2nd gen MN straps van Erika's Originals

Alles goed en wel, maar ik zie de Swick versie er niet meer tussen staan. Jammer, dat vond ik de mooiste.

Kan mij niet voorstellen dat de oude voorraad ineens helemaal op is.
Wellicht een mailtje aan wagen?

1 like

Plaatjes zeggen meer dan praatjes.
Op wus is een draadje over slijtage van de zijkant van de eerste generatie bandjes (en ik denk een verdeaalde vintage).

https://forums.watchuseek.com/f222/erika-mn-strap-fraying-problem-5019385-2.html

1 like

Dat is wat ik bedoelde. Ik heb er al 1 weggegooid waar het elastiek zichtbaar werd. Laten we hopen dat dit bij de 2nd generation types beter is.

1 like

Ik heb hier ook al eens een foto geplaatst van hetzelfde, maar dan in het beginstadium.

Als ze dat nu opgelost heeft, zou dat mooi zijn.
We gaan het meemaken, … of niet. Dat kan ook. :wink:

Nu ik de foto’s zit terug te kijken, … die TSAR had ik nooit weg moeten doen. Dat was icm. Erika een absolute topper! Maar dit terzijde. :sunglasses:

1 like

Ander leesvoer (er is nog meer geloof ik. Ik zoek nog even):

In onderstaand topic staat ook wat V.W.O:

Alles leesvoer even terzijde, hier gaat het om:

The good news is Erika has announced updated straps made with new strap material that has the same finished edge on both sides. This finishing should all but eliminate fraying not caused by any sharp edges on the metal parts.

Oftewel, de nieuwe versie - waar dit topic over gaat - zou beter moeten zijn. Ik ben erg benieuwd naar de gebruikservaringen over een maandje of wat. Overigens de slijtage die ze in dit WUS topic laten zien, heb ik nog niet zo meegemaakt. Misschien heb ik wel telkens mazzel gehad.

Ja, dat is de belofte van Erika. De oude banden hebben een ‘zwakkere’ ruwere rand. Kan je ook voelen als je met je vinger er over gaat. De nieuwe heeft twee goede randen.

Overigens zie ik op instagram bij amerikanen veel van de volgende voorbij komen.
Zou dit dezelfde als watchgecko kunnen zijn?

https://www.bandrbands.com/Elastic-Parachute-watch-bands.aspx

1 like

Ik vond de originele Erika’s bandjes nogal snel rafelen waar de redelijk scherpe “keeper” in het materiaal schuurt. Gegeven de prijs vond ik dat toch wel kwalijk. Drie bandjes die ik bij haar kocht zien er niet meer uit en liggen in een la. De 4e heb ik hier op het forum verkocht voor een gereduceerde prijs. Dat was 200 euro weggegooid.

Zijn ze nu trouwens ook 75 euro geworden? Waren ze niet 50? :thinking:

Mijn fout was dat ik door de presentatie dacht dat het stevige bandjes waren. Maar het is een fashion item.

3 likes

Dat zou best eens kunnen. Veelal dezelfde kleurencombinatie’s.

Het is niet mijn ding. Heb geprobeerd maar vind het echt niet zoveel waard voor je geld. Heb soms het gevoel dat de haak los kan schieten.
Ik koop liever nato strap

1 like

75 euro voor een zulu strap?

Nou nee.

1 like

Onderbroekenelastiek.

2 likes

Que!?

Ik heb net twee van de nieuwe generatie binnen gekregen, zal later dit weekend wat vergelijkingsfoto’s maken!

1 like

Dat zou mooi zijn! :+1:

Al vergelijkingsmateriaal? :blush:

Ik ben op zoek naar een oranje MN strap en Erika is de enige die die kleur heeft (cheapest en watchgecko iig niet…). Maar twijfel toch wel erg over de 75 euro (zeker nu de concurrenten 1/10 van de prijs zijn… :joy:).
Ik heb nu nog een gen1 bandje (en vele anderen gehad) en daar zeker tevreden over.

Ik wou er een kopen maar ben ondertussen afgehaakt. Of ze moet met hele unieke kleurencombinaties komen zoals voor zo’n Australisch blog.

Dat dus. Ik ben nu die van Luff aan het proberen. Die van scheapestnato en Zuludiver vond ik maar meh. Dunner, slapper en allemaal dezelfde kleurtjes.

2 likes

Dank voor de tip!

Hebben ook oranje (helaas niet met n streepje…), dus ga daar maar eens proberen.

Edit: maar jij hebt deze dus al?

1 like

Nah, nog onderweg

1 like