Chrono24 factureert mij zonder dat ik iets verkocht heb ?

Ik vraag me af wat bewijs in dit geval is? Foto van het horloge met datum in het bestand? Met ID erbij? Of willen ze een fysieke verificatie doen? En hoe lang moet je nog in het bezit zijn na het deleten binnen die drie maanden? De periode van de resterende looptijd? Of je delete het horloge, maakt een foto en doet het daarna op de post. Technisch ben je dan nog in bezit op moment van deleten. Allemaal vragen die deze tekst bij mij oproept.

Wat je niet ontslaat van je verplichting dat je in principe gewoon moet betalen, dat is hun verdienmodel (anders zou niemand meer betalen) maar er zitten m.i. wel wat mogelijke mazen in die voorwaarden.

1 like

Dank voor alle reacties, zeer ongelukkig, zacht uitgedrukt. Ik ga het nog even proberen en anders vandaag voor niets gewerkt.

Gewoon je rug recht en betalen.
Volgende keer beter lezen.

5 likes

Overigens vindt ik 6,5 % wel onbeschoft veel maar dat is een andere discussie.

Ik weet niet of de koper ook nog commissie betaald. maar 6.5% vind ik redelijk.
Uiteraard beschermen zij zich met 3 maanden, want anders zouden koper en verkoper los van Chrono kunnen gaan onderhandelen. En chrono heeft toch pr werk gedaan.

Dat ben ik niet eens, je betaald met name voor de veiligheid en zekerheid

En de exposure natuurlijk. Je bereikt ongelooflijk veel potentiƫle kopers.

3 likes

6,5 % vind ik zeer schappelijk.

EBay is 8,7 meen ikā€¦ Catawiki 15%

2 likes

En met een maximum van ā‚¬300,- als ik mij niet vergis.

2 likes

Klopt, maar voor mij niet relevant helaas/gelukkig.

Dit heeft mij doen afhaken iets te verkopem op Chrono. Er wordt heel duidelijk vermeld dat je hem binnen 3 maanden niet elders kan verkopen

1 like

En al die mensen zouden in deze situatie gewoon moeten betalen.
Net als een aanbetaling doen voor een custom product oid en dan bij aflevering verbaasd zijn dat het restbedrag nog betaald moet worden. Want, ja, dat stond op pagina 2 van de koopovereenkomst.

Zelf zou ik in jouw situatie ook kijken of er een manier is om het niet te hoeven betalen.

Je hebt natuurlijk wel zelf de prijs volledig onder controle, dat kun je op Catawiki niet. Als je daar pech hebt gaat het zwaar onder de prijs, ook al zet je een minimum.

Dat is waar, maar neemt niet weg dat het nog steeds zo is. Maar ik ben dom geweest had beter moeten weten.

1 like

:joy:Ik zou het ook zo doen

2 likes

Daarom zijn er minimumprijzen.

Overigens vind ik 6.5% schappelijk. Bij catawiki pakken ze aan 2 kanten; ook nog 9% veilingkosten voor de koper.

1 like

ook dat en soms moeilijk doen over de waarde. ik weet niet of ik op Catawiki nog ga verkopen. maar ja ze bereiken wel veel kopers.

2 likes

Zoals je ziet zijn chrono24 met 6,5% en catawiki met een courtage aan zowel de zijde van koper en verkoper behoorlijk creatief om geld te verdienen. In dat geval zou ik ook heel creatief zijn en dus in contact treden met de koper van je horloge om het bewijs te tonen dat je het horloge nog in bezit hebt. Lijkt mij een kleine moeite om een mooie cent te besparen. Tenslotte heb jij zelf jouw horloge verkocht en niet zij. Suc6 met Je creatieve oplossing, hoor het graag of het gaat lukkenā€¦

3 likes

Ah, dat vroeg ik mij laatst af. Is een tijd terug dat ik wat via ebay verkocht heb.

Jij zegt het. Het lijkt mij sterk. Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat ik een overeenkomst aanga zonder te kijken welke overeenkomst, en ik kan me niet verplaatsen in iemand die dat wel doet.

Ik had toen ik vanmiddag je openingsbericht las best sympathie voor je situatie, maar nu duidelijk wordt waar je mee akkoord bent gegaan ben ik van mening dat je maar gewoon moet betalen. Daar met een kunstgreep onderuit proberen te komen zou ik zwak en niet correct vinden. Chrono24 is geen charitatieve instelling.

6 likes