Dilemma - keuze vint. Rolex, Speedmaster, nieuwe Tudor BB 58

Ik zou nog heel even wachten wat Basel doet

en anders :point_up_2:

Eens met bovenstaande antwoorden.

Als je het budget hebt zou ik voor een vintage sub gaan, lekkere 5513

4 likes

Uiteindelijk wil je toch een …

:sweat_smile::sweat_smile:

6 likes

Zonder twijfel! Maar ik ben bevooroordeeld.

Maar ik zou Basel afwachten. Misschien komt Rolex wel met een betaalbaar model. Of Omega met een toffe speedmaster. Of Tudor met een nog toffer model.

2 likes

Vintage Rolex. No date = 5513

Geen concessie doen. En ook niet kwa kwaliteit.

Enig nadeel. Ze zijn tegenwoordig wel aan de prijs. Goed exemplaar gaat al richting de €15k.

En ja. Daar heb je een bb58 en Speedmaster vintage en nieuw voor. :rofl:

:ok_hand:

Rolex met een betaalbaar model :joy::joy::joy:

6 likes

Ben geen fan; heb sowieso die Tudor fanboys of het merk nooit begrepen.
Koop dan gewoon een Rolex!

Veel klassieker wordt het niet: een perfect ontworpen ingetogen -en geweldig- horloge.

Vind dit ook echt een geweldige klassieker; aankoop is lastig gezien de enorme populariteit en dat geldt ook voor de prijs. :see_no_evil:

1 like

Ik zou even afwachten tot Basel om te zien waar Tudor mee komt. De verwachtingen zijn dit jaar heel hoog.

De vraag die je jezelf ook moet stellen is of het een horloge is die je regelmatig zal dragen. Zoja zou ik niet voor een vintage horloge gaan maar een vintage geinspireerd model zoals de BB58 of de mogelijk verwachte Tudor Submariner.

1 like

Eerst BB kopen (zo’n stijlvolle duiker kan je immers altijd en overal dragen) en vervolgens verder sparen voor de Speedmaster. Perfecte ‘two piece’ collectie heb je dan!

2 likes

Wat moet je met een Sub als er een BB bestaat?
Lekker datumloos, pukkel loos, prachtige kleuren. Matte wijzerplaat & lunette.

Ik vind de BB vele malen mooier dan welke sub dan ook.

5 likes

De Tudor zou voor mij afvallen vanwege het nepgoud, hoewel ik het verder een mooi horloge vind en de bouwkwaliteit top is

De Rolex en Omega kun je je beide geen buil aan vallen; het zijn niet voor niets klassiekers. Houd wel rekening met de rammeloester op alle vintage modellen!

Succes!

  • Tudor Black Bay Fifty Eight (58, nieuw)
  • Omega Speedmaster (nieuw/vintage)
  • Rolex Submariner No-Date (vintage)

0 stemmers

Ik zeg de Speedmaster, wel de Moonwatch natuurlijk. Lemania uurwerk, hesalite. Tijdloze klassieker en een heel goed verhaal (Apollo 11, Apollo 13, etc.). Voor sommigen is het een religie, er is zoveel over geschreven, boeken en websites vol. Meteen een leuke hobby erbij :wink:.

Mijn Speedy uit 2003:

5 likes
  1. Sub
  2. BB
  3. Speedy
2 likes

Houston…Tranquility Base here.
The eagle has landed.

:sunglasses:

2 likes

Blijven uiteraard alle 3 geweldige horloges! Miskoop zal het zeker voor mij ook niet worden :slight_smile:
Heb altijd iets gehad met een 14060 en dan mogelijk uit mijn geboortejaar 1993, wat dus lastig blijkt (voor een acceptabele prijs en staat). De 14060 is niet echt de meest dure sub maar zou dan wel iets specifieks zoeken.
De BB58 in het blauwe gedeelte twijfel ik al meerdere malen over maar voor mij langsgaan in Groningen om te bekijken en later tot de conclusie komen dat het toch niet iets voor mij is :wink: Misschien binnenkort maar eens ergens binnen stappen waar ik alle drie kan passen.

Ik geef je 100% gelijk daarin, vind de BB58 ook vele malen mooier dan eender welke andere Tudor sub.

De verwachtingen van de nieuwe Tudor gaan uit van een Sub gelijkend op de 79090 dus ben eigenlijk wel benieuwd.

1 like

Ergens in het midden afspreken is geen probleem natuurlijk :wink::wink:

Zaterdag ben ik in het midden van het land btw :wink:

3 likes