Chrono24 aankoop via particulier: to do or not to do?

Dus, ik zal de situatie schetsen:

  • TS heeft een mooie blauwe Breitling Superocean 42 gevonden via Chrono24
  • Heb een een leuke prijs van €1800 kunnen onderhandelen, met papieren & doos
  • Persoon zou eventueel ook af willen spreken in Londen zelf
  • Contact via Whatsapp gehad, indien dit profiel klopt is hij een betrouwbaar persoon
  • Pas in 2019 lid geworden van Chrono 24, hij heeft ook nog een vintage Tudor te koop staan
  • Hij zou liever buiten Chrono24 handelen maar volgens mij komen hier nog transactiekosten bij, en heb ik helemaal geen poot meer om op te staan wanneer ik de breitling doos open en begroet wordt door een steen
  • Reisje Londen zit er niet in vrees ik, het zal dus verzenden worden via chrono24

Dit is de eerste keer dat ik iets via Chrono24 wil kopen.

  • Doen
  • Niet doen

0 stemmers

Sounds fishy to me.

3 likes

Als ik geen mogelijkheid zou hebben om een horloge zelf op te halen, is het een no-go bij een particuliere aankoop van iemand die ik niet ken. Maar hey, that’s me… :sunglasses:

Idem. Maar het kan ook zijn dat ‘ie de kosten probeert te omzeilen.

4 likes

Om de 6% te ontduiken, was ook zijn eerste keer via Chrono24 (blijkbaar)

2 likes

Aan die kosten ontkomt hij toch niet, wel? (zelf geen ervaring)

1 like

Ik zou in dit geval de transactie alleen via chrono laten lopen bij een internationale aankoop aangezien je dan nog enige bescherming hebt als het misgaat.

Snap het wel overigens vanuit zijn kant. De lokale shoarmazaak vroeg mij toevallig laatst of ik voortaan telefonisch bestellingen wil doorgeven i.p.v. via thuisbezorgd. nl. Soort van dezelfde vergelijking haha.

6 likes

Ik zou in elk geval zijn identiteit volledig nagaan. Ooit aan een particulier verkocht via Chrono. Ik kon gelukkig redelijk nagaan wie hij was, waar hij werkte, en dat degene met wie ik sprak verstand had van wat hij zei dat zijn beroep was. Pas toen heb ik het gedaan. Onvoorstelbaar dat hij zonder problemen geld op mijn rekening stortte.

Wees voorzichtig!!

1 like

Ik zou het niet aandurven. Hoogstwaarschijnlijk zijn de meeste echt wel te vetrouwen maar oplichters gaan tegenwoordig zo sneaky te werk, zeker bij dit soort bedragen.

2 likes

Ook mijn punt van bezorgdheid

Geen aankoop maar verkoop. Deed mijn wenkbrauwen fronsen. Interessant om eens te lezen.

1 like

Dat topic heb ik inderdaad al volledig doorgenomen, heeft me ook meer alert/paranoïde gemaakt :smiley:

1 like

Mij ook haha

1 like

Ik zou het niet doen.

1 like

Als koper zou ik alleen betalen via Paypal, als verkoper alleen via overschrijving. Anders sowieso niet doen.

1 like

Is via chrono24 niet veiliger als via Paypal?

Als koper heb je aankoopbescherming bij paypal. Bij Chrono24 niet bij alle verkopers toch, dat er pas geleverd hoeft te worden na betaling?

Maar sowieso, ik zou het als koper nooit doen. Zeker niet van/naar engeland. Ik ben daar bij verzending via postnl al eens een horloge kwijtgeraakt.

1 like

Is er op rijafstand niet een vergelijkbaar horloge te vinden? Als je twijfelt, niet doen en op zoek naar een ander

Inderdaad.

@ TS: ik weet niet welke ref je precies zoekt maar als ik ‘Breitling Superocean 42’ intik op Chrono24 krijg ik meteen diverse opties rond de €2k bij betrouwbare NL en Duitse handelaren en webshops. Dan zou ik liever daar kopen…

2 likes

Die prijs is eigenlijk ‘te mooi’, hij wil Chrono omzeilen waar hij sinds 2019 lid van is.

You do the math on this one…

1 like

Ik heb liever MasterCard of Visa als het op bescherming aankomt. Chrono24 bescherming is echt een beetje een wassen neus als koper.

1 like