2017: welke vintage draag je vandaag?

En ze heet Oris!?

1 like

Om de lente mee te beginnen, eentje uit de Glashütter Uhrenbetriebe, nice day :sunny:

5 likes

Een Sandoz Polemaster vandaag

3 likes

6139-6002 uit mijn geboortejaar '77 vandaag

13 likes

Ooit eens van een hele aardige meneer in het zuiden van het land een deel van zijn niet meer gebruikte inventaris over kunnen nemen. Dit klokje zat er ook tussen. Nog steeds op zoek naar een beter passend bandje en aan het twijfelen of ik “iets” met de wijzers zal doen.

Ik vind hem heel aardig. Niet verkeerd.
Mooie vorm en vier stippen op de wijzerplaat. Niets overbodigs.

Vandaag voor de Seiko liefhebbers maken we vandaag en morgen Seiko dag.
Mijn eerste Seiko jaren 50.

7 likes

Dus voor morgen Woensdag wederom Seiko dag. Jaren 60.

6 likes

Erg mooi ding! Wel uit de 60’s en niet de 50’s maar dat mag de pret niet drukken :smiley_cat:

Ja, de jaren 60 heeft inderdaad een betere uitstraling o.a. door de verkleurende blauwe wijzerplaat, bij verdraaing van de hoek veranderd de kleur iets. Maar de andere uit de jaren 50 is een van de eerste met een automatische gang van dit kaliber en de basis voor de nieuwe generatie uurwerken en het heeft ook nog een ingebouwde kroon, en dat is ook heel uniek voor die tijd. Daar komt bij dat het nog perfect functioneert, perfecte kwaliteit, ik kan niet anders zeggen.

De Sea Horse komt uit de 60’s niet de 50’s. Seiko had in de 50’s maar 1 automatisch kaliber en die zat in de Seiko Gyro Marvel. In dit klokje zit een kaliber 7625 denk ik? Die komt uit 1963, dus hij is van later dan 1963. Gewoon even kijken naar het deksel en het serienummer om zeker te kunnen weten uit welk jaar hij komt.

De blauwe Lord-Matic is waarschijnlijk uit begin jaren 70 :smile_cat:

1 like

Nu we toch met jaartallen bezig zijn :grin: Voor mij vandaag mijn zeer geliefde Camel Trophy horloge. Nieuw gekocht in 1992 toen de race nog werd gereden. Volgens de informatie van de Belgische juwelier destijds had een deelnemer exact dit model om in 1991 of 1992; dat laatste weet ik niet zeker, maar er is hier vast iemand die het weet :grinning:

Fijne dag gewenst! :+1: :relaxed:

4 likes

Heer Koekoek, je hebt gelijk de sea horse is uit de beginjaren 60.
De LM is van begin 70. Er staat overigens geen enkel nummer of kaliber op het uurwerk. uitsluitend op de kast het nummer 5D2430. Dit is nieuw voor mij. Ik vind de kwaliteit zeker subliem.

5 likes

Niet onopvallend!

Hoe is het kastpootje rechtsonder?

blauw

19 likes
17 likes

Hoi BH
Ja volgens mij gewoon goed. Lijkt wellicht een beetje vreemd zo op de foto die out of focus is maar in het echt zie ik nagenoeg geen (dikte)verschil. Heb nog even met de schuifmaat gemeten maar zijn op verschillende punten toch echt even dik. Wel is links de naad tussen het gematteerde en het hoogglans nét even wat scherper dan aan de rechterkant. Daar is het contrast wat minder. Maar qua dikte toch zo goed als gelijk.

1 like

Een NOS Ruhla vandaag.

11 likes

18 likes