Condens door lopen regenbui vintage DJ - het vervolg

Voortzetting van de discussie Condens door lopen in regenbui (Datejust):

Beste forumleden,

Graag wil ik een update plaatsen over de afhandeling van mijn schadegevalletje. (ingeleverd op 26-02-'20)
Vandaag heb ik een mail van Steiner gekregen over mijn Datejust en zij hebben er, zelfs na het constateren dat de barst er bij verkoop niet inzat, voor gekozen om een full service plus nieuw glas volledig te vergoeden.
Hulde aan Steiner dus in deze situatie, dat mag wel gezegd worden! :slightly_smiling_face:

Details van de service:

Het horloge was met vocht binnengekomen en is direct te drogen gelegd door de horlogemakers.
Zij hebben het uurwerk uit elkaar gehaald en gekeken of er schade was, gelukkig is deze condens niet neergeslagen en heeft het puur alleen op het glas gezeten (misschien ook door mijn snelle reactie). De wijzerplaat was bijvoorbeeld ook nog compleet intact.
De horlogemakers hebben het uurwerk weer gemonteerd, opnieuw geolied en afgesteld. Tevens is er voor de barst natuurlijk een nieuw glas gemonteerd. Het horloge is op waterdichtheid getest en optimaal werkend bevonden. Ik kijk er naar uit om hem weer op te kunnen halen. :grinning:

Bedankt voor jullie reacties en hulp, gelukkig kan ik altijd op jullie rekenen!
Ook daarvoor zeker hulde!

Groet,

Een leek in vintage horloges

41 likes

Top service is dit :ok_hand:

Straks kan je met een gerust hart rondlopen en genieten.

2 likes

Zeker waar en de zon begint weer langzaam te schijnen, dus dan kun je er nog extra van genieten. :wink:

1 like

Goed afgehandeldā€¦:+1:

1 like

Kijk dat is mooi nieuws. Lekker van gaan genieten!

1 like

Goed nieuws! Iedereen heeft het altijd over sexy plexi, maar ik vind het maar niks omdat het makkelijk barst.

2 likes

Als plexi zo goed was geweest hadden ze die ook niet vervangen voor saffier lijkt mij.

Lang leve nieuwe rolexen :joy:

2 likes

Juist!

4 likes

Een nieuwer type met saffierglas heb ik ook aangehad, maar dit horloge met plexi ā€˜deedā€™ meer met mij. Kan dat lastig uitleggen, maar ik zou niet snel een uit de periode 1990/2000 kopen. Spaar dan gewoon door voor een nieuwe, het ging mij ook om de vintage ervaringā€¦

1 like

Tsja op zich is barsten geen probleem, een glas is relatief goedkoop te vervangen. Het grote probleem was hier het vochtā€¦ :sweat_smile:

Kan hem morgen al ophalen, dus hij is +/- 3 weken weggeweest, dat vind ik dan ook nog reuze meevallen!

1 like

Dat heb ik ook geprobeerd. Maar is echt niks voor mij.
Heb sws helemaal niks met alles wat oud is. Vind ook dat ze al die oude gebouwen moeten slopen ipv daar veel geld in te stoppen.
Piramides ect mogen ze van mij ook plat gooien.

Doe Maar lekker alles nieuw en fris

2 likes

Maar het vocht kan via een barst het horloge in komen :wink: Krasjes op een glas vind ik daarom niet zon probleem. Barsten wel omdat dat toch allemaal andere problemen kan leiden.

1 like

Zeer mee oneens, maar een big smile vanwege je stelligheid. :grin:

6 likes

Super service van Steiner ! :+1:t2:

1 like

Heiden.

Vintage is leukā€¦ maar voor dagelijks gebruik of rammen echt ongeschikt.

2 likes

Leuk om te lezen super service!

1 like