Yema Superman heritage. Oris 65 diver alternatief

Mooi alternatief voor de mensen de Oris 65 Diver. Zelfde maatvoerig als het origineel. Scherpe prijs ook.

12 likes

Ja mooi ding…echt eentje die boven het maaiveld uitsteekt imo. Perfecte afmetingen en een nette prijs (saffier eur 1099).

:ok_hand:

1 like

Mooi!
Nog wel aan de prijs.
Maar in ieder geval een ETA .
Want hier werd ik niet wijs van:

Mvg Bertjan

1000 euro aan de prijs?

Deze is 300m waterdicht, heeft een 2824 en kost de helft van de Oris op staal.

1 like

Een Squale 1521-026/A heb je voor €850,- met saffier en 500m.
Oris en Yema lijkt toch echt meer marketing lucht tussen te zitten.
Mvg. Bertjan

1 like

Alleen even niet aan een stalen band gedacht bedenk ik mij nu :grimacing:

Snel die Squale halen dan en flink diep gaan duiken. :+1:

3 likes

:joy:

1 like

Ik ga deze zeker in de gaten houden. 19 mm lugs is wel balen, want staat ook top op rubber.

Inderdaad een gaaf ding. :slightly_smiling_face: ik had hem ook al ergens voorbij zien komen en vond hem meteen erg mooi. Kwalitatief is Yema gewoon echt goed en in Frankrijk is dit ook een bekend en gevestigd merk. :ok_hand:

Ik ben dol met mijn Oris Divers 65, maar als ik die niet net pas een paar maanden had, dan kocht ik vandaag deze Yema. Mooi Klokkie! :sunglasses:

PS: voor de oude Superman modellen worden- in goede staat- best hoge bedragen betaald door de liefhebbers, tot wel enkele duizenden euro’s.

2 likes

Een één op één (inclusief maat) remake door het merk zelf: Dit vind ik nou wel leuk!
Ik begrijp niet zo goed waarom ze ook mineraal glas aanbieden. Had dan acryl als optie genomen.

Ik denk dat hij nog best groot draagt, met zijn 48mm lug to lug, en vooral ook met zijn nogal rechte lugs. Even wachten op foto’s van de zijkant, of beter nog een video. En 14 mm is niet dun.

edit: De kleur van de lume is niet gelijk van wijzers vs indices. Jammer. Het is gelukkig niet zo overdreven (nep) gepatineerd als:

3 likes

Ik vind hem zo op de foto’s echt heel aardig. Grappig merk met historie, degelijk uurwerk. Prijs is heel fatsoenlijk.

1 like

Ik vind deze zelf veel leuker dan de Oris, maar mijn liefde voor vintage limiteert de bewondering voor reissues.

1 like

Heel gaaf…

Ik heb dat ook wel, maar één op één inclusief maatvoering in produktie nemen zie je niet zo vaak, en maakt het voor mij veel beter te verteren dan sommige uitvergrote en aangepaste horloges. Een voorbeeld, weliswaar non-duiker uit een totaal ander tijdperk:

Die datum. En 41mm :confounded:

Blijft wel de discussie over faux patina, dat wel.

De afwerking van die Yema band ziet er ook vrij hopeloos uit dus dat is nauwelijks een minpunt. :laughing:

2 likes

Mooi !!!

Qua rubber heb je just ook wel veel (vintage) opties op 19mm. :+1:

2 likes

Dat wist ik niet, dank je!