3 jaar terug had ik zo’n ervaring …
Mijn recente ervaring was nog meer schrikken …
Op Uhrforum vond ik (alweer) een Tissot uit 2011. Er bleek weinig belangstelling voor het horloge, en ik kon een scherpe prijs bekomen.
Maar, de gesprekken met de Oostenrijker waren uiterst zakelijk. Ik had er een niet zo goed gevoel bij. Maar toch betaald. Ik heb ervaring met geldtransacties België-Oostenrijk … die gaan snel. Maar het duurde volgens de koper toch 4 werkdagen, en nogmaals 3 werkdagen om te versturen.
Bij het verzenden, liet hij mij weten dat hij twee weken naar Kreta trok, en dat een reactie op berichten wel even kon duren. Mijn gevoel werd er niet beter op.
De verzending gebeurde met DHL. Ik kon de zending volgen. Helaas de eerste vier dagen gebeurde er niets.
Volgens de verkoper was het pakket verstuurd. Volgens DHL … nog niet eens afgehaald. Pas na vier dagen gaf DHL aan dat het pakket onderweg was. Drie dagen later kwam de koerier.
Ik had mij voorgenomen … als de koerier komt, dan maak ik het pakket open, en bekijk ik de inhoud VOORDAT ik teken voor ontvangst.
Met een mes in de hand de deur geopend voor de koerier. Pakket meteen geopend. Goed verpakt. Tissot Box aanwezig. Box vlug openmaken voordat ik afteken … LEGE BOX !! Geen horloge. Nachtmerrie bij klaarlichte dag.
Pakket geweigerd en niet afgetekend. De jonge koerier was onthutst. Ik nog meer.
250€ verloren
Eerst overleg gepleegd met een vooraanstaand Uhrforum lid, toevallig ook Oostenrijker. Hij gaf me de raad om de verkoper te contacteren “misschien heeft hij het horloge vergeten mee te sturen”.
Leek me weinig waarschijnlijk. Maar goed … een zakelijke mail gestuurd. Antwoord kwam vrij vlug. Misschien had hij de Tissot vergeten in de Box te steken. Hij vroeg me wat geduld, tot ie opnieuw in Oostenrijk was.
En ja, het horloge lag nog bij hem thuis. Maar geen spoor van de Tissot Box.
Hij stelde voor om alsnog de Tissot op te sturen zonder de Box, of terugstorting van het volledige bedrag.
Toch maar gekozen voor de terugstorting. De 250€ heb ik net ontvangen.
Verkoper heeft zich geexcuseerd.
Eind goed al goed.
Maar geen bijkomende Tissot voor mij