Een ervaring die ik niemand toewens II

Gewoon even zoeken op het forum, iemand hier heeft zijn adres volgens mij nog wel, toch @JTrapman ?

2 likes

VDank voor het medeleven, en de vele reacties.

Enkele verduidelijkingen …

Ik heb al meer dan 70 horloges verstuurd. Maar een horloge vergeten … dat nooit. Maar ik ben de eerste om te zeggen … Zeg nooit nooit.
De verkoper gaf aan dat ie voor zijn reis naar Kreta met heel wat drukte en stress zat.

Wat betreft DHL … Ook hier twijfel. Heeft de verkoper pas 4 dagen later verstuurd, of is mijn pakje 4 dagen op den dool geweest ?
Mij lijkt het dat de verkoper het pakje vergeten is, en dan 4 dagen later door iemand anders heeft laten versturen.

Ik heb al meer dan honderd pakjes mogen ontvangen. En dit was de eerste keer dat ik het pakket wou openen voordat ik aftekende. Had ik het pakket niet opengemaakt in het bijzijn van de koerier, dan vrees ik dat de kans veel kleiner zou geweest zijn dat ik mijn 250€ zou terugkrijgen.

Toen ik de deur opendeed, had ik mijn mes niet in aanslag ! Ik had het discreet bij me. De koerier had kunnen weigeren om het pakket te openen. Maar ik was hem te vlug af :blush:
Klopt dat ik de koerier met het geopende pakket heb opgezadeld. Gezien de goede afloop had ik pakket beter aangenomen. Maar de weigering van het pakket heeft de goede afloop zeker geholpen.

Uit mijn ervaring … koeriers geven het pakket, en laten je dan aftekenen. Bij “De Post” krijg je het pakket pas NA het aftekenen.

Wat betreft zijn zakelijke aanpak bij de verkoop. Ik had toen moeten afhaken. Met een zakelijke deal is niets mis, maar dat liever enkel met zakenmensen. Niet met een forumlid. Je verwacht toch dat die persoon er een ietwat persoonlijke toets kan aan geven.

Ik heb het vaak mis met intuïtie. Maar hier zat ik juist.

De verkoper was 5 jaar actief op Uhrforum, en had goede beoordelingen.

Het zat in enkele kleinigheden dat het met het vertrouwen niet goed zat. En die kleinigheden bleven maar komen. Vandaar het openen bij levering.

Door de weigering van het pakket, is de box terug mee met DHL. Geen idee wat DHL ermee doet. De verkoper heeft blijkbaar geen moeite gedaan met het pakket terug te krijgen. De verkoper zit nu inderdaad met een incomplete set.

Wat ik vreesde … dat de verkoper de schuld ging schuiven bij DHL. Namelijk diefstal bij DHL.

De verkoper had toch wel schrik voor een negatieve beoordeling. Maar hiermee heb ik nooit gedreigd.

Oh ja … Behalve het mes, had ik ook mijn camera bij …

Ik ben sales Duitse markt dus ook Oostenrijk, en kan je uit ervaring vertellen dat zakelijk en koel met elkaar omgaan heel gebruikelijk is vooral bij de generatie 35+. Wat dat betreft ervaar ik best wel een verschil met hoe wij met elkaar omgaan, vergeet je een eventuele titel die men heeft te benoemen dan zijn de rapen gaar. :grin:

1 like

Haha weet er sowieso eentje :joy:

1 like

Ik lees in het verhaal dat je met een mes in deur opening staat om het pakket eerst open te snijden?
Ik heb vroeger bij de post gewerkt en de regel was daar eerst tekenen voor ongeschonden ontvangst,of anders niet tekenen.
De medewerker moet het pakket weer opengesneden inleveren met zn lijst…en raad eens wie er dan de schuld krijgt…
Hij heeft getekend voor overdracht dat alles ok is.
Vind dit een vreemde actie moet ik zeggen

1 like

Zoals ik schreef …

Speciale omstandigheden vragen speciale acties. Had ik het paket niet opengemaakt, dan ik had ik minder bewijskracht.
Door het openen verschoof de discussie zich tussen DHL en de verzender.

Gelukkig heb je je centen terug. :thumbsup:

Maar als het idd geen scam is en hij is ter goeder trouw…

Dan nog is t een lamme tak van de bovenste plank of niet!

Hoe kan je nou een horloge vergeten in de box te doen voordat je het pakket verstuurd?

Ik 3 dubbel check alles voordat ik iets verzend. Altijd!

Groeten,

Noel.

Vreemd verhaal.

Als het een oplichter was, zou het er niets toe doen of je het pakket nou had geopend in bijzijn van de bezorger of van je schoonmoeder. Je had je geld dan toch niet teruggekregen.

Dus het lijkt me duidelijk iemand die er met z’n hoofd niet bij was toen ie het pakket inpakte.

Doe je knap! Ik zou niet het pakketje zo durven openmaken voor de neus van de bezorger. En hem weer geopend teruggeven haha!

1 like

Thx. Maar geloof me, ik had medelijden met de koerier.

Het blijft toch vreemd. Ik ontving in 6 jaar meer dan 100 pakjes, en alles is perfekt verlopen. Mijn buikgevoel gaf aan dat ik dit pakje in het bijzijn van de koerier moest openen. Het was schrikken … een lege horlogebox

Gebruikelijk en gewenst of niet, in dit geval pakte je handelswijze prima uit. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je ook een flink getouwtrek kunt krijgen over het wel of niet terugbetalen van de kosten.

En als de pakbon in het pakket zit?
Plus wat is het verschil als derden een pakket van À naar B brengen tussen een particulier of een zakelijk adres?

Ik ook

Ik vind het knap!

Dan komt ie tevoorschijn als je het pakket openmaakt

Niets imo

Dus blijft het pakket dicht en gaat retour.

Mijn PostNL meneer heeft me 2 of 3 keer in het verleden aangeboden om mij het pakket te laten controleren alvorens het aan te nemen. Dat ging dan om dozen die gedeukt waren of waar een gat in zat.

Mijn PostNL meneer heeft me 2 of 3 keer in het verleden aangeboden om mij het pakket te laten controleren alvorens het aan te nemen. Dat ging dan om dozen die gedeukt waren of waar een gat in zat.

Dan heeft de PostNL meneer er al een melding van gemaakt op het sorteercentrum waar hij zijn pakketten laad als het goed is

Ok dat zou kunnen inderdaad.

Wij eten de rapen toch het liefst gaar bij sales?!
Anders krijgen niet alleen wij maar ook de klanten last van buikpijn :smile:

On topic: den mensch is zo slecht nog niet.

Grt.