Chrono24 factureert mij zonder dat ik iets verkocht heb ?

Spuit 11

1 like

Kruideniersmentaliteit. Op Chrono krijg je een veel hogere opbrengst, dus dat betaalt zich altijd terug.

Laatst een Rolex in consigantie verkocht. Ik reken daarvoor normaliter 10%. Is dat veel, velen vinden van niet, zeker niet als je ziet wat je overhoudt. Rolex werd bij een van de bekende Amsterdamse vintage winkeltjes aangeboden. Hoogste bod was 7000 euro. Moest natuurlijk service hebben (not), staat was ook niet zo mooi (want ongepolijst). Uiteindelijk via Chrono voor 14.500 euro verkocht. Mooie meeropbrengst tov de brick and mortar handelaars.

3 likes

Tsja… Je bereikt gewoon veel meer potentiĆ«le kopers via chrono24. Grotere kans dat net iemand het ziet wiens holy grail het is, en die dus bereid is een zeer goede prijs neer te leggen … en dan is die 300 EUR niet teveel… :grin:

Dat winkeltje moet er wat tussen kunnen leggen en jouw uiteindelijk eindklant van Chrono24 niet, maar 7k is wel erg fors op de 7k.

Het is wel een verschil of je iets in de veiling verkoopt of met een vaste prijs :wink:

En daar boven op komen trouwens toch nog paypal kosten? Ook een ongeveer 4%.

3% meen ik…

En met beetje pech valuta nog eens een keer zoiets. Ik zet ze altijd op .uk want .nl ziet helemaal niemand