Wie kan mij wat meer vertellen over deze schuurvondst Alpina?

Zoals de titel zegt, wie zou mij wat meer kunnen vertellen over deze Alpina, welke is verkregen door middel van een soort schuurvonst. Hij loopt niet op dit moment. Alvast hartelijk dank.

9 likes

Alpina uit de jaren 40-50, verchroomde kast, handopwindbaar uurwerk, versleten kroon en waarschijnlijk kost een reparatie meer dan het horloge waard is. meer is er zonder het te openen niet van te zeggen.

1 like

Leuk klokje, het lijkt op een oude Alpina KM 710. Een navy issued uit eind jaren dertig. Maar dan is het wel een redial.
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_imagesAAY4JHZ3

2 likes

Hij is mooi, laten ze bij Alpina dat maar een remake van maken.

1 like

Jaren 30 lijkt mij eerder, door het enthousiaste gebruik van radium. De kast krijg ik niet open…

10 likes

Gewelddadige hobby zeg.
Op de website van Alpina staat hij volgens mij als vintage military watch, vlak voor de KM. Weliswaar met een zwarte dial.

2 likes

Nee dat wordt lastig met die duim. jaren 30 zou kunnen maar ik denk van niet, dat waren vaak kleinere kastjes en als het een military is dan zou je dat kunnen zien aan tekens/logo’s of nummers op het achterdeksel.

Even de band loshalen dus.

1 like

M’n duim is zo geworden door het proberen open te maken, ik schoot uit. Hier is de achterkant:

1 like

Hopelijk zit er een caliber 592 in

1 like

Heel mooi klassiek klokje, dennis Ik ben nu ook wel nieuwschierig geworden naar de datering
Beterschap met de duim, hechtingen?

Voor dit soort horloges kunnen we prima de kastopener van @Arie_Kabaalstra gebruiken :wink:
Zijn er nog (kleine) ontwikkelingen, Arie?

1 like

Geen hechtingen gelukkig. Ik heb een drukverband erom heen gedaan, waardoor het vel als het goed is weer vast zal groeien. Het vel was niet helemaal ervan af, dus door de druk erop dekt dit stuk vel de wond af.

Toch gelukt.

Alpina 586.

1 like

Mooie vondst!

1 like

Het uurwerk loopt voor ongeveer een halve minuut en stopt dan weer.

Leuk uurwerkje, hier die van mij:

1 like

Ik heb serienummer 592, een iets latere dan de jouwe.

1 like

De kwaliteit van Alpina komt naar boven, hij loopt nu ineens onafgebroken als een trein! Klein beetje geholpen door de veer wat strakker te zetten.

Hij loopt als een zonnetje!

Het groen ook zoveel mogelijk verwijderd.

4 likes