Chrono24 factureert mij zonder dat ik iets verkocht heb ?

Positief bekijken, na deze werkdag kan je de rekening van Chrono24 betalen :wink:

2 likes

Doe ik daar dan enige uitlating over? Of lees ik ergens overheen

Ik citeer je letterlijk.

edit: voordat we een misverstand krijgen, wat bedoel je precies met:

?

1 like

Precies, 90% van de overeenkomst is wel overheen te ā€˜skippen’ (het gedeelte waarin de koper wordt gedefinieerd enzo) maar als je voor het eerst iets verkoopt bij een site zou ik het wel goed checken.

Blijft rot voor TS, maar ik zou het verlies nemen en C24 betalen, ik hoop dat het je niet al te veel kost, en dat je opbrengst zelfs na het afdragen van de 6.5% nog meevalt

Over eronderuit komen met een zwakke kunstgreep. Dat gedeelte daarvoor is natuurlijk waar.

1 like

Gewoon op de blaren zitten.
Maar, wel wat geleerd voor de verdere horlogecarriĆØre :wink::+1:

1 like

Oh, okee. :slight_smile: Klopt, daar heb je je zelf volgens mij niet over uitgelaten en ik wilde je daar ook niet van beschuldigen. Laat ik het anders formuleren, dan hoop ik dat de toon dichter aanzit tegen wat ik probeerde te zeggen:

Er wordt in deze draad gesuggereerd dat je er met een kunstgreep misschien wel onderuit zou kunnen komen. Als je daarvoor zou kiezen zou ik dat zwak en niet correct vinden. Als je er daarentegen voor zou kiezen om te zeggen dat je ontzettend baalt dat je hier overheen gelezen hebt maar desalniettemin de commissie gewoon zult betalen zou ik dat sterk en zeer correct vinden.

Mijn eerste bericht tendeerde inderdaad onbedoeld naar een beschuldiging op voorhand dat je er met een kunstgreep onderuit zou proberen te komen. Dat had ik niet zo bedoeld, excuses.

3 likes

Geen probleem, misverstand opgehelderd. Dat gaat betalen worden helaas. Zou zelf niet aan dat soort kunstgreep praktijken beginnen, beetje tegenstrijdig voor een auditor.:joy:

10 likes

C24 volledig links laten liggen! Zegt het voort! Gaat het uiteindelijk vanzelf over…

1 like

Zo hoort het! :+1:
Leergeld betalen is nooit leuk, maar afspraak is afspraak.

1 like

Leergeld , dit overkomt je geen 2de keer meer.
Netjes dat je het zo afhandelt.

Ik verkoop nooit iets op Chrono , toch was deze regel mij bekend :grin:

2 likes

Dat is heel simpel, dezelfde manier waarop jij in je advertentie als particulier moet aantonen dat je het in bezit hebt als je wilt verkopem.

Ze geven dan 2 tijden bijvoorbeeld 12.20 en 14.45 uur die je dan tussen de foto’s moet hebben op de advertentie.

Dus zullen ze vragen om willekeurige verschillende tijden op een foto en vanuit een bepaalde hoek o.i.d.

Heul simpel, kan alleen als je het horloge hebt

Nope, prijs die je ziet is wat je betaald als kopert

@Peternijmegen Ik begrijp de pijn en verontwaardiging wel als je het niet wist. Het was echter niet geheim en je had het kunnen weten en daar is al genoeg over gezegd. Ik hoop dat het je niet al te veel ā€œleergeldā€ gaat kosten.

Een heel ander bedrag maar laatst een strap buiten de eu gekocht en dacht daar komt niks bovenop. Krijg ik bericht dat ik mijn pakketje onder rembours moest gaan afhalen…
Rekenen ze de verzendkosten ook mee en dan heb je direct de inklaringskosten en wat BTW erbij wat bijna 50% van de waarde is. Ook dat voelt dan even minder prettig maar ook leergeld en snel weer vergeten.

1 like

Dat is wel vrij hufterproof, tenzij iemand erg goed is met photoshopšŸ˜‚

1 like

Apart. Ik heb Chrono24 al meerdere malen als zoekmachine gebruikt om vervolgens gewoon direct met de verkoper contact te zoeken buiten Chrono24. Dan heb je de eerste 5% er al af onderhandeld. Snap niet hoe zij dat doen dan? Of zijn er andere regels voor trusted Sellers?

1 like

1tje te koop via c24, andere 4 in stock?

1 like

Niet waterdicht natuurlijk maar zeker minder makkelijk. Als je op MP of waar dan ook wat ziet en je vertrouwd het niet kun je de adverteerder ook vragen om een foto met datum en tijd. Of met een apiertje erbij waar een ā€œcodeā€ op staat die jij opgeeft.

Dan weet je iig of diegene het horloge of wat dan ook, ook echt daar heeft.

1 like

Niet voor zover ik weet, je kunt niet een e-mailadres opgeven via de berichtenfunctie binnen C24.
Handelt de handelaar met een eigen zaak of site onder dezelfde naam kun je die vaak wel rechtstreeks vinden. Dat probeer ik ook altijd maar je vindt dan ook vaak niet het horloge daar op de site die ze op C24 hebben staan.

Maar ik heb er nu 4 gekocht via C24 en voor een prima prijs, nooit de vraagprijs betaald en dik tevreden.

Klopt een band uit de vs kostte het dubbele door verzending in douane dan uit italie

1 like

Staat in de FAQ wanneer je een advertentie aanmaakt.