Wie heeft de dunste?

In navolging van het dikste horloge topic dan nu het dunste horloge topic. Dus laat ze zien, wat is jou dunste horloge? Vermeld de dikte en ook even of het om een quartz, handopwinder of automaat gaat.

Ik trap af met de Nomos Tangente Neomatik, een automaat met een dikte van slechts 6,9mm.

8 likes

Ik heb zoiets ergens liggen. Is van mijn vader geweest. Een Seiko Lassale van +/- 3mm dun.
Wat is er eigenlijk gebeurd met Seiko Lassale @koekoek?

2 likes


F91w met 8mm. Hoewel er thuis nog ergens een Bulova rondzwerft die dunner zou kunnen zijn.

4 likes

Mijn Roger Rodin meet net geen 8 mm! Draag deze zelden, met 36 mm beetje klein. Maar wel een leuk ding.

4 likes

Nomos Orion 38, handopwinder, 7,9mm

6 likes

Prachtig :heart_eyes:

Had jij ook niet een Mido Baroncelli Heritage? Die is volgens mij ook erg dun.

1 like

Dank je, overigens nog nooit een Mido gehad :blush:

1 like

@NielsV heeft die gehad geloof ik.

Zonder uberhaupt het topic gelezen te hebben…@anon50762135EV natuurlijk

4 likes

:joy: jij kunt het weten :wink:

2 likes

Geen idee eigenlijk.

1 like

Reeds eerder getoond, mijn Claude Meylan Automaat met slechts een dikte van 5mm. :open_mouth:



7 likes

Klopt, was een erg mooi horloge. Echter 10.45mm dik dus niet de winnaar :slight_smile:

5 likes

Zo is het. Oude foto van Jaap en ik in Berlijn. L

fat_big~2

Zie je hem jaloers naar mijn hamburger kijken? Da’s onterecht want in dat tasje naast hem op de bank zitten er zes. :joy:

3 likes

Ja, en dat draadje wat daar hangt, dat is dus geen draadje :joy:

5 likes

Whahaha :joy:

Dan bedoel ik iemand ander, ik heb de Baroncelli Heritage wel eens voorbij zien komen hier.

Edox Les Bemonts Ultra Slim, nog steeds het dunste quartz-uurwerk, met datumveld, ter wereld.

Het uurwerk is 1,4mm dik.

Het horloge is 5,25mm dik

7 likes

Mijn dunste is een Tissot Navigator GMT met 7mm.

1 like

Leuk onderwerp, te dik is te dik!

Ik heb een Vintage Technos, ligt al een jaar bij de horlogemakker, en ik heb geen foto. Destijds opgemeten: 6.80mm, en dat is best dun voor handopwinder.

Oh en een Seiko quartz van 8mm, nieuw gekocht in 1996:
ea9eda3c4e3eb8c1917f396c082f555d98acbfc3_1_666x500

De meeste vintage niet-sport horloges die ik hier heb liggen zijn tussen de 8 en de 11 mm (de handopwinders dan).

Ik geloof je meteen hoor, maar heb je die zelf wel eens gemeten? Hij ziet er niet 3mm dun uit.

Die is 6.95mm, en dat is voor moderne ETA automaat wel aan de grens van het haalbare ja.

Dat is de dikkere Baroncelli non-Heritage met een 2836, de Baroncelli Heritage heeft een 2892 en is dus 6.95mm

De Citizen Eco-Drive One nog is véél dunner, die is 2.98mm en het kaliber is 1.4mm:

En ik heb eens gegoogled (de dikte van de Citizen moest ik ook opzoeken hoor), maar er is nog wat dunners in de quartz hoek:
Concord Delirium. 1.98mm. (Met zo’n Lassale/‘tank’ vormgeving). Lelijke korte wijzers:

Dan is er nog de CST-1, een armband van 0.80mm dikte:

Ik vind dat geen horloge, ben ik nou conservatief?

En wat is dan het mooiste in het ultra thin segment? Voor mij misschien wel de JLC ultra thin small second. Met 7.6mm bijna een mm dikker dan mijn Technos, maar dun genoeg voor een modern horloge.

4 likes