Automatisch horloge + motor

Beste HF leden ik had een vraag en de meningen op het internet zijn hierbij verdeeld.
Ik rij namelijk in de zomer veel op mijn Harley Davidson en ik vroeg af of een automatisch uurwerk hier tegen kan “vibraties” horloge wat ik dan draag is een tudor bb58.

1 like

Hier is al eens een topic over geweest

3 likes

Gewoon doen. Nog nooit problemen mee gehad. Zelfs op mijn vorige rammelkast (Shovel) niet.

5 likes

Een Amphibia houdt het uit gewoon voor op een goederenlocomotief geknoopt.
@GiveMeYourDough bring on the photo’s!
Dus dit moet ook wel kunnen :grin::+1:

1 like

Het kan allemaal met een Vostok. In de grill van een auto.

Of een ritje voorop de trein.

Geen probleem voor deze jongen.

8 likes

Ik zou alle verhalen van de kenners direct geloven en even een goedkope swatch of g-shock omdoen. Zo doe ik zelf ook niet meer de afwas met mijn speedy om de pols, want oh oh water en een speedy … poeh. Jaja, meningen op internet. Ze doen er toe. Ook de mijne.

PS On a serious note, gewoon omhouden als je gaat touren! Lekker man :motor_scooter: … een scooter, bij gebrek aan een Harley emoji.

4 likes

Ik rij op een oude Indian Enfield, geen centje pijn met een automaat. Heb meer twijfels over mijn elektrische fiets trouwens, die geeft meer trillingen door.

3 likes

Wanneer ik op mijn fiets met stijf aluminium frame zit op een hobbelweggetje zorg ik altijd dat ik slechtst één hand aan het stuur heb (de niet horloge arm uiteraard). Geen idee of dat gegrond is, maar neem het risico niet…

1 like

Mijn automaten hebben hier geen last van, dus ik zeg niet teveel zorgen over maken en gewoon doen.

Tis namelijk zo, die harley wat ik heb is een 2 cilinder met 1700cc en de vibratie is aanwezig te noemen in het stuur😅

2 likes

Maar waarom sta je dan op je profielfoto met een brommer? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar over de vibraties, zelf draag ik gewoon m’n SKX op de motor. 1000cc 2-cyl V
M’n Omega’s draag ik niet. Meer omdat ik niet wil dat ze beschadigen aan de buitenkant. Ooit een pushpin er uit getrokken bij het jas aan doen.

1 like

Ik weet wat jij erbij nodig hebt: een fijne, over de snelweg zoevende Honda CBR 1000 F van 1995!

Die heerlijk niet trilt door de perfect uitgebalanceerde 4 cilinder.

Laat ik die nou net volgende maand te koop aan gaan bieden. :sunglasses:

3 likes

I’d rather push a harley than drive a honda😂

4 likes

:joy: :joy:

Hahaha, lekker duwen dan :stuck_out_tongue:

1 like

Gewoon doen.

1 like

Ik kan dit niet laten, dus ik bied bij voorbaat m’n excuses aan voor deze post.

Als je een automaat op de motor wilt dragen gaat dat prima. De nieuwere Kawasaki 650 blokjes, of je ze nu op de Vulcan, Z650, Versys of Ninja aantreft, hebben naast een balansas ook nog eens rubberen engine mounts. Dat trilt totaal niet. Zelfs de Vintage achtige W900 is trillingsvrij. Ook de Triumph Triples zijn in mijn ervaring boterzacht, lineair en zo glad als een stel babybilletjes.

Maar ja, als je van die schokkende hokken van Harley gebruikt, en ik spreek hierbij uit ervaring met meerdere modellen, krijg je naast pijn in je handen omdat de koppeling veul te zwaar gaat inderdaad nogal op je donder qua trilling.

Kortom: Op negen van de tien Harleys zou ik inderdaad geen analoog horloge omdoen. Ook geen quartz.

Een voortrazende trein of auto is geen Harley. :slight_smile:

Dat dus. :point_up_2:

2 likes

Carnavalskleuren😂

True that. Maar ik heb wel 9000PK tot m’n beschikking :grin:
Eigenlijk is het alleen maar bedoeld voor de patina :hugs:

On topic: ik heb geen ervaring met motorrijden dus ik kan je niet van advies voorzien.

Tja… Weet je zeker dat het aan die koppeling ligt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Automaat kan de trilling wel hebben. Vergeet niet om het horloge op tijd af te doen.

83608156_10220908259476770_7612061235525189632_n

6 likes