Super! De wijzerplaat…
Zijn die Chronomasters er eigenlijk ook in staal?
Super! De wijzerplaat…
Zijn die Chronomasters er eigenlijk ook in staal?
Hij heeft een mooie collectie liggen.
Jemig, vet ding hoor en ook super tof de maat en L2L.
Hee, weer eentje. Gefeliciteerd. Wat verlaat, ik zat op de strafbank.
Je witbalans is vaak te blauwig. Verder mooie foto’s hoor.
Hoe bevalt ie na een paar weken?
Doet me plezier om terug wat van je te lezen
Thanks. Leuk dat je er weer bent
Eens. Komt door die nepsneeuw die ik gebruikte op de foto’s, ik had m op auto laten staan en had daarna geen zin om t opnieuw te doen
Ik ben echt ontzettend onder de indruk van deze, ik draag hem momenteel meer dan de andere 2. De stalen band verveelt inmiddels wel een beetje dus ik knal hem aankomende week op leer, de kastvorm zal er denk ik alleen maar mooier door uitkomen.
Het grappige is dat ik juist door de aanwezigheid van deze Citizen het nog meer mis om een GS te hebben. Als ik eenmaal weer een 9F in huis heb wil ik er ook graag een topic aan wijden om ze met elkaar te vergelijken. Hoe loopt het inmiddels met jouw SBGV245? Bijna weer in huis?
Waanzinnig mooi ding! Deze is hard op weg GS van de denkbeeldige troon in mijn hoofd te stoten als Horlogerie End-game.
Één dingetje wat mij wel bijzonder leek:
Eerste plaatje: Solar via de chapter ring!
tweede plaatje: Solar onder de wijzerplaat…
Gekkigheid terzijde: Mooi vangst! Geniet er van!
Ik ben gewoon jaloers. Don’t worry about it
Da’s een goeie vraag.
Ik zal maandag of dinsdag ome Seiko eens bellen. Het is tijd.
Citizen geeft daarmee aan dat ze beide systemen gebruiken, als ik dat goed interpreteer. Zowel mijn Chronomaster als m’n oude Promaster Sky hebben zonnecellen onder de wijzerplaat liggen, terwijl de chapterring bij de Chronomaster gewoon van metaal is, en dus geen zonnecel is.
Mooi horloge en gave techniek. Ik heb sinds een tijdje een seiko perpetual callendar uit Japan en die is met 20 sec. per jaar ook al erg nauwkeurig.
Ben wel benieuwd of en hoe vaak deze citizen nog geserviced moet worden. Of is daar helemaal geen sprake van?
Schitterend verslag!
Nog van harte proficiat met deze aanwinst.
Prachtig horloge. Hoe vaker deze langskomt hoe mooier ik hem vind.
Dank voor de uitgebreide review.
Vraagje, gaat hij automatisch in de zuinige stand zodra het donker is of dien je dit te activeren en deactiveren?
Hier eens een filmpje over gemaakt… Dit is een Citizen Signature Perpetual Diver die 5 jaar in een donkere lade kan liggen…hij gaat na 3 dagen in het donker in de diepere spaarstand
Bij deze kan je zien of hij niet meer laad want dan staat de secondewijzer stil op de 12 uur
Dankjewel! De zuinige stand gaat zoals het model dat @Slin laat zien ook automatisch en dan blijft de secondewijzer ook op 12 stilstaan!
Dank! De reguliere eco-drive modellen gaan al 15-25 jaar mee dus ik verwacht hetzelfde en misschien wel meer van deze. Over het daadwerkelijke service interval heb ik helaas weinig kunnen vinden. Ik vermoed dat nog niemand het nodig heeft gehad sinds deze uit is
Bedankt. Had al zo’n idee, want ik kon ook weinig vinden. Waar heb je die van jou gekocht?
Thx. Nog even een vraag. Weet je wat jouw Chronomaster weegt?
76gr
Welkom terug! Je werd al gemist, al weet ik niet precies meer in welk topic dat was…