Zo, dat had ik veel eerder moeten doen... *knip*

Ik heb hetzelfde gedaan met een vintage look lederen NATO. Zag er niet uit.

2 likes

Kan ik me iets bij voorstellen. Nylon kun je met een aansteker netjes afwerken, je ziet niet dat er ergens iets is afgeknipt.

Zou je misschien een foto willen posten van het losse bandje zoals hij nu is alsjeblieft? Ben wel benieuwd wat je precies hebt gedaan eigenlijk. Ik erger mij ook altijd aan die extra stukken stof.

1 like

Ik heb hem nu niet om, maar ik heb de loze flap redelijk kort afgeknipt (nog een randje van ca. 3mm over). Het rafelrandje heb ik met de vlam (klein houden) van een aansteker dichtgesmolten, voorzichtig om de rest van het bandje (dubbelvouwen) niet te raken. Tenslotte met een nagelvijl nog even eventuele scherpe puntjes afvijlen.

Ik probeer eraan te denken om vanavond nog een foto te maken.

1 like

Kun je niet gewoon de NATO’s down under gaan dragen?

Nu heb je alsnog die schaamlip aan de laterale zijde van je arm steken.

9 likes
6 likes

Vreemd genoeg vind ik de vouwflap niet erg.

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto van het bandje. Normaal gesproken knip je een stuk van het “einde” af maar op jouw foto zie ik een keeper zitten aan het stuk dat je hebt afgeknipt. Zit er nu maar een enkele strap tussen je pols en het horloge of 2?

mijns inziens is nu de functie van de nato teniet gedaan.

Als er een “pushpin” uitknalt, flikkert je horloge alsnog op de grond.

Of begrijp ik niet?

Die extra flap die hij heeft afgeknipt is niet nodig om de nato te laten functioneren als er een pushpin uitknalt. Die extra flap zit er enkel om er voor te zorgen dat het horloge niet van de nato afglijdt indien het niet gedragen wordt.

2 likes

Het doorknippen van je Nato is altijd +1

4 likes

en “min” een stukje…

1 like

extra flap aan de onderzijde irriteert me niet, wel het spandband gevoel als ik hem terug moet vouwen, vandaar dat ik hem afknip en netjes rond brand. ik gebruik overigens een klemtang dan blijven de muntjes (1 euro munt past goed) beter zitten.
down under wordt hij te dik aan de onder kant.

1 like

Ik schrok van de titel. :grimacing:

Mika

3 likes

zei de vader van 30 kinderen…

Klopt. Het is een vrij zware Nato band en het was me te dik tussen pols en horloge

Heb ik ook wel eens gedaan, nadat ik een (wat vettige) reeds geknipte NATO kreeg op een horloge van @Batossai.

Dat is met een rubberen of leren bandje ook het geval. Dat probleem zie ik niet.

2 likes

:joy:

Huh??? :rofl:

1 like