Chrono24 factureert mij zonder dat ik iets verkocht heb ?

Apart verschijnsel, had een tijdje geleden mijn Breitling op chrono gezet, daar niet verkocht. Vervolgens op HF gezet, hier wel verkocht aan een lid. Ik vervolgens de advertentie verwijdert van Chrono24, moest daarvoor een bewijs inleveren dat het horloge niet was verkocht daar. Nu krijg ik een mail, we gaan ervan uit dat het horloge op onze site is verkocht en brengen 6,5% in rekening.
Lijkt mij redelijk apart, ga het ook zeker niet betalen.
Mensen die dit al eens hebben meegemaakt, ben benieuwd😉!

4 likes

Misschien beroepen ze zich op de 2e zin van 1.

12 likes

Ik wist niet dat de kosten (6,5%) ZO hoog zijn op Chrono24. Vind ik persoonlijk buitensporig.

Geen wonder dat alles zo duur is op chrono24 :wink:

2 likes

Ja dat moest ik inderdaad bewijzen, maarja dat is lastig als het horloge is verkocht. Verder waren er weinig andere redenen die geldig waren om een ad. Te verwijderen

Screenshot van de PB hier op HF? Ik zou het ook zeker niet betalen.

1 like

:interrobang:
Hoezo niet betalen? Dat zijn toch de voorwaarden waar je mee akkoord gaat als je je horloge daar te koop zet. En ja, natuurlijk leest niet iedereen de voorwaarden maar dan loop je risico dat je op de blaren moet zitten. Niet achteraf gaan zeuren dan.

19 likes

Heb je de 3 maanden gerespecteerd? of er eerder afgehaald

1 like

Eerder erafgehaald, heeft er n maand opgestaan hooguit

Hoezo zou ik niet meerdere verkoopkanalen kunnen gebruiken, of wellicht het horloge terug in de collectie nemen??
Niet heel logisch toch?

Tsja…

3 likes

Er staat toch dat je het horloge gedurende 3 maanden niet via een ander kanaal mag aanbieden tenzij je bij het verwijderen van de advertentie kan aantonen dat deze nog in je bezit is. Zo klaar als een klontje…

9 likes

Contractueel bezien hangt u eraan vast.

1 like

Tja, ik vind het persoonlijk ook geen populaire maatregel, maar als dat een van de voorwaarden voor plaatsing op hun verkoopkanaal is (én waarmee je akkoord bent gegaan) staan zij gewoon in hun gelijk zou ik denken.

Maar de juristen onder ons zullen zich weldra melden vermoed ik, die zullen vast een meer gegronde motivatie kunnen geven.

2 likes

Escape van een onredelijk bezwarend beding lijkt mij gelet op de betrekkelijk korte termijn van 3 maanden niet aan de orde.

1 like

Man man man ben echt niet op mijn achterhoofd gevallen maar voel me hier wel gewoon besodemietert. Ik begrijp de maatregel wel, maar heel naar dit

Ik begrijp niet dat mensen achteraf gaan piepen als ze zelf fout zijn.
Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden en vervolgens verkoop je na een maand elders je horloge dan is het toch volstrekt normaal (misschien niet leuk) dat ze je aan je afspraken houden.
Vervelend voor je maar volgens mij geheel correct wat Chrono24 doet.

8 likes

ja jij spit waarschijnlijk alle aanvullende voorwaarden door. Ik geef je op een briefje dat 90% gewoon door klikt na de eerste pagina.

probeer de koper te vinden en dan even het horloge lenen en fotos maken dat het in je bezit is??? bv de krant van de dag dat je een foto maakt erbij ( kwestie datum.

3 likes

Dat zou zéér onethisch zijn.

Ik zou het doen.

20 likes