Een nieuw horloge moet even inlopen?

Bij Vostok is dat wel de normale gang van zaken.

1 like

Jouw Apple watch liep zo uit de doos op de seconde gelijk he

4 likes

Puin.

Rolex loopt meteen strak. :wink:

Even een paar minuten in je onderbroek laten opwarmen, dan loopt ie perfect :wink:

Seriously; als dit in de praktijk zo is, zijn het anker en ankerrad niet goed genoeg gesmeerd. Dan loopt-ie daarna een jaar prima, en dan gaat 't weer minder worden. Heb recent die ervaring met een 1 jaar oude Glycine. Kon dat zelf fixen, maar is eigenlijk schandalig.

6 likes
1 like

En ik maar denken alleen met nieuwe auto’s!!

1 like

Zo is het maar net.

6 likes

Nee.

Sinn, bijvoorbeeld, geeft aan dat een nieuw horloge na een week of acht pas beoordeeld kan worden als het gaat om de loop. Uiteraard afhankelijk van hoeveel gedragen etc.
Wellicht dat dit bedoeld wordt met “inlopen”.

1 like

Als je er maar niet naast gaat lopen :grin::+1:

1 like

Weet niet of het echt is maar kan me voorstellen dat iemand liever niet zijn privé nummer op een forum wil :wink: .

4 likes

Ah ik zie nu ook dat het telefoonnummer in beeld staat. Ik zal het even aanpassen, thx.

7 likes

Snelle actie :ok_hand:

Heb t effe gescreenshot… Als iemand z’n nummer wil hoor ik t wel. :innocent::stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Klopt.

4 likes

Kroepoek :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Je moet ook niet te vaak op je horloge kijken in het begin. Dat vinden ze ook niet fijn.

2 likes

Gelukkig kijk ik nooit hoe laat het is!
Maar alleen hoe mooi het is!!
Maar als hij eerst moet inlopen?
Dan loopt hij er met de tijd er voorbij!!

3 likes

Totnutoe zijn al mijn mechanische horloges van Seiko die nieuw uit de doos kwamen gemiddeld zo’n 7 à 8 seconden langzamer gaan lopen na een inlooptijd van ca. 2 maanden dragen. En dan wel dagelijks dragen.

Het is dus geen sprookje en zal te maken hebben met het zich zetten van de onderdelen en het gelijkmatig verdelen van de smeermiddelen.

Als je de filmpjes van dat hele dure R-merk mag geloven draaien hun horloges maandenlang in in de fabriek en hoef je als consument geen afwijking meer te verwachten door het te gaan dragen.

3 likes