Harley davidson en horloge

Een kameraad van me wilt graag een nieuw horloge kopen waarmee hij op de harley kan rijden.

Het horloge zal best wat trillingen krijgen en nu is zijn vraag welk horloges hiervoor geschikt is, handwinder of automaat? Hij dacht aan een omega speedmaster of een rolex.

Iemand hier ervaring mee?

1 like
6 likes

daar heb ik geen ervaring mee,
maar zelf heb ik ook op zo’n gelijksoortige motor gereden en mijn horloges bleven goed bij de tijd :smiley:

1 like

Als hij gewoon zijn kilometers op asfalt gaat maken dan komt het wel goed.

Als je met je Transsalp of iets dergelijks op erg slecht onverhard wegdek gaat rijden in Afrika dan zou ik iets anders kiezen.

Op de motor zou ik btw niet vaak een duur horloge omdoen. Gewoon voor de zekerheid al gebeurt er 99% van de tijd niks. Het gaat mij dan om het motorrijden en interesseert het mij niks wat er om de pols zit. Als je onderweg een kleine reparatie uit moet voeren dan is er al kans op krassen enz als je je horloge niet afdoet.

1 like

doe maar

5 likes

Ik zou zeggen: nóg een reden om geen Harley te gaan rijden…
:wink:

Pest die HD rijders daar toch niet zo mee

3 likes

Och, flauwekul dat trillen op ‘n HD.
Ik draag mechanische horloges onder het rijden.
Op vakantie of langere ritten m’n Squale quartz omdat ie plat en makkelijk is!

2 likes

Ja tegenwoordig wel met balansassen etc. Met een ouwe electra glide of zo zou ik ook een quartz omgooien. :grimacing:

2 likes

Haha: geen balansassen, wel 4 nokkenassen :crossed_fingers:t3:!

IMG_5214

2 likes

Een man met een Rolex op een Harvey, precies wat ik me verbeeld as ik denk aan de “easy rider”…

Zoiets?

afbeelding IMG_3607

Geelgouden Day-Date!

Ff denken…Harley Davidson…HD…een Hermès Dressage!

afbeelding

Gewoon een dweller, wat kan er mis gaan?

2 likes

Deze wou ik er ook ff ingooien…

:rofl:

Maar ik wist gewoon dat ie ging komen!

2 likes

IWC Big Pilot XLP Shock Absorber. Kan klappen opvangen tot maar liefst 90 G. Ja, dit staat toch net effe beter op een Harley dan bovengenoemde modelletjes van de TS.

Maar ja, als het goed is verdwijnt al dit moois onder je handschoen dus kan je net zo goed een G Shockie nemen haha :grin:

Nee, GMT Master…

3 likes

@Roloharley

1 like