Klopt, was een erg mooi horloge. Echter 10.45mm dik dus niet de winnaar
Zo is het. Oude foto van Jaap en ik in Berlijn. L
Zie je hem jaloers naar mijn hamburger kijken? Da’s onterecht want in dat tasje naast hem op de bank zitten er zes.
Ja, en dat draadje wat daar hangt, dat is dus geen draadje
Whahaha
Dan bedoel ik iemand ander, ik heb de Baroncelli Heritage wel eens voorbij zien komen hier.
Edox Les Bemonts Ultra Slim, nog steeds het dunste quartz-uurwerk, met datumveld, ter wereld.
Het uurwerk is 1,4mm dik.
Het horloge is 5,25mm dik
Leuk onderwerp, te dik is te dik!
Ik heb een Vintage Technos, ligt al een jaar bij de horlogemakker, en ik heb geen foto. Destijds opgemeten: 6.80mm, en dat is best dun voor handopwinder.
Oh en een Seiko quartz van 8mm, nieuw gekocht in 1996:
De meeste vintage niet-sport horloges die ik hier heb liggen zijn tussen de 8 en de 11 mm (de handopwinders dan).
Ik geloof je meteen hoor, maar heb je die zelf wel eens gemeten? Hij ziet er niet 3mm dun uit.
Die is 6.95mm, en dat is voor moderne ETA automaat wel aan de grens van het haalbare ja.
Dat is de dikkere Baroncelli non-Heritage met een 2836, de Baroncelli Heritage heeft een 2892 en is dus 6.95mm
De Citizen Eco-Drive One nog is véél dunner, die is 2.98mm en het kaliber is 1.4mm:
En ik heb eens gegoogled (de dikte van de Citizen moest ik ook opzoeken hoor), maar er is nog wat dunners in de quartz hoek:
Concord Delirium. 1.98mm. (Met zo’n Lassale/‘tank’ vormgeving). Lelijke korte wijzers:
Dan is er nog de CST-1, een armband van 0.80mm dikte:
Ik vind dat geen horloge, ben ik nou conservatief?
En wat is dan het mooiste in het ultra thin segment? Voor mij misschien wel de JLC ultra thin small second. Met 7.6mm bijna een mm dikker dan mijn Technos, maar dun genoeg voor een modern horloge.
Eens. Ongeloofelijk dat ze dat kunnen maken. Is dat met of zonder datumveld?
Ook eens. Gewoon een armband met een klokkie. Ik ben dan hoogstwaarschijnlijk net zo conservatief.
Zonder.
Wat inderdaad de vraag opwerpt, wat is de dunste mét datum. Maar dan kun je weer onderscheid maken tussen met of zonder secondenwijzer, cq centrale secondenwijzer.
Mooi hoor. Niet te hard stoten, dan breekt ie doormidden.
De dunste (uurwerk-wise) met datum is nog steeds de Edox heb ik begrepen. Zo een dunne quartz met datumveld schijnt nog niet geëvenaard te zijn.
EDIT: Dat is overigens zonder secondenwijzer.
Ah, daar heb ik overheen gelezen.
Dat lag aan je interpunctie
Aan de grens van het haalbare moet je vast wat concessies doen aan de degelijkheid ja. Net zo min als ik 1000m WR nodig heb in een duiker is 6mm misschien wel dun genoeg. Maar het blijft leuk.
Ik zie het. Teveel tegelijk in een zin. Excuus.
Edox les bemonts ultra slim.
Zoals hier al eerder vermeld het dunste quartz horloge met datum ter wereld.
Ongeveer de dunste in mijn bezit. Het is geen prijswinnaar maar dik is ie zeker niet met 7,6mm, de Pulsar G10:
Wauw oogt bijna fragiel! Ongelofelijk dun zeg… mooie wijzerplaat ook
Dank je.
Ik vind hem ook prachtig.
En met verschillende lichtinval kleurt ie chocoladebruin tot diepzwart
Gr
Henk
Mijn dunste (sorry even plaatje van het web, heb nog geen eigen foto’s gemaakt)
4,5 mm , inclusief zonnepanelen
Mijn dunste is een Piaget 9p2, uurwerk is een goede millimeter dik, handopgewonden.
Kast van 18k goud, saffierglas.
Morgen de schuifmaat eens zoeken en de totale dikte meten.
Wauw een Piaget. Mazzelpik