Wie kan/wil service workshop geven?

Ook ik heb zeker interesse in de vervolgclinic! Liefst in Utrecht, maar R’dam is vast ook wel te organiseren.

1 like

Ik ben verder gekomen voor het regelen van een vervolg clinic en de opzet voor een nieuwe basis clinic.
De basis afspraken zijn gemaakt met de manager van de locatie voor de clinics in Overschie, Rotterdam.
Deze locatie heeft het voordeel dat het ook vanuit richting Utrecht en den Haag gemakkelijk is te bereiken en er is voldoende ruimte en gratis parkeren. De kosten zijn ook zeer acceptabel, 50 Euro voor een avond, dus delen door het aantal deelnemers.
Ik zal een dezer dagen bespreken wanneer we snel een start kunnen maken op een dinsdagavond.
Voor sommige zijn de te behandelen onderwerpen die ik had aangegeven wat mager.
Dus stel ik voor dat ook beginnende sleutelaars kunnen aanschuiven, die kunnen immers rustig aan het werk en storen de rest niet. Ook andersom, als er andere onderwerpen behandeld worden, immers iedereen kan dan rustig zelf aan de slag en eventuele hulp is aanwezig.
Eigen projectjes kunnen dan ook worden meegenomen.
Zoals bijvoorbeeld het vernieuwen van een opwindstift als de stift is afgebroken. afstellen en afregelen van het horloge. ik zal dan een time Grapher meenemen.
Het is dan wel handig om te weten welk horloge meegenomen wordt, dan kan ik de juiste sleutels meenemen om de achterkant open te maken.
Er zijn ook vragen gesteld om te laten zien hoe een balans as met een gebroken tap vernieuwd moet worden.
En hoe een gebroken lagersteen vernieuwd wordt en in de platine geperst kan worden. Dat zijn dan de onderwerpen die in een later stadium behandeld kunnen worden.

Graag zou ik dan van iedereen vooraf willen weten wat men graag zou willen behandelen en om dan zelf aan de gang te willen gaan op die avond.
Als het kan stuur mij dan een PB, zodat ik alles goed in kaart kan brengen.
Voor de beginnende sleutelaars zal ik dan de lijst doorgeven met de gereedschappen die minimaal nodig zijn voor een start clinic.

4 likes

Top idee, Huib! Ik wil zeker van de partij proberen te zijn! (Mits te combineren met werk/privé uiteraard. Zoals eerder door mij aangegeven is Rotterdam ook geen probleem!

Inmiddels zijn we 4 jaar verder.
In die 4 jaar zijn er allicht nieuwe adspirant knutselaars bijgekomen op dit forum.
Waarschijnlijk ook wel behoefte aan nieuwe basis workshops.
Ikzelf in elk geval die behoefte wel.
Ik heb op het forum geen aankondiging of initiatief kunnen vinden op redelijk korte termijn.
Dus hierbij een aftrap.
Wie is bereid en in staat een workshop te geven?
Locatie zou voor mij niet zo’n probleem zijn als het met OV goed te bereiken is.
Als er genoeg belangstelling en een workshopleider hier in de buurt is dan kan ik ook de locatie belangeloos regelen in Oldenzaal.
Geef jullie reacties.

1 like

Volgens mij ben je net te laat :grimacing:

Maar er komt nog een vervolg, volgens mij?

Ik moet nog steeds even koffiedrinken met horlogemaker Kalle Slaap. Hij wil deze winter eventueel wel een workshop organiseren. Wordt waarschijnlijk wel in Noord-Holland, in zijn bedrijfsruimte en onderwerp nog nader te bepalen. Zodra ik bij hem ben geweest, binnenkort, zal ik hier, in overleg met HF uiteraard, een topicje over maken.

2 likes

Goed initiatief, echter ik kan amper een bandje verwisselen, inkorten lukt ook nog net, en daar houd ik het maar bij :rofl:

Ik heb toch niet goed gezocht merk ik.
Ik zal met belangstelling de topics van vinwat in de gaten houden.
Sorry.

1 like

Ik sta inmiddels al op een wachtlijst voor een volgende clinic.

3 likes

Je moet ook maar net weten waar je op zoeken moet, ik probeer soms wel eens iets terug te vinden wat ik zelf geschreven heb en zelfs dat is soms lastig :sweat_smile:

Succes en veel plezier alvast bij de aankomende clinic :+1:

1 like