Acceptabele tijdsduur voor terugname van verkocht horloge

Daar heeft die gozer met ruilwaar goed aan gedaan. Het was toch ruilhandel. Zonde van het geld, netjes opgelost. Ik had het ook zo gedaan, denk ik.

Wacht, hoelang moet het horloge geen onderhoudsbeurt hebben gehad om tot de vaststelling te komen dat het uurwerk vervangen moet worden?

Das een moeilijke vraag, kan nogal verschillen van merk, model, gebruik, temperatuur etc.

Netjes hoor ! maar ik vind het nogal wat, een horloge op zicht verkopen.
Gaat mij persoonlijk te ver, maar nogmaals chapeau. :thumbsup:

1 like

Indirect vroeg ik eigenlijk hoelang die Speedmaster die jij verkocht geen onderhoud heeft gehad? Als hij sinds de jaren '70 loopt zonder onderhoud, dat kan ik dan begrijpen Het was vast geen Speedmaster uit bijvoorbeeld begin jaren 2000. Of wel?

:innocent:

2 likes

Deze was van 1999, als iemand nooit onderhoud heeft uitgevoerd, ligt op een warme plaats of wordt niet gebruikt dan kan dat gebeuren

1 like

Oeh… Bedankt voor de info!

Erg netjes afgehandeld.
Moet er garantie gegeven worden over tweedehands horloges… nee het hoeft niet.
Het siert de verkoper naar mijn mening echter wel wanneer dergelijke dingen zo geregeld kunnen worden.
Het is lastig om kenbare gebreken als dusdanig te herkennen.

Nou, jij hebt je mening makkelijk klaar zonder iets van de koper te weten. Onbegrijpelijk hoe kort door de bocht je kan zijn.

Nou ik had het eigenlijk nog niet eens over het horloge op zicht verkopen, ben wel echt fan van f2f. Maar ook dan mag een koper echt wel bij me terug komen op de koop, mits uiteraard in dezelfde staat.
Ik zou dat zelf ook erg op prijs stellen, net als de details als een kop koffie erbij, gewoon als liefhebbers de rest van de collectie bespreken.
Het zijn die zaken waardoor de verkoop via het forum gewoon leuker en vertrouwder wordt. Maar wellicht ben ik te naïef…, hoop het niet.

2 likes

Ook zonder een koop of ruil mag je op de koffie komen hoor @Erik_de_Gast :ok_hand:t3::coffee:
Espresso, normaal of cappuccino?

1 like

Als je een horloge hebt verkocht en het uurwerk heeft een afwijking wat niet vermeldt was in de advertentie, vind ik het zeer terecht dat je het horloge hebt teruggenomen.

Als je een horloge hebt verkocht en je koper is er niet tevreden mee omdat het horloge tegenvalt in het echt, dan hangt het af van de welwillendheid van de verkoper.
Als een koper het horloge direct terug wil sturen omdat hij het niet mooi vindt, geef ik hem die kans omdat een foto een ander beeld kan geven en het toch tegen kan vallen in het echt.

Maar er zijn een hoop verkopers die zoiets hebben als, een deal is een deal. Ik vind dit nogal kil en hard. Al staan ze dan wel in hun recht.

1 like

Geen probleem, we aim to annoy. :wink:

Kunnen we hieruit opmaken dat jij de persoon in kwestie bent waarom dit topic is gestart?

Daar is de verkoopprijs (normaliter) dan ook naar. Voor garantie of service na aankoop moet de koper bij een winkel/handelaar zijn imo, niet bij een particuliere verkoper.

5 likes

Take it easy, take a Sisi.

x2 :smile:

1 like

Ik vind het niet meer dan normaal dan je een andere partij tevreden wilt stellen (indien redelijk uiteraard), of het nou zakelijk of privé is.

Maar bij jou hoef ik dus niets te kopen, ik hoor het al :slight_smile:

Je bent te goed voor deze wereld, Gast!

2 likes

Die conclusie laat ik graag voor jouw rekening.