2017: welke vintage draag je vandaag?

leuk hoor en beweegt ie nog goed?
mmm Rosskopf … geen fan van, heb dan ook geen een zakhorloge met die techniek

Ja het armpje beweegt. Rosskopf is geen topmerk, maar wel een leuk zakhorloge object, ik heb in de loop der jaren veel onderdelen verzameld en resaureer deze ook, er zijn veel verzamelaars voor dit merk. Ik heb ooit eens een oudere Belg ontmoet die had er wel meer dan 200 en allemaal anders en speciaal voor de Belgische markt gemaakt, kan je nagaan hoe populair die horloges toen waren. En de verzamelaar heeft dan ook een zeer unieke verzameling, Ik geloof dat de man momenteel al aan het hemelen is, wat er met zijn verzameling is gebeurd weet ik niet.

1 like

Een van mijn hobbies is o.a. het verzamelen en restaureren van hebdomas zakhorloges. ook erg leuk.

2 likes

jah gaaf alleen zie je niet zo vaak mooie exemplaren :slight_smile:

Hier is een van de Hebdomas zakhorloges die ik o.a. verzamel. Leuk om aan te werken, simpele techniek

2 likes

mooie! gave plaat ook nog!! :slight_smile:

In dit topic gooien he!! :slight_smile:

1 like

Deze maar vandaag.

4 likes

@vinwat hij staat ook al in het zakhorloge topic, deze Hampden uit 1897 :slight_smile:


5 likes

Ja toen waren het nog horloges, Net als vintage auto’s, dat waren pas auto’s tegenwoordig zijn het blokkendozen op wielen met IBM PC apparatuur onder de moterkap.

1 like

Ibm is al antiek hoor, is tegenwoordig het Chinese Lenovo :smile:

3 likes

Leonidas CP-2 E.I.

22 likes

Ja ik begin oud te worden

1 like

Ik dacht dat leonidas Belgische bonbons waren. En die pralines zijn best lekker.

1 like

24 likes

7 likes

Gaaf!

1 like

Deze in elkaar gezet, ik heb het idee dat ie nu te goed loopt, lijkt wel te “banken” (prellen?) in sommige posities, klappert er over.

Even dragen en kijken hoe het gaat :slight_smile:

8 likes

:heart_eyes_cat:

9 likes

Mooie klok!
Deze vroege uitvoering is toch met aardig wat verschillende uurwerken uitgebracht dacht ik? Welke zit hier in?

1 like

Een Valjoux 92

7 likes