Citizen 0100, wat vinden jullie er van?

Oh wacht, inderdaad, er staan twee prijzen vermeld. $16.000 geldt voor een model met een gelimiteerde oplage van 100 stuks.

2 likes

Is hij van goud ofzo? :grimacing:
Natuurlijk wel een hoog kostenplaatje voor een Quartz horloge. Maar we hebben het wel over een super accuraat horloge, kan het nog beter, los van die radio gestuurde dingetjesā€¦?

Ja, door de grondfrequentie nog verder te verhogen. En een radio-gestuurd horloge is niet per definitie nauwkeurig; het ding wordt alleen rond 02:00 weer in het gareel geschopt. :sunglasses:

3 likes

Ik denk dat @HansvR het mooi uitlegt wat techniek betreft.
De oplage is gelimiteerd, en een technisch hoogstandje en zo kom je op die prijs.
Oh wacht, ik vergeet de marge :sunglasses:

2 likes

Wit goud

1 like

Wit goud? :euro::euro::euro::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 like

hmmm :thinking:
:wink:

2 likes

De mijne heeft een H145 erin zitten, en wordt inderdaad elke dag om 2:00 gelijk gezet. Of met de hand, dat kan ook. Gelukkig werkt dat bij ons prima, maar als je verder van Frankfurt komt of in een huis met veel beton wordt is dat ook niet gegeven dat dat lukt. Even bij het raam leggen dan (en gelijk opladen :grinning:)

Het meest interessante horloge op HF voor mij. Ik wil er ook een! :yum::grin::+1:t2:

2 likes

Met radiosynchronisatie werkt dat inderdaad zo, en dat is meteen het nadeel van een GPS-horloge; de mijne synchroniseert alleen wanneer hij de satellieten ā€œzietā€. Je moet dus af en toe een stukje buiten lopen (nou doe ik dat genoeg, maar dan met mijn sporthorloge) of hem zo nu en dan handmatig synchroniseren wanneer je buiten bent.

2 likes

Ik vind 7400$ helemaal geen gekke prijs voor het horloge als je ziet hoe bijzonder en exclusief hij is. Genoeg grand seiko limiteds die ook bijna net zoveel kosten en dat is dan niet eens met zoā€™n innovatief uurwerk.

1 like

Misschien niet gek maar vind t een hoop geld.

Dat viel mij in het begin tegen van mijn astron.
Die leg ik nu zo af en toe in het raam.
Ben wel vaak buiten maar dan met mn werkhorloge om.

1 like

Ik vind hem wel leuk. Simpele plaat, bandje ziet er mooi uit. Zoiets zou ik wel dragen.

1 like

Wie weet, na je invicta deal?

De powersavemode is ook wel gaaf. Horlogedoos open na minstens een week en vrijwel direct stellen de wijzers zich in en tikt hij verder of hij nooit heeft stilgestaan.

1 like

Ook leuk :ok_hand::grinning:

1 like

Geweldige techniek maar de vormgeving vind ik niet erg inspirerend.

1 like

Ik vind de eenvoudige vorm een mooie aanvulling op wat er van binnen allemaal gebeurt.
Strak en simpel.:+1: less is more.

2 likes

Als het kan; doen!

In de categorie ā€˜praktischā€™ horloge zou dit mijn eerste keuze zijn.

3 likes