Wie kan me helpen met een batterijwissel (breitling)

De Breitling Colt Oceane van mijn vrouw is aan een nieuwe batterij toe. Is er hier op het forum toevallig iemand die dit zou kunnen uitvoeren voor een redelijke vergoeding? Normaal gaan m’n horloges naar Pertijs in Breda maar voor een batterij wissel vindt ik de AD prijzen wat aan de hoge kant☺️

Neem even contact op met @PeterLC, hij heeft ook gewerkt voor Breitling. Hij heeft wel een korte vakantiestop dus het kan zijn dat hij misschien niet direct reageert.

1 like

Als de Breitling nog onder garantievoorwaarden valt, zou ik het toch naar een Breitling adres brengen.

1 like

Dat is relatief duur omdat bij een dergelijk horloge ook een druktest hoort.
ik zou er in ieder geval geen hobbybob aan laten sleutelen maar een geauthoriseerde Breitling dealer.

1 like

Kosten batterij vervangen Aerospace :innocent::wink:

1 like

Snap het verhaal over druktes en AD maar weet dat er op dit forum genoeg kundige mensen deelnemen met dezelfde vaardigheid als de AD. Zoek dus ook zeker niet de eerste de beste ‘hobbybob’ maar een hobbybob met skills (zoals Peter die ik zeker een PM zal sturen)

1 like

Er zijn verschillende juweliers die het wel willen doen zonder de druktest, en dan betaal je gewoon de batterij. Zorg wel dat dat een A-kwaliteit is, anders zit je er zo weer…
Als het horloge onbeschadigd en de pakking verder goed is, is de waterdichtheid na één keer openen heus niet “weg”…

Voorbeeld: Juwelier Puur in Waalwijk… maar dat is misschien niet in de buurt

Iedere juwelier wil wel even een batterij zetten maar je zal er net eentje treffen die je Breitling mee naar achter neemt en aan de slag gaat met zn jaxa tool :unamused:

2 likes

Elke moderne Breitling is waterdicht, en hoort dat -na openen en sluiten- weer met zekerheid te zijn. Bij Puur hebben ze dus geen wd-tester…? Goh. :slight_smile:

Een druktest is iets anders dan een simpele waterdichtheidtest…

Gewoon in het water gooien is de simpelste waterdichtheidstest.

1 like