Ervaring met het horlogemerk Alpha?

Ik vind ze gewoon namaak! Alleen een ALPHA erin als “extra”!

Wat bedoel je elke keer met ‘marino’?

1 like

Ey…je weet toch…een coole nickname…jonguh…Marijn is zooooooo 1956.:smiley:

@AstonMartin ???

Wie?

Dussss.:grin:

1 like

Uwen persoon.
Welke zeiko had je ook weer dan?:grin:

Ik heb desbetreffend horloge. Enkel met een wit/silver dial. Erg leuk klokje voor het geld. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

1 like

Stoffel!

Heb zelf een Alpha Daytona en daar ben ik best tevreden mee. Mooi klokje voor het geld. Nog geen problemen mee gehad. Nu draag ik hem ook niet heel vaak, dus hoe lang het heel blijft bij dagelijks gebruik geen idee. :sunglasses:

1 like

Allen bedankt voor de reacties, duidelijk dat de meningen gemengd zijn.

@sv3rr3 die ‘Paul newman’ mag er qua uiterlijk zeker wezen.

Ik ga het misschien dan toch maar proberen.

Mogelijk zijn er nog andere alternatieven? Ik weet dat citizen ook een kinetic hommage heeft.

1 like

Even hoor… waarom een hommage kopen ?
Hommage is eigenlijk geen goed woord want er wordt geen eer bewezen immers.
Stel dat iemand denkt dat je een speedmaster om hebt, dan voel je je toch opgelaten ?
Ik zou dat hebben.
En met geld heeft het niets te maken. Een mooie Citizen of Seiko of weet ik war voor merk is dan toch zeker zo mooi ?
In het voor Laura haar man topic vlogen de mooie klokjes voor rond de € 150,-- om je oren.
Kwalitatief goed, normaal merk (uiteraard ook in China gemaakt), normale service, etc.
Het zal wel aan mij liggen hoor… ik snap immers ook die Armani en Tommy Hilfiger horloges niet.
Als je het mooi vindt, zeker doen, maar dit zijn mijn gedachte .

1 like

Afgelopen oktober een Alpha Daytona homage/neppert gekocht.

Ziet er best aardig uit, de finishing was niet verkeerd en een mechanische chronograph voor 170 euro was aanlokkelijk.

De meegeleverde band was om te huilen en viel op een dag simpelweg uit elkaar, gelukkig toen ik aan m’n bureau zat.
Momenteel loopt hij te snel, zo’n 30 minuten per week om precies te zijn.

Recensies over Alpha horloges lopen uiteen, mijn ervaring is jammer genoeg negatief.

30 minuten, dat is aardig veel, bedankt voor de reactie ieder geval.

@mr_brakke, Seiko’s heb ik al, zodoende ook vele andere klokjes van 150 euro. Als je weg bent van het uiterlijk van een speedmaster, maar het budget het niet toelaat, dan is een look-a-like toch een prima oplossing? Iedereen mag weten dat ik geen echte draag, daarom wil ik ook geen replica.

Ik zie ook dat ze leuke een wijzer horloges hebben, staat ook ook op mijn lijst, 1500 euro voor een Meistersinger ga ik nu niet neerleggen. Sterker nog, wil ik niet eens. Seiko etc… heeft geen eenwijzers van 150 euro in het assortiment.

1 like

Ik heb een Alpha Daytona Paul Newman gehad. Leuk klokje voor het geld. Verzending via de Alpha EU shop was erg snel. Het is echt een enorme bang for the buck. Mijn exemplaar liep zeer goed en accuraat voor het geld (10 sec per dag). De band is inderdaad vrij crap en de crown schroefde niet zo lekker, maar de case en dial waren fantastisch.

Alpha en hommages zullen toch altijd in één adem genoemd worden; ze maken in feite alleen maar hommages. In het geval van de Paul Newman vond ik dat vanwege de gigantische prijs van de echte (en de zeldzaamheid) te rechtvaardigen. De hommage-discussie daargelaten is het gewoon een erg leuk horloge voor het geld.

Volgens mij heet ie Marino.

Waarom ie z’n naam typt na zowat iedere zin is me overigens een raadsel.

3 likes

Spierbundel,

Aan de antwoorden te lezen zit het met de kwaliteit best wel snor. En ik heb dit ook vaker gehoord. Laat dat je dus niet tegen houden.

Alpha’s zijn hommages/kopieën. Ze hebben IWC hommages/kopieën gemaakt, natuurlijk de Rolex hommages/kopieën (submariner / daytone etc.). Het model dat je laat zien is natuurlijk gewoon een Omega Speedmaster hommage/kopie, of één van de vele variaties van Omega op dit model (ben er niet helemaal in thuis).

Kijk, als je wil kijken of zo’n Speedmaster iets voor je is, kun je deze kopen. Bevalt hij? Dan ga je sparen voor een echte :+1:. Zoiets zou deze wel goed voor zijn naar mijn mening. Ik denk daar zelf ook wel eens aan met de oranje Planet Ocean (a € 90,00), gewoon om te kijken of ik ooit voor een echte zou gaan.

1 like

:joy: Dat probleem heb ik ook altijd ja!

2 likes

Vanochtend gelijk maar weer eens uit de kist gepakt. :sunglasses:

3 likes