Deep Blue Turtle

Ik vind die gelijkenis wel meevallen hoor…

:smile:

2 likes

Jij wint de prijs voor de meest toepasselijke username:

Anacharsis was een Scythisch filosoof. Hij maakte indruk op de bevolking als een erg zelfverzekerde en welbespraakte “barbaar”. Hij wordt beschouwd als voorloper van de Sceptici en de Cynici.

Je meeste bijdragen hier zijn dan ook congruent vanuit dat perspectief bezien :joy:

Groeten,

Tecco

1 like

Ik heb het over de verschillen tussen de Montblanc en de Tissot PRS516. De Deep blue is natuurlijk bijna identiek.Hij is echter 300m waterdicht en de Deep Blue turtle zou ook nog een helium ventiel hebben aldus de specs. Dan nog een goed uitgelijnde chapter ring. Saffier met AR coating. Eigenlijk is het meer een schop onder de kont van Seiko.

Dat vind ik een goeie…althans,hoeveel duurder is de DB?

De prijs is eigenlijk nog iets lager dan de Seiko. Gewoon een kant en klare mod met betere specs. Als ik al niet een turtle had had ik er echt geen moeite mee om deze aan te schaffen.

Ik ook niet. Ik draag ook niet levi’s spijkerbroeken.

1 like

500 euri voor een 300 meter duiker met selita 200?
zelfs dat is een nette prijs.

Waarde Tecco. Vanuit het Hoge Noorden neem ik met gepast gebaar mijn hoed af voor uw treffend relaas. De zorgvuldigheid die het maatschappelijk verkeer betaamt gebiedt mij u dit te melden.

3 likes

Vreemd, ik dacht echt EUR 799 gelezen te hebben. mmm, zal de vroege ochtend wel geweest zijn. :confused:

Vanuit het hoge Noorden of vanuit de hoogte?

Groeten,

Tecco

1 like

Het saffier, da’s inderdaad wat. Maar 300m waterdicht zal voor het gros van ons niet echt een groot verschil uitmaken, en dat helium ventiel is dan gewoon een wat raar rondje op een anderszins strakke kast.

Wat ik zelf erger vind is dat de DB’s eigenlijk mooiere kleuren wijzerplaten hebben dan de Seiko’s, en ook metalen randjes om de indices. Daarom heb ik ook een SKX007 met saffier en de wijzerplaat van een SKX171 laten modden, met uitgelijnde chapter ring, dan is het lang zo’n plat ding niet.

Alleen jammer dat er teveel tekst en logo op de plaat van de DB staat.

vanaf de Martinitoren, ofwel Ol Grieze…

Zouden ze bij w2d ook meelezen? Er stond idd 799 euro vanmorgen

1 like