Zakhorloge

Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraagje over een zakhorloge. Weet iemand om welk merk het gaat?

Hoi ben, geen idee, maar een foto van de voorkant en met name van het het binnenwerk (met de radartjes enzo) zou de kenners hier op het goede spoor kunnen zetten.

Begint een beetje standaard opening te worden…gelijk ook nog even weten wat het ding waard is?

Nee, ik ben gewoon benieuwd naar het horloge maar hartelijk dank voor het compliment! Hoe heet je nieuwe gebruikers welkom…

2 likes

LD zijn waarschijnlijk de initialen van de eerste eigenaar.
Aan deze foto van een deksel is helaas niets te zien. Heb je ook foto’s van de wijzerplaat en van het uurwerk.
Overigens is het vaak zeer moeilijk om de juiste maker te achterhalen omdat er dikwijls geen merkteken in het uurwerk staat van zo’n zakhorloge.

Uiteraard gelijk hierin @chronospace maar ts weet dit wellicht niet en tja dit is een openbaar forum he?

Ik ga uit van het positieve en wellicht wordt er bij de ts een virusje gekweekt :wink:

Het virusje was inderdaad al gekweekt maar door de reactie van chronospace is het virusje aardig afgezwakt…

we hebben de laatste tijd een “golf van gelukszoekers” gehad hier… ik kan me de reactie dan ook wel voorstellen… maar goedkeuren is een tweede…

verder sluit ik me bij de anderen aan… een foto van de voorzijde, en eventueel een van het uurwerk geeft snel meer duidelijkheid…

Helaas neemt de zuurpruimeritus de laatste tijd de overhand op dit forum. Mensen nemen zichzelf of deze hobby soms iets te serieus, en menen dan een soort privilege te hebben op het horlogevirus.
Trek het je niet aan. In sommige topics is het tussen de regels door soms nog weleens gezellig :wink:

Welkom op het horlogeforum.

Zullen we dan met het onaangename maar het nuttige combineren en uitleggen dat je veel moet lezen en reageren voordat je een reguliere gebruiker wordt en dingen mag verkopen.

@ts: Welkom hier en sorry voor de horken… Ziet er wel leuk uit. Enig idee hoe oud?