Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Dat is oplosbaar, elkaar goed in de ogen kijken, ff middagje met 12 man op stap en een contract afsluiten. Vertrouwen is de basis…

1 like

Beetje dit idee dus :wink:
http://watchlendingclub.com

1 like

Late reactie. Maar voor degenen die het zich afvragen, het is een Darlena Leather & Canvas, komt bij Timefactors vandaan.

Deze had ik net binnen toen de fiffer langskwam. Qua looks vond ik 'm zo goed passen dat ik de band er maar op heb laten zitten. Redelijk vanaf het begin dus :wink:

3 likes

Bedoelde dus wat zonder batterij. Handwinders bevallen mij goed.

1 like

Goeie! Er zijn mensen die de fiffer 8 weken gehad hebben. Als dat ook met de eh… hoe zou je die AP dan noemen… :thinking:
Ik heb het, de patsr. Als dat daarmee gebeurt krijg je geheid scheve gezichten. En met de noorderzon vertrekken, hm. Dat druist in tegen het vertrouwensbeginsel van het HF…

Ik zou een ander probleem hebben: inderdaad het beschadigen. Laten vallen of zo.
En ik zou er niet overal mee durven lopen.

Nog een punt: als je hem om hebt en mensen herkennen dat. Moet je helemaal gaan uitleggen hoe je aan een horloge van een kwart ton komt.

3 likes

We gaan off topic, ik heb een bal opgegooid in dit topic:

Kijken of we dit van de grond krijgen! :grinning:

Ik stel voor dat we het een HUCker noemen (fijn weer een Afko)…

2 likes

Of waarom je m na een maandje nooit meer draagt.

En we gaan weer on topic!

Vandaag, op een dag waarop ik meende dat er geen post werd bezorgd, viel bij mij een enveloppe in de bus. DE enveloppe met de natostraps voor de Seagull. Jullie hebben mijn droeve verhaal gelezen, ik had een fraaie serie natobandjes besteld voor de fiffer, omdat hij oorspronkelijk is bedoeld voor op een nato en er met nato’s zoveel te variëren is.
Ik heb eerst de afzenders een mail gestuurd met de melding dat ik ze had, dat ik niet wist of dit het resultaat van hun eerste of tweede verzendpoging was en dat ze in het eerste geval de tweede niet moesten sturen. En dat als ik de bandjes dubbel gestuurd krijg, ik de tweede enveloppe terugstuur, want ik ben een nette eerlijke jongen.

Om jullile niet langer in spanning te houden: dit zijn de bandjes waarvoor ik heb gekozen:

Laat ik eerst zeggen dat ik ben begonnen te shoppen bij de aanbiedingen. Ja mensen, op een forum vol met horloges van lachwekkende prijzen let Blauwbeer gewoon op de kleintjes.
Nu dat uit de weg is een toelichting waarom ik, los van de prijs, voor deze bandjes koos. Dit zijn namelijk de bandjes die dit horloge helemaal afmaken. In de goede zin des woords. De foto’s hierna zijn van Cheapestnatostraps.

Van boven naar beneden:

  1. Rood/beige

image

Dit past natuurllijk precies . De subtiele beige streep, die geheel opgaat in de wijzerplaat, en dan het Grote Rood. Uiteraard een verwijzing naar de rode ster op de dial en die subtiele stopwatchwijzer. Heet dat zo? De kleuren verwijzen uiteraard ook naar de Chinese vlag, rood met geel. Knalgeel is op zo’n nato echter te… ja, te Spaans eigenlijk.

  1. Australia met rood/wit/blauw

image

Man man wat een feestelijk bandje. Wanneer je goed kijkt zie je dat het geen in your face rood-wit-blauw is, maar een uiterst subtiele blauwheid die zich beweegt tussen navy en lichtblauw. Let op de kleur van de rechter subdial. Exact de blauwe kleur van deze band. Is het niet prachtig? En natuurlijk is het rood weer volledig in lijn met die rode wijzer in het midden.

  1. lichtblauw en beige

image

Daar is beige weer. De lichte verwijzing naar de mooie dial. Het lichtblauw schreeuwt één woord: zomer!
Op vakantie mag dit bandje niet in je koffer ontbreken, vooropgesteld dat je de Seagull meeneemt.
De gesp is 100 procent nickel free, dus wie stuivers zoekt komt van een koude kermis thuis.

  1. maroon, lichtblauw en navy.

image

Maroon? Dat is toch kastanjebruin? In een vorig leven at ik ooit in Zürich heisse Maronen. Dat waren dus hete kastanjes. Zelf zie ik er eerder een bordeausvariant in. Maar wat zou het? Dit bandje ademt maar één ding: gedistingeerdheid. Het schreeuwt niet, het valt niet direct op, maar oh wat een klasse. We zien ook weer de verwijzing naar de wijzers, maar dit bandje doet het goed op iedere lichte dial. Ik zou zeggen probeer hem.

  1. beige rood.

image

Het omgekeerde bandje 1. Door de kleur loopt het bandje heerlijk over in de wijzerplaat. Het is nauwelijks te geloven dat dit bandje niet standaard bij de Seagull wordt geleverd. En dan de rode accenten die weer naar die ster verwijzen. Superb.

Hoe gaat het nu verder met deze bandjes? Welnu, ik heb mijn tranen gedroogd en troost me met de gedachte dat de mensen die na mij komen heerlijk deze bandjes kunnen proberen. Ik weet dat er waarschijnlijk verscheidene natohaters op de lijst staan. Maar ik heb mijn hoop gevestigd op de pionies, de durvers. Ik zie serieus uit naar de foto’s van de Seagull op deze nato’s.
De bandjes gaan straks in een bubbelenveloppe en vertrekken deze week als brievenbuspakket naar @Sjoerd_K.
Sjoerd dient de bandjes erbij te doen in de doos naar @enlil, althans indien die nog bestaat op dit forum want die is inmiddels 11 maanden muisstil. En anders gaan ze naar @Wannawatch.
Geniet ervan, allen.

8 likes

Die kaneelkussentjes band had hem denk ik goed gestaan!

3 likes

Inderdaad. Prachtig!

1 like

:joy:

Ik ga ze wanneer ik ze heb allemaal showcasen

3 likes

Mooi om te zien dat je er echt over hebt nagedacht. Ikzelf zou er niet op zijn gekomen.

Zelf vind ik de beige mooi met de ‘rode draad’ er door. Kijk er naar uit hoe ze met t horloge domineren. Bedankt vh toevoegen. Denk dat dat soms vergeten wordt, hoe veel anderen ook hebben bijgedragen wat n Fiffer ervaring nog rijker maakt.

Bedankt voor uw bericht. Ondanks dat ik actiever ben als lezer dan als schrijver zou ik graag van de gelegenheid gebruik maken om deze fiffer te ervaren. Ik ben erg benieuwd aangezien ik al meerdere malen op het punt heb gestaan om dit horloge aan te schaffen, echter heb ik de knoop nooit door gehakt. Ik houd het in de gaten. Hartelijk dank.

2 likes

Natuurlijk!

Sjoerd zal te zijner tijd contact met u opnemen. Het horloge zal niet tegenvallen denk ik.

2 likes

Ik zag iets bijzonders op C24.
Volgens deze verkoper zijn alle saffieren exemplaren nep? Weten jullie hier iets van? Ik begreep dat er inmiddels ook gewoon officiële varianten op de markt zijn met saffierglas.

Seagull 1963

1 like

De bandjes van @blauwbeer zijn binnen. Ik heb helaas de fiffer nog in Eindhoven op mijn kamer liggen dus vanaf maandag ga ik iedere dag een ander bandje testen. Jullie horen nog van mij

4 likes

Mooie nato’s hoor! :relaxed: Ze lijken me uitstékend geschikt voor de Seagull! :smirk: Ik ben héél benieuwd! :smiley: Prachtig initiatief! :ok_hand: Veel plezier met het testen, ik ben benieuwd naar je verslag! :hugs:

3 likes

Vind ik ook :grin: kan niet wachten om ze te proberen :face_with_hand_over_mouth: ben benieuwd hoe ze staan :thinking: dom van me om de fiffer te vergeten :shushing_face: ik hou jullie op de hoogte :ok_hand:t2:

3 likes

Nou ja, nep. Ze komen misschien niet ‘rechtsstreeks’ vanuit de Seagull fabriek.
Maar er zijn volgens mij diverse leveranciers vh model.

Okay, de eerste re issue kwam van binnen Seagull. Maar degene die binnen Seagull met het horloge kwam, brengt ze nu zelfstandig uit.
En andere verkopers bestellen hun versie, al dan niet met afwijkende afmetingen en glaasjes.

Bovendien is t n her-interpretatie v t origineel. Die zag er n beetje anders uit. Zonder t Mao sausjes er over heen.

1 like

Het moet niet gekker worden, zijn er nu zelfs replica Sea-Gull’s? Komen er straks ook replica Parnis-horloges op de markt, of zijn die er al?

1 like