Black Friday overval op de AliExpress

Dat ligt er helemaal aan of je het Engels “homage” of het Franse “hommage” bedoelt :wink:

6 likes

Goed punt. Laten we massaal stoppen met kopen in China en/of heffingen leggen op alles wat niet onder westerse omstandigheden is geproduceerd. Dan zal in korte tijd de leefstandaard daar drastisch verbeteren. :+1:

4 likes

Neen SuperC, driewerf neen! Ik bedoelde het NEDERLANDSE woord hommage, zoals dat in onze taal wordt gespeld. Daar pak je me niet op, rakker die je bent.

1 like

Ik begrijp het soms niet helemaal
 zal wel aan mij liggen.

Maar leg me even uit, hoe je jezelf een horloge liefhebber kan noemen als je niet eens geeft om de mooie techniek, goed afgewerkte, kwaliteitsvolle dingen? Een horloge kopen van 5 euro?

Is als jezelf een autofreak bestempelen en met een rokende, olie lekkende roestbak rond rijden
 maar how ik ben wel een autoliefhebber hoor. :wink:

2 vrienden op stap, beiden autofreak


Autowrak-Reuters

:joy:

6 likes

Nee, die verbetert niet. Maar ik voel me er beter door
 Dat is toch wat telt? :wink:

Overigens zijn heffingen stom. We moeten leren realistische eisen te stellen aan hetgeen we kopen en dus aandringen op duurzamer en mensvriendelijker produceren


2 likes

Precies dit :point_up_2:
Als auto liefhebber ga je de Fiat Multipla ook niet ophemelen dat het een goed staaltje hoogwaardige autotechniek is met een prachtig design.
In mijn ogen ben je geen liefhebber van horloges als je horloges van een paar euro uit China laat overkomen die onder erbarmelijke omstandigheden over de rug van mensen zijn gemaakt in een fabriek waar basis mensenrechten ver te zoeken zijn. Je bent misschien wel lichtelijk geĂŻnteresseerd in horloges maar de smaak, respect voor ambacht en waardering voor vakmanschap en precisie is nog ver te zoeken. Ik heb mij initieel proberen in houden maar dit is gewoon troep, meuk, bagger in zijn puurste vorm. Man man man man man wat een ellende.
Ik hoop dat je er veel plezier mee beleeft en ik hoop ze hier niet vaak/nooit op het forum te zien. :+1:

Misschien alleen in deze topics:

Prettige dag verder!

2 likes

:point_up:
Dank heren, nu hoef ik bovenstaande niet zelf te typen


1 like

image

En ik hoop er juist meer van te zien!

Gast post foto van Sub, zonder tekst, krijgt 41 likes, gaaaaaap
 dan liever wat meer inzicht in de zelfkant van de hobby, met een mooi verhaal erbij. Ik blijf lekker hommages kopen en erover posten, heb geen behoefte om mensen als ‘geen echte liefhebber’ te bestempelen omdat ze hun centen anders spenderen


21 likes

En nu hoef ik ook niet te typen. Eensch.

4 likes

Waarom dit gewoonweg niet kan:

Vind je een horloge van 5 euro een hommage?

2 likes

Stopcontact steekt in en switch op “on”

1Jub

Ben er klaar voor


1 like

Nog een rayban er bij? :crazy_face:

5 likes

Het is helemaal geen kwestie van geld. Het is een kwestie van waardering en respect hebben voor vakmanschap en precisie en de techniek en ambacht binnen de horloge wereld.

Iemand die zonder blikken of blozen 8 Rolexen tegelijk koopt zonder er over na te denken en zich ĂŒberhaupt erin te verdiepen is in mijn ogen ook niet een liefhebber.

Iemand die weloverwogen spaart en bepaalde dingen laat om een horloge te kopen (ongeacht de prijs) en na lang wikken en wegen en zich in te lezen bijvoorbeeld een Seiko 5 of Seiko SKX koopt ipv heel AliExpress leeg te kopen is dat wel. Easy as that.

3 likes

Haha had ook gekund inderdaad :stuck_out_tongue_winking_eye:

de schuld ligt als eerst bij de overheid van china, die laten de slaverij toe, de kopers hebben er niks mee te maken. ookal is het horloge 5 euro op alie, voor 10 had TS het ook wel gekocht, lijkt mij.
dus het kan wel voor meer, maar wordt niet gedaan.

1 like

Door het te kopen, hou je de situatie in stand.

2 likes

Nee hoor dat is geen liefhebber, maar iemand die zich door de Seiko fanbase op dit forum heeft laten indoctrineren, er is zoveel meer leuks te koop voor dat geld. :wink:

5 likes

Precies! Je bent er zelf bij hoe je jouw euro investeert

Er staat bijvoorbeeld
probeerde een scenario te schetsen.