Bestaat dé graal eigenlijk wel?

Precies.

Tissot75 geeft z’n mening stevig weer, en Jaroen is op den pik getrapt. Beide zijn hier nog erg vers en schreeuwen.

My two cents.
Elf.

1 like

Ja ik denk dat dat de essentie is: het geld dat echt over is besteed je aan een horloge.
Da’s ook mijn instelling.

Dat is 2e hands echt een spotprijs, gelijk doen.

Elk vervuld verlangen wordt gevolgd door een nieuw nog niet vervuld verlangen (Gerard Reve, volksschrijver).

7 likes

Shit, ik dacht dat “de avonden” literatuur was.
Mooi voor niets dus door dit verhaal geworsteld. :joy:

3 likes

Oh? Mag Ik geen mening neerschrijven dan?
İk mag vooral niet recht voor de raap zijn??
Wat is dan het nut ?
Als jij een probleem hebt met het feit dat merken effectief hun prijzen kunstmatig hoog houden, tja, ik heb nergens geschreven dat mensen afgeschoten dienen te worden voor het kopen van te dure horloges.
Ik zuig het trouwens niet uit mijn duim, Ik besprak het niet zo lang geleden nog met een bevriende journalist die goed thuis is in het horlogewereldje…

Maar sorry hoor als Ik te “zuur” over kom voor sommige “beau monde” rakkertjes

Hahaha
Nope
Maar Ik zie vooral dat heel veel rakkertjes hier snel op hun pik getrapt zijn.
Bedankt om mijn profiel in de groep te gooien, trouwens…

Over respect gesproken

Ik denk dat we ons allen wel kunnen scharen achter de wijze woorden van SuperJ.
.

Ik ben een one-watch guy. Jump dus van graal naar graal. Eens in bezit is het geen graal meer.
De reis belangrijker dan t doel.
Verzamelen, en het genieten van een verzameling kan ik dus niet. Al kijk ik graag de plaatjes van wat anderen bezitten/dragen. En ondertussen al veel klokjes leren kennen hier zonder de “waarde” te kennen als behoorlijke leek.
Ik bezit nu wat ooit mijn graal was, een iwc portugueser, en hier leren kennen en als een blok gevallen voor een n3 Meistersinger. In euros zou t een downgrade zijn voor me.
Voor velen is een graal iets financieel onbereikbaar. Voor mij eerder iets wat ik niet heb.
Maar ik hoed me om verzamelaar te worden als ik t hier soms zie :wink:
Het is iets mannelijks zeker? Dat willen hebben wat je niet hebt?
Een graal bestaat, maar je kan de graal per definitie niet in je bezit hebben volgens mij

3 likes

"Beau monde rakkertje"
Heerlijke samenvatting voor mijn profiel tekst! :sunglasses:

NP :+1:

2 likes

Recentelijk nog een paar voor ongeveer 300 verkocht zien worden. Ze worden eerder goedkoper dan duurder.

Ik gluur wel naar Ferrari’s en Lamborghini’s op parkeerplaatsen. Net zoals ik graag kijk naar een Patek, of een mooi gebouw/bouwwerk bijvoorbeeld. Het is vormgegeven en daarmee kan je het ook als kunst bekijken (ja zelfs een Dacia, maar mooi is anders). Een Ferrari is niet bereikbaar, maar vaak wel mooi om naar te kijken (kunst).

De brug bij Millau bijvoorbeeld is nou niet echt bereikbaar, als bezit (gewoon bereikbaar met de auto), maar daarmee nog wel een bezoek en bezichtiging waard.

Bereikbaarheid is (bij mij) dus niet zo’n issue om iets te bekijken. Denk aan beelden en schilderijen. Niet bereikbaar vaak, maar wel mooi om naar te kijken. Zelfde geldt wat mij betreft voor

Precies dit. Graal = per definitie niet haalbaar

3 likes

Nou ja, relatief gezien wel…

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/108586549?s=348-100-45-11-1-2

3 likes

Netjes verwoord.

Ik denk ook hetzelfde.
Ik wilde jarenlang oh zo graag een Breitling kopen maar nooit gedacht dat ik die ooit zou mogen dragen, de centjes daarvoor kwamen eigenlijk door een ongelukkige reden, klinkt raar maar het was een geluk bij een ongeluk.

Ik heb die dus uiteindelijk kunnen kopen en ben er zeer blij mee maar hij zit nu al twee weken in de watchwinder omdat ik weer zo graag een Seiko SARX035 wilde kopen, die ik eigenlijk door de komst van de Breitling verkocht had omdat ik dacht dat die “ling” nooit meer van m’n pols zou gaan.

In het begin van mijn lidmaatschap hier op het forum was de Grand Seiko ook al een favoriet maar die ligt qua budget gewoon buiten bereik.
Daarom zeer tevreden met de SARX035 als baby Grand Seiko :slight_smile:

Nu draag ik met veel plezier de Seiko dagelijks en ik heb mezelf voorgenomen om de Breitling nog enkel op speciale gelegenheden te dragen, tja wat zijn dan nog speciale gelegenheden waar de Seiko SARX035 niet zou staan??

M’n andere Seiko SKX draag ik dan op zaterdag als ik meega naar de voetbalwedstrijden van mijn zoon, als “beater”, ik ben ploegafgevaardigde dus mee in de kleedkamer, spullen klaarmaken, etc dus er mogen geen krassen op die andere horloges komen.
Liefst ook niet op de SKX maar daar zou ik net iets minder last van hebben.

Het klinkt misschien bezopen maar ik ben dan ook heel zorgzaam voor mijn spullen, soms wel eens overdreven.

Ik heb ook zo’n gevoel dat mocht ik toch ooit een GS kunnen bemachtigen, dat dit dan voor een tijd zal zijn en dat je kan zeggen, yes ik heb hem.
Maar dat je dan na verloop van tijd er weer gewend aan raakt en weer wat anders wilt kopen.

Een “luxeprobleem” ?

Mijn vrouw zegt ook steeds ; “wees eens tevreden met wat je hebt…” :smile: soms vraag ik me dan af waarover ze het precies heeft. (geintje)

Dit neemt niet weg dat ik toch nog die GS wel wil proberen te bereiken hoor.

2 likes

Koopje!

1 like

Hoi Ryan,

Goed gezegd! Die GS gaat er wel komen hoor! :relaxed:

Mijn SARX033, die ik gelijk met jou kocht, had ik als beater bedoeld voor het leven van iedere dag. Toen ik hem aan deed vond ik hem direct zo ongelooflijk mooi, dat het ‘beater fenomeen’ niet meer op kon gaan… de angst voor krassen sloeg plotseling en in alle hevigheid toe :grin: Nu ligt hij rustig in de doos naast mijn Rolex… te wachten op speciale gelegenheden. Beater met ‘early retirement’ :pensive::grimacing: :smiley: Is dat geen complete waanzin???

1 like

Dan zoek ik blijkbaar op de verkeerde plaatsen, zelfs in de VS gaan ze voor ruim meer…

Een graal zou een reis naar de maan kunnen zijn bijvoorbeeld? Of een steen die je zelf hebt gepakt van het oppervlak van de maan?

M.a.w. noem eens iets wat niet haalbaar is.

Een grail is iets wat nauwelijks of zeer moeilijk te vinden is of waar je zeer veel moeite voor moet doen om het in bezit te krijgen en daarmee bevestigen we dat een graal dus wel bestaat. En hoeveel moeite je daarvoor moet doen is voor iedereen verschillend uiteraard.

Dit is mijn antwoord op de vraag van de topic starter. Dit is mijn uitspraak. Hiermee moet u het doen.

1 like

Is een grail niet gewoon iets dat je extreem graag wil hebben en waarmee je daarna eindelijk rust in je kont krijgt? Ligt een beetje veel aan je karakter ook denk ik.