Diver 39/40mm

Hallo allemaal,

Ik ben rustig op zoek naar een mooie diver om aan mijn collectie toe te voegen, maar vind het lastig om te vinden wat ik zoek. Simpelweg ben ik erg gecharmeerd van de Rolex submariner date, echter ligt de prijs hiervan ver boven budget. Daarom op zoek geweest naar vergelijkbare looks en degelijke kwaliteit. Na een tijdje uitgekomen op twee modellen:

  • Steinhart ocean one 39mm
  • ginault ocean rover

De eerste spreekt me erg aan qua prijs-kwaliteit, maar ben niet zo’n fan van de wijzers (directe Rolex kopie) als ook de erg grove rand rondom de bezel.
De tweede vind ik enorm mooi, maar is qua prijs nog iets boven budget. Zoek eigenlijk iets tot de 800 euro.

Ik ben benieuwd of mensen op het forum me nog mooie alternatieven kunnen aanraden.

Groeten

Ps.Velen zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn en misschien is het vloeken in de kerk, excuus daarvoor, maar de Seiko modellen met de pijl als wijzer vind ik vaak wat kinderlijk overkomen en is dus ook niet echt wat ik zoek.

2 likes

Christopher ward c65 of c60, squale atmos en glycine combat! Of een horloge van de vele micro brands als de Maen Hudson. Er is genoeg keus.

1 like

Genault heeft een vrij slechte naam gekregen vanwege (vermeende) links met replicas.

Je kan ook kijken naar Squale. De 1545 is een sub hommage.

Christopher Ward heeft inderdaad ook goeie duikers.

De glycine combat sub blijf ik ook erg cool vinden.

Phoibos heeft een redelijke submariner hommage… Maar zou kijken naar Squale. Volgens mij zit dat dan in je budget.

Eens met betrekking tot de wat grove rand van de Steinhart, ook al vind ik dit in het echt wel meevallen.

Een Squale of een Christopher Ward zoals genoemd is misschien wat. Je zou in een ietwat goedkopere categorie ook eens kunnen kijken naar een Citizen NY0040, als alternatief op de SKX. Dit horloge is 42mm, maar draagt naar mijn mening kleiner.

1 like

:ok_hand:

Gooi er wat centjes bij en je kan mss deze kopen. Ik weet het “te groot”

Succes toegewenst.

Deze van Awco :heart_eyes: 895€ dus helaas net boven budget.

9 likes

Is dit de militare???

Is een limited edition for Awco, geïnspireerd op een hele zeldzame Blancpain fifty fanthoms in een squale kast.

2 likes

Het meeste wat gesuggereerd wordt is groter dan 39/40. Behalve de squale 1545

Ik heb nog een Baltic Aquascape liggen waar ik niks mee doe.

3 likes

Nice 40mm. Hoeveel er van komen staat er niet bij, of ik lees er compleet over heen

Naast de Squale en Steinhart, NTH maakt ook diverse Sub-hommages.

Best bang for your buck zou een Tisell Vintage Submersible Diver zijn.
Ceramische bezel, saffierglas, degelijk Miyota 9015 caliber, en dat alles onder de 250 euries.

Heb zelf overigens een Squale 1545 gehad, maar weggedaan vanwege de té Rolex-achtige look. Ik was ook een beetje klaar met Mercedes-wijzers, cyclops, etc. Draag nu al een tijdje met veel plezier een Maen Hudson 38mm.

1 like

Ik zag een leuke Meraud staan in blauwe gedeelte. Is dat niets?

De zee rond Bonaire is blauw. Meraud blauw. In het blauwe gedeelte staat er een…

2 likes

Net te laat :smile:

1 like

Seiko heeft ook leuke duikers en voor een super prijs-kwaliteit verhouding :+1:t4:

1 like

:+1:

1 like

Excuses te snel gelezen :relaxed:

1 like

1521 Militaire | Squale

Dit is de Militaire. 42mm € 990,00

2 likes

Seiko komt waarschijnlijk dit jaar met een nieuwe MM200, waar ik zelf met smart op wacht. :sweat_smile: Nu is de MM200 groot met 44mm, maar er zijn geruchten dat het nieuwe model flink is geslonken. Wellicht kan je de nieuwe hand-set ook wel waarderen, geen pijlen en veel hinten naar de grotere broer MM300.

Google maar naar het enige uitgelekte plaatje van de nieuwe MM200, de Seiko SPB187 en nu al iconische SPB185.