Dao's dagje Amsterdam: Rolex, Grand Seiko, Oris, Omega, IWC

Wat heb je dat weer goed georganiseerd aangepakt. Wat heerlijk te lezen met welke dilemma’s je te maken hebt gehad tijdens dit dagje uit. Ik snap je volkomen, maar is inderdaad wel gek hoe ons gevoel werkt. Als je in een hypothetisch geval blanco op je gevoel naar een horloge zou gaan zoeken en een keuze zou gaan maken, zonder de prijs te weten, wordt smaak ineens de belangrijkste trigger en ga je voor de GS. Maar inderdaad raar dat het in je hoofd anders werkt. Rationeel heb je helemaal gelijk, 6K voor een Rolex, wat je voor minder al niet kan kopen. Maar toch, dat gevoel hé.
Heel leuk te lezen hoe makkelijk je al die winkels bent binnengelopen. Vind dat zelf altijd nog wel een dingetje zomaar een sjieke horlogewinkel binnen te lopen, te gaan passen en vervolgens ze alleen maar te bedanken voor de aandacht. Maar met jou ervaringen toch maar eens proberen. Thanx man.

1 like

Altijd perfecte bediening, ook al zijn er 30 klanten binnen in de zaak. Er loopt ook denk ik een mannetje of 15 rond.

Precies @jurk :joy:

Ja, maar

Deze gedachte kriebelde toch ook in mijn achterhoofd, best irritant :stuck_out_tongue:

Ik geloof je! Wat het best lastig inschatten maakt. Prachtig verder hoor. Maar hoe dan ook, niet het wauw gevoel dat ik erbij had verwacht. Bij de 65 wel meer trouwens.

Dat is het ook! Zit vaak tussen je eigen oren + inschatting dat ze de hele dag ‘kijken kijken niet kopen’ zien gebeuren… anyway, daarom gewoon eerlijk aangeven, en deze mevrouw deed niet uit de hoogte, anderen mss wel en dan zou ik ook gauw weer weg zijn.

Tuurlijk. :+1:t2:
Al zou ik verwachten tot 18.00u zoals de andere winkels. Anyway, ik weet het voor een volgende keer.

Heel herkenbaar @DirkT! Dankjewel. Het was een drempeltje (voorheen) maar dus niet nodig.

2 likes

De laatste 10 jaar lopen daar meer families dan in de Kalverstraat. Echt waar, overdag zo veilig als het maar kan.

Daar zijn het winkels voor, dat is hun werk. Voor hetzelfde geld kom je een maand later terug en koop je wat voor 5000 euro. Of 200, dat maakt niet uit. En reclame is reclame, dankzij dit stuk zal jij nu eerder bij Gassan naar binnen stappen.

3 likes

Leuk dagje horloges kijken en passen. Prima om eens een keertje te doen. Top dat je ons hebt meegenomen in het avontuur. Wat ik nog niet heb gelezen, wat had je eigenlijk om je pols en hadden de verschillende stops daar nog aandacht voor?

2 likes

Goeie! Ik dacht wel leuk om een goede mod om te doen:

Zie ook hier op de achtergrond

Nul reactie… zelfs bij Seiko, maar dat is het jammere als je niet door een liefhebber / eigenaar zelf wordt geholpen denk ik.

2 likes

Leuk man! Misschien is een @Rolopalooza trip helemaal geen slecht idee.

image

2 likes

Ik zeg doen!

5 likes

Jammer. Dat zou me dan toch wel enigszins gestoord hebben. Maar inderdaad, het verschil tussen verkopers en liefhebbers :slight_smile:

1 like

Met alle respect, het is maar een skx die ook nog eens is omgeknutseld. Die mensen werken dag in dag uit met de mooiste horloges. Ze zijn wellicht gewoon niet meer zo snel onder de indruk.

1 like

With all due respect … als verkopende partij toon je altijd interesse in hetgeen een potentiële klant bezighoudt. Ongeacht kwaliteit of smaak.

5 likes

Klopt maar daarin tegen zien ze wel iets voorbij komen wat ze normaal nooit zullen zien…Dus om dan wat interesse te tonen kan geen kwaad.

2 likes

Er was niet per se desinteresse van hen en ook geen frustratie aan mijn kant. Niet iedereen zit in de ‘scene’ zoals de dame van Gassan het omschreef :joy:

Had leuk geweest als het iemand opviel, maar niet gebeurd. No hard feelings.

3 likes

De Grand Seiko High Beat met witte wijzerplaat is mijn favoriet van je rondje.

1 like

Wat een mooi uitgebreid verslag Dao. Met veel plezier gelezen. Ook omdat het van iemand is die, net als ik, een nogal diverse verzameling heeft zonder horloges van duizenden euro’s, en eens wil rondkijken. Dat leest voor mij veel herkenbaarder dan iemand die begint met “het werd weer eens tijd voor iets nieuws, dus welke Rolex zou ik gaan kopen”. Dank hiervoor!

9 likes

Mijn grootste fout van de dag (afgezien van de sluitingtijd niet checken) is dat ik hier niet eens goed naar gekeken heb. Achteraf weet ik niet eens meer of hij wel liep, maar ik had de secondenwijzer graag gecheckt. Teveel onder de indruk van dr kast en plaat dat het me compleet ontgaan is.

Next time.

1 like

Tof, goed om te horen, dankjewel! :+1:t2::+1:t2:

1 like

Uiteindelijk wil je een Rolex EN een Grand Seiko :wink:

Leuk verslag en veel plezier met je keuzetraject!

5 likes

Ik had in een eerdere post al gelezen dat je dit van plan was…
Dank voor je verslag, erg leuk om te lezen.
Leuk dat je zo positief bent over de grand seiko’ s,
Daar kijk ik ook al een poos naar maar vind het een hele uitgave :joy:
En ook mijn vrouw zegt vaak : maar die heb je toch al? :joy:
Gr
Henk

1 like

Met veel plezier gelezen, leuk uitgebreid verslag! :+1:t2:

Jammer van AWCO, maar een goede reden om nog eens terug te gaan. Begin van het jaar ook eens geweest en aangegeven dat ik alleen kwam oriënteren. Dit was uiteraard geen probleem en vriendelijk te woord gestaan. Leuke winkel!

1 like