Citizen-only Topic

Oh, ik wist niet dat dat van het alarm was! Ik zag een wijzertje op ON staan, vandaar. Geniet er van, een Citizen, altijd +10…

1 like

Ik heb hem ook een poosje op het oog gehad! Er zijn verschillende varianten:

(foto even aantikken voor het hele plaatje)

En ik vond de PMD56 ook erg vet!

Klopt, dit is eBay. Uit de VS kan er dus nog wel wat bovenop de prijs komen.

Bestelling is geplaatst, we zullen het zien
Hopelijk is de ontvanger er ook blij mee :slight_smile:

2 likes

Is er iemand die weet waar je de zgn ā€œcollarsā€ voor de montage van een band op de BN kan kopen. En de push pins, zonder push, dus stalen staafjes.
Zie de installatie van BN adapter in de link. https://suppaparts.com/BN-installation.php

Bandpennen inmiddels gevonden, alleen zijn deze in verschillende diameters te verkrijgen. Wat is de diameter gebruikt voor de Citizen BN2029-03E ?

Zijn er hier eigenlijk mensen die een Chronomaster in het bezit hebben?

Na zoeken kwam ik enkel het volgende topic tegen van @Bidle

Naar mijn mening super gave modellen met mooie techniek en ze hebben vaak van die lekker dikke indices op de plaat :ok_hand:
Dus wie nog meer? :grin:

9 likes

Paar post terug dezelfde enkel dan een limited editie met gouden accenten!

Draag hem niet te vaak meer, maar ga dit weekend de titanium band weer eens terug zetten.
Wel een heel fijn en mooi afgewerkt horloge.

1 like

Ah die kon ik niet meer vinden, maar zie hem nu weer ja.
Had hem zelfs gebookmarked :sweat_smile:

Er zijn zeker geen dealers in Nederland die dit soort modellen voeren he?

1 like

Na mijn weten niet, maar zijn wel mogelijkheden om ze aan te schaffen. Op zich moet dat het probleem niet zijn.

Enkel het passen is lastig.

1 like

Geen Chronomaster (zou ik graag hebben) maar een Signature mag er wat mij betreft ook wezen :sunglasses:

14 likes

Helemaal mee eens, de Signature lijn is echt prachtig afgewerkt, welk model je ook ziet. De classic heb ik al gehad, nu blij met de diver:

13 likes

Hier ook meer…en steeds meer fan van de Signature lijn :yum: …Deze heeft mij ook te pakken genomen :grin:

12 likes

Heren @MotoSkooly en @Piede …Ik had ergens gelezen dat de Perpetual divers na 3 dagen in totale duisternis naar een besparingsstand zou gaan…alle drie de wijzers stil op 12 uur, wilde dit eens testen en zie mijn filmpje… zelfs de datum wordt teruggezet :+1::yum:

16 likes

Hahahahaha prachtig filmpje, bedankt voor het delen :+1:

Inderdaad een erg slim uurwerk, ik geniet er ook steeds van als ik hem uit de box haal en hij stelt zich helemaal weer in. Ook het verzetten van zomer- naar wintertijd is de kroon eenmalig vooruit- of terugklikken en hij doet dat automatisch. Datum hoef je nooit te verzetten. Je kan zelf ook nog de secondewijzer opnieuw ā€œzettenā€ als die niet 100% op de indices tikt. Ik bedenk mij net wat @anon50762135 ooit zei: die Signature lijn lijkt wel gelijkwaardig aan Grand Seiko en misschien ook wel Rolex :open_mouth:

3 likes

Maar dan een atukkie goedkoper :+1::grin:

2 likes

Graag gedaan trouwens :+1::grinning: …wilde het eens zien
en anders gaat de kat net niezen in het filmpje :joy:

2 likes

Ook eens getest hier. Prachtige techniek ja :star_struck:

1 like

:sunglasses:

3 likes

Zeker mooi

1 like