Vinwat clinic 2022

Overmorgen naar de clinic van @vinwat. Alle spulletjes verzamelen is al leuke voorpret. En de beschrijving van het uurwerk dat @lassale opstuurde duizelt me al. Erg benieuwd. Ik laat mijn ervaringen hier wel weten. Misschien daarna wat gereedschap in de aanbieding :joy:

8 likes

Of een kapot uurwerk :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Niet onmogelijk :grimacing:

1 like

Ik was graag aangeschoven, maar ook deze keer doorkruisen andere plannen deze clinic! Veel plezier ALLEMAAL!

3 likes

Voor mij is het helaas qua afstand niet te doen, anders had ik ook de vorige keren al mee gedaan. Ik wens iedereen heel veel plezier toe! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

3 likes

Eerder een incompleet uurwerk :rofl:

6 likes

Succes iedereen! :face_with_monocle: :ok_hand: :slightly_smiling_face:

2 likes

Tot woensdag. Ik heb er zin in.

2 likes

Hou er rekening mee, dat we starten met een toets. Zorg er dus voor dat je de benaming van alle uurwerk onderdelen uit je hoofd weet :grin:

6 likes

Misschien had ik toch voor “Creatief met kurk” moeten kiezen :grimacing:

5 likes

Hier even een kort (ik heb het geprobeerd) verslagje over de 1ste vinwat clinic 2022.

Gisteren met volle moed in de auto gestapt vanuit het mooie zuiden naar de metropool Rotterdam. Geweldige view over de stad bij binnenkomst over de brug. Helaas een beetje laat ivm files dus snel weer verder.

Bij binnenkomst zaten alle deelnemers al helemaal klaar om te starten (bijna allemaal dan @Fate_Amenable_To_Change . De tafels helemaal vol met gereedschappen en spullen, net een professioneel horloge atelier.

Snel even een rondje handen schudden en kort kennis gemaakt met @lassale @Climholland @vinwat

Maar geen tijd voor gekkigheid (en koffie :unamused:), snel aan de bak want daar komen we voor :wink:

Iedereen vol enthousiasme gestart en wat ik mee heb gekregen ging het super goed. Tussendoor even wat kletsen over wie je bent en wat je in het dagelijks leven verder doet en vooral over horloges en alle klunzige momenten die wij als horlogemakers in opleiding :innocent: hebben meegemaakt.

Gezellig kletsen en een horloge uit elkaar halen is geen goede combinatie, dus regelmatig even weer alle aandacht erbij. Met hulp van onze leermeesters die de dingen zo makkelijk en goed uitleggen en de handige handleiding, was het horloge zo uit elkaar.

Tussendoor wat fotootjes genomen van het uurwerk, maar helaas bij het in elkaar zetten blijkt toch dat ik te weinig foto’s heb gemaakt. Waar hoort dit veertje en dat schroefje toch 🫣 Snel de hulplijnen inschakelen en het kwam weer helemaal goed.

Gedurende de avond zijn er gelukkig weinig ongelukken gebeurd, her en der wel een schroefje dat wegschoot, maar daar zijn gelukkig geen foto’s van :wink:

Het was een super leuke en leerzame avond, mijn 1ste keer dat ik een horloge helemaal uit en in elkaar heb gezet, zonder schade en toestanden. Dit smaakt dus naar meer!

De tijd ging zo snel voorbij dat we moesten haasten om op tijd buiten te staan voordat het alarm erop ging. Nog even buiten nakletsen en iedereen weer naar huis. Idee voor de volgende clinic (van Chris): koffieapparaat en biertapje om af te sluiten :yum:

Helemaal zin in de volgende clinic, waar we nextlevel dingen gaan oefenen. Bij deze alvast een dank aan @lassale @Climholland @vinwat voor jullie tijd om dit wederom te organiseren en jullie kennis en kunde waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

En een paar foto’s van mijn uurwerk natuurlijk. Helaas geen tijd gehad voor een groepsfoto. Misschien iemand anders?

Alvast een reminder voor mezelf op de foto’s gezet, Die veertjes zijn echt irritant :unamused:

24 likes

Leuk verslag en het blijft top dat de heren dit organiseren :ok_hand:

30-11 is het mijn beurt :grin:

4 likes

Tof verslag! Ik zit in de tweede lichting, zin in!

5 likes

Het was zeker een leuke avond, het aantal vrijpostige onderdelen met een eigen wil was zeer beperkt deze avond.
En beperkte zich ook nog eens tot maar één van de twee tafels🤔.

Ik blijf energie halen uit dit enthousiasme delen. Op naar de volgende!

11 likes

Geloof mij, ik heb één keer daar koffie gezet, het helpt de avond niet.
Geen koffie zetten daar is een gunst.

5 likes

Okee geen koffie dan :confounded:. Dan sluiten we alleen af met een biertje :beers:

2 likes

Leuk, een verslag! En yup, het was erg gezellig. Ik was pas om kwart over zeven binnen, jammer dat ik het handenschud-rondje gemist heb. Uiteraard ook leuk om @Plees weer eens te zien, da’s ook altijd gezellig. Volgende week doe ik m’n uiterste best om een tandje vroeger te zijn, ik zat midden in de onboarding van m’n nieuwe baan, vandaar.

Maar mijn vrijpostige onderdeel bleek gewoon in m’n uurwerk gevallen te zijn, en het was geen veertje. Ik ben vandaag thuis ook nog even in een verloren uurtje aan de bak gegaan, en toen schoot het ronde veertje bij het opwindrad wel weg. Nondeju.

Hoe dan ook hik ik een beetje aan tegen het terug plaatsten van de balans, ik ga maar eens een rondje Youtube doen, de rest zit in elkaar. Wat ik van het uurwerk vind is vraag twee. Met name de kroon is gewoon een misdaad tegen de mensheid.

Even een fotootje van m’n huiswerk. Terugplaatsen van het anker-rad was even gehannes, ik merkte dat je dat kleine klotebruggetje goed in de gaten moet houden, anders loopt het rad niet tegen het seconderad aan.

Sorry voor de obligate Seiko. Ik weet ook niet hoe die daar terecht kwam.

16 likes

Leuk om te zien! Ik ben de 30e aan de beurt, erg benieuwd hoe het mij zal vergaan. :grimacing:

3 likes

Ik was net een minuutje eerder binnen… :upside_down_face:

En inderdaad leuk om wat mensen achter forumnamen te zien!

3 likes

Pics or it didn’t happen :crazy_face: :rofl:

Dank, was wederzijds, helaas geen tijd gehad om naar je NA te vragen :wink:

Dat is een leugen en dat weet je zelf ook :laughing: je wil gewoon een kleiner uurwerk om aan te werken :face_with_hand_over_mouth:

3 likes