Beste vintage horloge ooit

Er zijn veel soorten vintage horloges. Dit is mijn favoriete vintage: de Junghans flieger J88


Negen jaar naar de WOII moest West-Duistland als onderdeel van de NAVO zich wapenen tegen de dreiging van de SOVJET-overheersing in Europa. Voor de horloges van de vliegers vroegen ze Junghans, deze maakte de J88, een mooi, goed gelukt model naar mijn mening!
Ik ben heel benieuwd naar jullie favorite vintage horloge!

14 likes

Leuk verslagje. Is een prachtige klok zelf ben ik ook groot fan van junghans. Voor deze ben ik aan het sparen😛

5 likes

Mooi mooi mooi! :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::blush::blush::blush::blush:

1 like

Oei, die is heel mooi en clean zeg.

1 like

zijn er niet meer mensen met een favo vintage horloge, als het alles mag kosten?

Blancpain Fifty Fathoms. En dan natuurlijk de originele :drooling_face:

2 likes

Ik heb de Poljot homage, de Luftwaffe:

2 likes

Oh echt wel!

Rolex 6542

Rolex 5517

3 likes

Mooi! Rolex gaat er altijd wel in! Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de 5517 gaan.

1 like

Ontzettend gaaf!

Het Beste Vintage Horloge Ooit kan natuurlijk alleen de Lord Elgin 30 jewel caliber 760 zijn !

De voor WO2 grootste horlogefabrikant ter wereld, The Elgin National Watch Company, probeerde met dit volledig nieuwe, 100% US-made technisch hoogstandje het bedrijf tevergeefs te redden van de ondergang.

Het 76X caliber, met centrale secondewijzer (!) is slechts 5,9 millimeter dik gemeten van de onderkant tot de top van de secondewijzer-as.
Het caliber heeft unidirectional èn bidirectional automatic winding, en handwinding.
De Durabalance heeft 30 onderdelen minder dan de tot dan toe superieure Gyromax balance van Patek Philippe en functioneert beter.

Het 30 steens caliber 760 met 6 adjustments is chronometer-kwaliteit en op zeker het beste mechanische caliber geproduceerd door de ooit reusachtige horloge-industrie in de USA.

Daarom de Lord Elgin cal. 760 ‘thinthin’ 1958-1964
(het logo op de wijzerplaat is geen Elgin logo maar het Durabalance logo)

http://elginwatches.org/history/fm.html

6 likes

Niet te vergeten deze prachtige sub.

6 likes

Had er 1 gepast bij AVW. Maar dan nog ouder. Man man man wat een gevoel om zo’n iconisch model om je pols te hebben

3 likes


Woorden zijn niet nodig

2 likes

En deze

2 likes

Jaaa die ook absoluut…De 3,6,9 wijzerplaat is wel echt even next level hoor

2 likes