Wie heeft de dunste?

Ja echt een super horloge vind ik. De tweede Dolce op stalen band was erg lastig te vinden, plan was om die stalen band op de SACM te zetten. Helaas een fractie van een mm te breed. Al met al blijft mijn voorkeur toch uitgaan naar de SACM171.

Dat is wel te slijpen door een vakman. De vraag is of de kromming bij de aansluiting van de kast past, en de kromming bovenop de lugs een beetje overeenkomt.

Overigens vind ik het een horloge voor kantooromgeving/verjaardag bij oma etc., juist vanwege de dunheid, maar ook vanwege het gebrek aan waterdichtheid. Leer is dan prima en staat in mijn ogen beter. Staal reserveer ik voor ruigere omstandigheden, al is het maar in en om het huis. De 8mm Seiko quartz in post 20 heeft overigens hetzelfde “euvel”, en daar kan ik niet eens leer om doen.

1 like

De obaku en de alfex ( zie ook blauwe gedeelte) komen ook een eind in de richting met hun 5 mm.

Gr
Henk

Mijn dunste is alles behalve competitief in dit draadje, maar voor een (sportieve) duiker niet verkeerd.
SKX031, hoogte van 11 a 12 millimeter exclusief het gebolde glas.

Deze handwinder met AS1525 motor. Kast 4 mm + glas 3 mm = 7 mm

1 like

Jeuj, ik kan eindelijk ook eens in dit draadje meespelen. Een Lasita quartz mét datum van 5,7 mm. Nét niet zo dun als die Edox maar veel scheelt het niet. Het Miyota 9U15 uurwerk is met 2,3 mm. dan ook geen dikkerdje.

1 like

6 likes

Hoe laat is het nu?

2 likes

Tijd voor een echt horloge :wink:

1 like

6.95mm. Blijft dun voor een automaat :wink:

3 likes

De dunste van mij is een door Genta ontworpen “white shadow”. Hierin zit een cal 2-66 van 1974 tot 2003 het dunste automatische uurwerk (volgens ranfft)
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Universal_66_2


Het erg bolle plexi glaasje is makkelijk de helft van de dikte.

De foto laat de mooie sunburst op de dial (van licht “metallic” blauw tot bijna zwart, afhankelijk van de lichtinval) slecht zien.

1 like

Seiko Chariot met 2 hands
3,3millimeter dik caliber 2220A handwinder

Elgin ThinThin 3 hands automatic met 4,3 millimeter dik caliber 760

Seiko Credor met 8J81 quartz caliber. 3 hands.
Dikte behuizing 5 millimeter. Dikte caliber onbekend.

1 like

[quote=“Hieronimus, post:21, topic:168524”]
Oh en een Seiko quartz van 8mm, nieuw gekocht

image

Wat is dat gekke zwarte ding naast jouw horloge?

1 like

Cool hè. Ik heb ze allemaal nog, een stuk of 800 albums staan er op. 90% is ouder dan dat horloge.