou langs zijn geweest om gereedschap aan te schaffen voor de vinwat clinics

3 likes

Dank je wel,:+1: had ik er inderdaad even bij kunnen vermelden

1 like

Maar dit topic is wel heel anders dan normaal. Het woord spruitjes is nog niet gevallen namelijk

4 likes

Valt me ook op.

3 likes