NA Spirit 37mm: Zou dit hem dan wel zijn?

Herkenbaar voor velen (op een Nederlands horlogeforum), maar niet te begrijpen voor mensen die “ik heb toch mijn telefoon om de tijd te zien” zeggen: een horloge aanschaffen en vrijwel direct voelen dat dit horloge niet lang zal blijven.

Ik heb sinds 2021 een aantal horloges gehad welke toch na korte periode het veld hebben moeten ruimen.

Een leuke duiker:


Mijn geliefde Aqua Terra

Die strakke Quartz

Een iconische Speedmaster

Een degelijke dresswatch

De redenen:

  1. Gekocht, maar had eigenlijk een ander horloge in gedachten die ik eigenlijk wilde.
  2. Fantastisch horloge, nog steeds het mooiste horloge in mijn optiek, maar werd te groot voor mijn gevoel.
  3. Zo strak dat het saai werd.
  4. Handwinding met een kroon die je amper vast kan pakken. Heel irritant.
  5. Leuk, maar hoef geen dresswatch meer.

Dus sinds 2021 heb ik wel een idee, wat ik vandaag de dag zoek. Niet te groot, heritage, micro-afstelling, sportief.

Daar was dus de Longines Spirit in 37mm. Vorig jaar gepast met de champagne wijzerplaat. Mooi, maar toen probeerde ik de blauwe. Ja daarvan kreeg ik echt een warm gevoel.

Na de verkoop van de Speedmaster was er weer genoeg draagvlak thuis om de Spirit te bestellen via Chrono. Deze week kwam hij binnen en ja hij is top!!!




124 likes

Heel mooi, ik begrijp het.

1 like

Sinds ik zo’n review filmpje bij Watchfinder heb gezien, ben ik grote fan van de Spirit serie.
Geniet ervan! Mooi horloge.

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit!!

Geniet er met volle teugen van.
(zolang het mag duren dan).:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Heel mooi :star_struck::ok_hand:

1 like

Heel erg gaaf horloge, super keuze :star_struck: Staat ook goed en de blauwe dial spreekt mij ook het meeste aan.

2 likes

Allemaal mooi budget afhankelijk maar voor mij persoonlijk toch niets mooier dan de Speedmaster. Genieten maar en afwisseling maakt onze hobby leuk.

1 like

Prachtige Longines! Veel plezier gewenst met dit prachtige horloge

1 like

Kei gaaf, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Sorry 37 is voor mij een dames horloge.
Maar als jij er blij mee bent veel draag plezier.

1 like

Mooi man! Prachtige maat ook. Veel draagplezier ervan :slightly_smiling_face:

Welnee :laughing:

2 likes

:point_up_2: :index_pointing_at_the_viewer:

2 likes

Van harte! Veel plezier ermee!

1 like

Begrijpelijke en goede keuze. Gefeliciteerd

1 like

Zeer mee oneens. Lug to lug is dit horloge bovendien enorm, juist daarom is 37 mm diameter hier voor meer mannen geschikt dan je zou denken. @Niels1983, deel eens wat meer likes uit man! Je bent nogal uit balans wat dat betreft. :wink:

@SuperDuiker - Noem eens even een iconische klassieker - de Constellation Pie-Pan. Weinigen zullen gaan mauwen dat dit een dameshorloge is. Welaan, de diameter hiervan is 34 mm. :upside_down_face:

12 likes

Mooi hoor gefeliciteerd!

1 like

Wat voegt deze opmerking nou precies toe? Voor mij zijn grote horloges meer voor mensen die wat te compenseren hebben. Maar als jij daar gelukkig van wordt.

11 likes

FIXED :sunglasses:

zit er namelijk ook al een hele tijd naar te loeren… :wink:

2 likes

Inderdaad vrij kort door de bocht om te zeggen dat alle horloges van 37mm en minder vrouwenmodellen zijn. Denk ook aan de explorer die met 36mm door vooral mannen wordt gedragen. Er zijn nogal wat variabelen die een horloge wel of niet vrouwelijk maken.

Sorry Peter, ik zal letten op m’n like-gedrag :joy:, ik heb jouw post al geliked!

1 like