Even voorstellen en advies gevraagd met specifieke eisen

Wat is er mis met Japanse kwartsuurwerken?

Gangreserve van een automaat ligt bij ca. 38-48 uur.
Draag je het horloge langer niet en je hebt geen zin om het ding altijd weer aan te slingeren en op tijd te zetten zou ik voor een kwarts gaan.
Een horloge op (zon)licht energie is helemaal ideaal.
Geen geklooi met batterijwissels.

1 like

Seiko solar SNE391

Door de vorm van de lugs kan je hier bijvoorbeeld ook een
lederen band op zetten.
Voor de tech specs check:
https://www.jomashop.com/seiko-watch-sne391.html

1 like

Owh, bedankt. Ik had hier een oude horloge genomen en daar de diameter van genomen, dat was 45mm maar ik ben niet zeker of je de hele kast moet meten of enkel het glas?

Seiko is inderdaad veel goedkoper, goede tip! Mss past er nu meer in mijn budget als ik daar bestel. Heb je zelf ervaring met bestellen bij misterlimited?

Idd Hans, Tissot Tradition in mijn vb vind k wel mooi. Rotary heeft zo te zien wel mooie horloges, is dat van dezelfde kwaliteit als Tissot? Ik ken dit merk niet, maar zie dat het al een hele geschiedenis heeft. Wel niet zoveel modellen met zwarte wijzerplaat toch.

1 like

Dag Jeroen, niet mis maar groen is niet mijn kleur (net als paars).

1 like

Diameter is van de hele kast maar zonder kroon. Ik heb zelf geen ervaring met misterlimited maar andere forumleden wel:

Bedankt, zeer nuttige info(zeker wat die Danish Design betreft).
Sorry voor de afbeeldingen, maar ik kon voor het eerst geen afbeeldingen of links toevoegen. Om eerlijk te zijn kon ik de eerste 3 dagen zelfs geen topic plaatsen, maar dat is nu ok.
Die Seiko’s die jij plaatst zijn nog mooier dan de blauwe, maar dan moet ik die bij een juwelier kopen want een bandje vervangen zelf zonder enige ervaring is al te hoog gegrepen voor mij. En zeker met een deftig/duurder horloge.
Dus ik onthou hier vooral niet groter dan 40mm voor mezelf. Verder denk ik Saffierglas voor mij nog steeds de beste optie, aangezien ik er geen gekke dingen mee ga doen en sporadisch zal dragen. Wat is hardlex eigenlijk en is dat beschikbaar in de betere merken?

Schitterend horloge!
Kan alleen nog mooier met zwarte wijzerplaat, naar mijn persoonlijke smaak :slight_smile:

1 like

Ik kan het niet uitleggen, maar behalve de Presage Seiko bevallen ze mij niet op 1 of andere manier. Het is een gevoel. Dit horloge bv vind ik te sportief, en ik vermoed dat de streepjes ook oplichten in t donker ?
Er staat dikwijls teveel op de wijzerplaat. Nogmaals, persoonlijke smaak van een newb/leek :wink:

Hoi Geluksvogel! Welkom en veel plezier en geluk hier. Gewoon blijven zoeken. Misschien is een Orient Bambino met zwarte wijzerplaat iets?

Succes!

(Seriouswatches is een betrouwbare leverancier van o.a. Orient.)

1 like

Welkom op HF!
Gewoon voor een mooie Tissot of Seiko gaan in deze prijsklasse.
Niks mis met Casio of Pulsar, maar deze zijn voor veel goedkoper te krijgen en zijn ideaal als dagelijks horloge ofte beater. Als je dan toch 400,- wil uitgeven zijn er andere alternatieven zoals Certina, Victorinox, … als je een Zwitser wil. Danish design is idd. prut qua binnenwerk, te vermijden.
Bekijk ook eens het verkoopsgedeelte hier, er passeren vaak leuke zo goed als nieuwe horloges voor een zacht prijsje.

Inderdaad niet mis. Is dat een bolvormig glas?
Wat vinden jullie trouwens van deze https://www.boumanonline.nl/horloges/tissot-everytime-t1094071605100

Bedankt John. Vriendelijke mensen hier op t forum :slight_smile:
Ik heb de indruk dat ik de verkoop hier ook beter eens kan volgen, sommige horloges zien er zo goed als nieuw uit.

Zelf heb ik nog een Rotary automaat van ongeveer 60 jaar oud, loopt heel goed en ziet er ook nog leuk uit. Momenteel heb ik hem om, hierbij even een foto:

Succes en plezier met uitzoeken!

2 likes

De reacties op die klokjes was niet al te best:

2 likes

Mee eens, en ja Seiko staat bekend om de goede lume.
Ik begrijp dat je iets klassiekers zoekt.
Een tip, ik zou ook eens bij Junghans kijken/googelen.
Succes!

1 like

Yep! En dat maakt 'm echt fraai.
Trouwens: die Tissot is ook heel mooi.

Ja hoor, echt soms mooie deals te doen. Van de meeste betrouwbare verkopers is er een ‘ervaringen met’ topic dat je kan inzien als je niet zeker mocht zijn met wie je in zee gaat…

Owla. Dat is een nuttige tip. Dus dat zou betekenen bijna 400euro uitgeven en met een onherstelbaar horloge achterblijven. Pfff. Amaai.
Ik zie daar in datzelfde topic ook klachten over power matic 80? Wat is nu eigenlijk ETA. Voor mij, ik ben actief in IT sector, is het estimated time arrival :slight_smile:

En ook mooi!

1 like