GEVONDEN! Getwijfel om niks(denk ik)

Over een paar maanden ga ik reizen, en ondanks vele en vele verleidingen heb ik voor mezelf afgesproken alleen nog maar een horloge te kopen als ik hem ook op reis aan zou doen.

Na lang gekeken te hebben naar een g-shock 5610, ben ik wat betreft g-shock terecht gekomen op een GW-5000

(plaatje van internet)
De robuustheid van g-shock met het klassieke design waar ik sterk de voorkeur aan geef.
Helaas lastig tweedehands te vinden(zie ook m’n horlogemarkt gezocht topic), dus ben ik aangewezen op import( 300 +/-).

Maar iets in mij vindt het moeilijk om dat bedrag aan een digitaal horloge uit te geven. Normaal ligt m’n hart bij (oudere) mechanische horloges. Ik weet dat de kwaliteit van dit model wel iets hoger ligt dan gemiddeld maar toch…

Of gewoon voor dit 5je gaan en dan met saffier van monsterwatches, die me ook wel aanspreekt en voor reizen ook wel geschikt lijkt
(foto van monsterwatches)

Dus HF leden, help me uit de brand:
A: Gewoon niet zeuren die GW 5000 is wat je zoekt en de (nieuw)prijs waard
B: Het 5je met saffier.
C: Allebei stom, hier is wat beters!
D: Haal ze gewoon allebei en verwijder je topic :slight_smile:

1 like

B, maar misschien is A handiger… Succes met de keuze!

Ik zou gaan voor de GW5000.

Als je genoeg fondsen voor optie D hebt … :smile:
Maar anders gewoon een 5 van Seiko. De andere functies van de G-shock zitten ook op je telefoon en die gaat, neem ik aan, gewoon mee.

Ik heb de GW-5600. Topding.
Draag hem alleen op vakantie overigens.

GW-5000 please. Ik zat ook lang aan te hikken tegen de prijs maar alle ‘goedkopere’ modellen waren het telkens net niet. De band van de 5000 is substantieel beter van kwaliteit en de overall finishing van de kast is ook beter.

Voor reizen super geschikt, want op zonne-energie en atoomklok synchronisatie. Plus natuurlijk de tijdzones. Oh en qua robuustheid zit je ook gebakken. De mijne viel vorige week nog met het glas naar beneden op de badkamer vloer. Niks aan de hand.

3 likes

Ga je ook uit eten of op terras zitten op vakantie? Dan geen G-Shock!

Optie B is ook niet ideaal, maar wel beter.

1 like

Want?

Ziet er niet uit zo’n vierkant stuk plastic.

5 likes

Nee dan begrijp ik het goed

1 like

Tegels nog heel?:grin:

4 likes

Ik zou voor A gaan… Staat ook voor mij nog op m’n lijstje. Met een beetje zoeken vind je deze wel voor 200,- of minder…

Succes in ieder geval!

Gewoon die van mij kopen :wink:

1 like

Optie A

b

Ik ben militair, en in mijn optiek zijn alle casios en suuntos volstaan prima.

Fruugo heeft deze nog in stock

de laatste daar is iets geks mee, op de ene site staat 5 bar WR en op anderen 10 bar

Ik zou voor een ana-digi horloge gaan; zien er beter uit en hebben dezelfde functionaliteit.

Zoiets bijvoorbeeld:

En anders optie B, zo’n G-shock is alleen voor als je de hele vakantie stormbanen gaat rennen. :wink:

2 likes

Dit is allebei de 56XX en niet de 5000 ;). en @Carpe_tempus
Nog steeds een optie die ik open houd maar als die er komt dan kan ik prima hier op het forum slagen :slight_smile:

@Erik11 :grin:

@anon50762135EV Ja ik dacht ook van er komt maar 1 digitaal horloge in m’n collectie en ik dacht dan kan ik beter voor het betere werk gaan :slight_smile:

1 like

Die combinatie spreekt me dan juist weer helemaal niet aan. :sweat_smile: