Ben op zoek naar een horloge [€500-€1000]

oehh zeker meer van dit soort horloges! Dit past helemaal in mijn straatje, net iets anders dan “normaal” I like it! En ben ook zeker vaak lover van you love it or you hate it horloges

It is not possible to hate this! Dit is gewoon geweldig

:point_up_2: Ook op TT jubilee een schoonheid :point_down:

6 likes

Helemaal mee eens! En ziet er erg gaaf uit! Denk alleen iets te veel goud voor mij

Een Alpinist staat bijna alles geweldig

Leer
Strapcode Angus Jubilee of TT jubilee
Strapcode 3D Oyster
Nato (:confounded::confounded::confounded::confounded:)

:+1::+1:

1 like

mijn Enige concern zou zijn of het ook bij de meeste kleding past, heb helaas geen hele collectie om af te kunnen wisselen. (exact 0 :sweat_smile: )

1 like

Als ik dit budget had, zou ik gaan voor een Oris big crown pointer date blauw 40mm!

Oké ik begrijp het, hier nog twee opties. Veel succes in ieder geval

Zwart= SDGM003
Wit= SDGM001

2 likes

Volgens mij zoek je dit?!
De groene legerband is een Marine National strap van Erika’s Originals
De Oris 65 is 40mm. Kost je rond de 1000 euro.

5 likes

Wat voor mij ook erg waardevol is zijn verhalen erachter of de geschiedenis wat ik kan vertellen aan mensen als ze reageren op een horloge, zijn die er toevallig een beetje bij de seiko alpinist? @SAT @Nathalie1

1 like

O17, Eigen bedrijf… Maakt zó nieuwsgierig!!!
Ik heb zelf net deze aangeschaft; zoiets zou kunnen.
Bauhaus, maar dan niet zo’n gewone Max Bill… Tegendraads quartz :wink:!!
Italiaans Japans asymmetrisch…
Of écht eigenwijs Nederlands Duits met één wijzertje!

!

1 like

Naast het feit dat het alleen gemaakt is voor JDM (Japanese Domestic Market) is het ook een discontinued model!

Zie hier de geschiedenis :+1:

3 likes

zeer interessant! En ik vroeg me af, wat houdt “23 jewels” in? En kan ik ergens vinden welke materialen zijn gebruikt voor dit horloge? Krijg op google niet zo snel wat ik wil zien, waarschijnlijk weet ik niet goed waar ik op moet zoeken :sweat_smile: :laughing:

Kijk ook naar youtube films van Watchfinder/ long island watches et cetera, best leerzaam!

Wellicht in de specificaties! Geen Goud of zilver in ieder geval :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Jewels :point_down:

https://allesoverhorloges.nl/jewels/

1 like

@dailyjan De Alpinist is nu (nog) verkrijgbaar voor rond de €450. Wordt alleen maar prijziger.
Dan hou je budget over voor 1 andere ernaast. Dit ivm je kledingcombinaties :wink:

Een andere optie is de Oris Aquis. Ook erg fraai en gebruikt hier op HF wel voor 1000 te vinden.

@willemC heb jij nog een mooi plaatje?

1 like

BAMMMMMMMMM al is deze wat duurder omdat het de titanoum versie is. De “gewone” is wel onder de 1k op te pikken. Moet je polsje wel aan kunnen btw.

1 like

Hoezo?:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Omdat dit eigenlijk, zonder uitzondering, erg lelijk is :wink:

1 like

Wellicht dat je een kijkje kunt nemen bij Frederique Constant, tissot of Hamilton. Wil je de echte tijdloze look dat zou je voor dat bedrag ook zeker op zoek kunnen gaan naar bijvoorbeeld een vintage omega constellations of iets dergelijks.

Je kan proberen bij @flowert zijn blauwe te bemachtigen maar ik weet niet of hij hem al wil verkopen.

NA: SPB089! 🎉

Ik heb zelf trouwens helemaal geen problemen om het groen te combineren. De blauwe is limited edition maar ik vind de groen qua kleur meer bijzonder.

3 likes

:tada:

5 likes