Ik ben van plan om een nieuwe horloge aan te schaffen, maar zoals jullie weten zijn er wel duizenden soorten en wil je altijd de ‘‘beste’’ of ‘de ‘mooiste’’.
Nu is mijn oog gevallen op het volgende horloge;
Want ik weet dat er vele andere micro brand zijn die zeer waarschijnlijk ongeveer dezelfde horloges aanbieden. Maar zijn er vergelijkbare / betere horloges die ongeveer dezelfde specs hebben voor een prijs van 300/450 euro.
Automaat
Saffier
Ceramic
Stalen band
Blauw of Zwart/blauw
Ik had een tijdje mijn ogen gericht op de nieuwe Axios Ironclad (deze week kickstarter), maar toen wist ik niet dat deze pas rond maart geleverd zou worden. En merken zoals Parnis/Invicta hebben helemaal geen eigen looks meer.
Dus ik ben benieuwd of jullie andere / betere suggesties hebben voor mij?
Nu in mijn bezit: Seiko snzf17 / Steinhart ocean one green.
Poooh nait best mien jong. MM300 meets Tudor Black Bay Bronze. Ik zou voor 400 euro voor iets anders gaan. Te hoog hommage gehalte en daarmee mijns inziens in het straatje van Parnis en Invicta en daarmee ook eigenlijk gewoon zonde van je geld.
Ik zou kijken voor een mooie Seiko Diver.
Turtle, Sumo of een SPB077 a.k.a MM200 of SPB051 a.k.a 51mas. Of een SKX007 compleet naar smaak laten modden met specificaties naar jouw keuze. @HanDavinci is de modguru en heeft verschillende prachtige projecten op zijn naam staan.
Zie hieronder mijn uitgebreide review van nagenoeg heel de Seiko duik familie.
Ik geef de TS een welgemeend advies. Kun je het niet mee eens zijn, prima maar draag dan wat zinnigs bij in plaats wederom je frustratie naar mij toe te uiten.
De patserkramp, ik houd ervan. Die legt altijd zo ontzettend veel bloot over iemands karakter.
Niet ieder horloge hoef je te kopen trouwens, je mag er best af en toe eens eentje krijgen. Helemaal stoer is het als je daar dan eerlijk voor uitkomt.
Je zult wel verward zijn doordat er een hele ren aan haantjes is ontsnapt met het openen van jouw topic.
Meneer RLC is, zo lijkt het, in de nadagen van zijn carrière op dit forum. Zijn aanbevelingen daarentegen zijn helemaal niet verkeerd en verdienen zeker je aandacht.