Motorrijden met een mechanisch horloge

Goedenavond,

Ik weet niet of er nog meer liefhebbers zijn van motorrijden, maar dragen jullie ook een (mechanisch) horloge tijdens het rijden?

Ik rijd op een naked bike, welke best wat vibraties doorgeeft vanuit het stuur naar m’n polsen.

Eigenlijk heb ik er nooit erg in gehad om een horloge niet te dragen.

Kan het kwaad als in de zin van dat er iets kapot trilt?

4 likes

Tuurlijk.

Heb allerlei motoren gehad, van een stampende eencilinder over een V-twin tot een dikke 4 in lijn.

Als een horloge er niet tegen kan om gedragen te worden tijdens normale activiteiten, dan is er iets grondig mis mee.

7 likes

Hier ook een naked en nog nooit een horloge om gehad tijdens het rijden. Vergeet de tijd toch als ik met dat ding op pad ga :sweat_smile:

Weet eigenlijk niet of (bepaalde) horloge’s hier niet tegen kunnen, het is in elk geval niet goed voor de camera in je I-phone als je die op het stuur monteert :rofl:

5 likes

Ook goedenavond,
Ik heb jarenlang motor gereden. Laatste jaren met een er6f Kawasaki. De bekende twin, met fijne trillingen rond 4000 toeren gebied. Ooit een rit gemaakt heen en terug vanuit noord Italië naar Amalfie kust. Toendertijd had een simpele voordelige degelijke Vostok Amphibia om de pols. Is een automaat en duiker. Geen enkel probleem gehad. In een ver verleden droeg ik een Omega Genève handwinder, caliber 614, op mijn Honda viercilinders. Geen probleem gehad met trillingen. Wel met regen. Horloge kreeg waterschade. Is inmiddels gerestaureerd. :grin: (Ik zou horloges waar ik erg aan gehecht was toch thuis laten denk ik.)
Ook een BSA goldstar, Yamaha sr500 en Montesa enduro en andere eenpitters gereden trouwens, ging allemaal goed.

4 likes

Jaren geleden is eens iets misgegaan hier op HF met het geven van applaus kan ik mij herinneren, maar motorrijden zou moeten kunnen.

6 likes

Ik draag geen horloge want dat past niet onder mijn op maat gemaakte lederen pak, dat zit te strak om er een horloge onder te kunnen dragen.

2 likes

Daar heb je dan toch een dive extension voor. :wink:

4 likes

Drive extension

29 likes

Hahahaha je wat was dat ook alweer? :joy:

2 likes

Ik heb een Suzuki GS500 gehad die trilde als een debiel en rij nu een Honda VFR800. Beiden konden gewoon een mechanisch horloge aan, zelfs m’n Welex uit eind jaren veertig.

1 like

Nooit geen problemen gehad
Nooit over nagedacht dat het problemen kon geven :joy:

1 like

Helemaal geen gekke vraag, dit.
Ik sprak eens iemand die zijn CvdK kapot kreeg door de trillingen van zijn Harley.
Hij kreeg het advies om hem niet meer te dragen tijdens motorritten.

Alweer een prima reden om geen Harley te gaan rijden, maar dat is weer een heel andere discussie. :slightly_smiling_face:

9 likes

Moet kunnen.

1 like

Geen probleem.

Als je een schuiver zou maken, wel je horloge van de grond houden uiteraard. :sweat_smile:

15 likes

Gewoon een passend horloge kiezen kan ook. G-Shocks kunnen vrij veel hebben.

2 likes

Welke motor is dit?

Zelf rijd altijd met horloge. Ook op oude ratelende en trillende racers.
Nooit problemen mee gehad, met het horloge op de motor hè.

Maar op een Harley zou ik niet gaan rijden met een horloge.

Dat dus. Met concerten hou ik daar echt wel rekening mee. Ga echt niet hard staan klappen met een mechanisch horloge om.

2 likes

Een CvdK is ook geen combinatie met een Harley Davidson :grin: Toch iets ruigers dragen…

Jaren gedaan. Geen centje pijn.

3 likes

Na enige tijd stilzitten mag de gangreserve wel weer opgeladen worden toch?