Zoektocht naar nieuw stalen horloge.

Hallo allen,

Ik ben van plan om een nieuwe horloge aan te schaffen, maar zoals jullie weten zijn er wel duizenden soorten en wil je altijd de ‘‘beste’’ of ‘de ‘mooiste’’.

Nu is mijn oog gevallen op het volgende horloge;

Want ik weet dat er vele andere micro brand zijn die zeer waarschijnlijk ongeveer dezelfde horloges aanbieden. Maar zijn er vergelijkbare / betere horloges die ongeveer dezelfde specs hebben voor een prijs van 300/450 euro.

• Automaat
  • Saffier
  • Ceramic
  • Stalen band
  • Blauw of Zwart/blauw

Ik had een tijdje mijn ogen gericht op de nieuwe Axios Ironclad (deze week kickstarter), maar toen wist ik niet dat deze pas rond maart geleverd zou worden. En merken zoals Parnis/Invicta hebben helemaal geen eigen looks meer.

Dus ik ben benieuwd of jullie andere / betere suggesties hebben voor mij?

Nu in mijn bezit: Seiko snzf17 / Steinhart ocean one green.

Poooh nait best mien jong. MM300 meets Tudor Black Bay Bronze. Ik zou voor 400 euro voor iets anders gaan. Te hoog hommage gehalte en daarmee mijns inziens in het straatje van Parnis en Invicta en daarmee ook eigenlijk gewoon zonde van je geld.

Ik zou kijken voor een mooie Seiko Diver.
Turtle, Sumo of een SPB077 a.k.a MM200 of SPB051 a.k.a 51mas. Of een SKX007 compleet naar smaak laten modden met specificaties naar jouw keuze. @HanDavinci is de modguru en heeft verschillende prachtige projecten op zijn naam staan.
Zie hieronder mijn uitgebreide review van nagenoeg heel de Seiko duik familie.

2 likes

Glycine Combat Sub?

5 likes

Of een mooie Squale?

1 like

Of idd een mooie Seiko :muscle:

1 like

:raising_hand_man:t3:

6 likes

over hommages.

8 likes

Ik geef de TS een welgemeend advies. Kun je het niet mee eens zijn, prima maar draag dan wat zinnigs bij in plaats wederom je frustratie naar mij toe te uiten. :+1:

De patserkramp, ik houd ervan. Die legt altijd zo ontzettend veel bloot over iemands karakter.

Niet ieder horloge hoef je te kopen trouwens, je mag er best af en toe eens eentje krijgen. Helemaal stoer is het als je daar dan eerlijk voor uitkomt.

4 likes

Alstublieft, topic kan op slot.

9 likes

Net als die Junghans van jou?

Echt, oogkleppen.
(en nee, niks frustratie. Je ziet het gewoon zelf niet.)

Prima duiker dit. En ja, een ripoff met ‘eigen’ looks, want blauw.
Ik zou een Seiko kopen.

4 likes

Ben er achter gekomen dat er meer hiervan rondlopen…

1 like

Aah Fak. Haal ik het net weg omdat ik dacht “ik moet dit niet doen en gewoon mijn muil houden” en dan quote een of andere onverlaat mijn tekst :joy:

12 likes

Bad karma…:joy:

1 like

Je zou die moderne Invicta’s natuurlijk ook kunnen zien als een vorm van uitlokking.

Glycine Combat sub vind ik zelf een goede keuze.

1 like

Wat mag de diameter zijn?

Ik zou ook die Squale GMT kopen :point_up:t2: Hij heeft wel een vies diepe beschadiging op de linkeronderlug, maar dan moet het maar een toolwatch worden.

Je moet nooit een comment weghalen Dennis, dan kom je zwak over. Own it.

3 likes

@Le0

Je zult wel verward zijn doordat er een hele ren aan haantjes is ontsnapt met het openen van jouw topic.

Meneer RLC is, zo lijkt het, in de nadagen van zijn carrière op dit forum. Zijn aanbevelingen daarentegen zijn helemaal niet verkeerd en verdienen zeker je aandacht.

Succes !

7 likes

Die heeft toch een dingetje met de GMT wijzer, is dat simpel te fixen ?

Dit klinkt niet echt alsof TS te wachten zit op zon squale

1 like