Goede caseback/snap opener? Advies gevraagd

@Arie_Kabaalstra
Hey Arie, is dit iets wat nog je aandacht heeft? Even nieuwschierig


uiteraard sluit ik me bij Ernst aan :sunglasses:

Of misschien een leuke side project voor @stefanketelaars

Ik rakel dit topic weer even op, aangezien ik hĂ©Ă©l erg blij zou worden van een ‘goedkope’ snapcase (en bezel) opener die werkt als de Greiner Timoknack.

@Arie_Kabaalstra , @stefanketelaars ?

Andere metaalbewerkers?

Ik verwacht (nog steeds) dat hier goede vraag voor zou zijn binnen het forum als er een goed werkend concept ligt

:+1:

Ik kom nooit in aanraking met deze casebacks vandaar dat je meer kans maakt bij Jan

1 like

Ik kom ook bijna nooit in aanraking met Snap-backs
 maar boeie

'k zou even moeten kijken hoe een TimoKnack werkt. en vooral hoe ik dat voor een gunstige prijs kan vervaardigen


Momenteel nog even wat andere zaken op de rol
 maar deze blijft even in mijn achterhoofd

1 like

Ik ben ook geinteresseerd. Misschien dat @Coosc een idee en mogelijkheden heeft? Die kan ook mooie dingen in elkaar fabriceren :wink:

Ik heb helaas geen mogelijkheden. Het tooltje dat ik heb gemaakt is alleen geschikt voor Pontiac en dan niet eens voor alle modellen. Ik ben niet in de gelegenheid om een serie tools te ontwerpen en produceren.

1 like

Misschien loopt er iemand op het forum rond die hier ervaringe mee heeft

1 like

Ja die heb ik, en die gebruik ik regelmatig. Helemaal geen slecht ding.
Alleen is het probleem met dit type opener dat het mes altijd horizontaal zit. Als het keepje in je deksel bijvoorbeeld net achter een lug zit kun je er niet bij. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik vloek altijd over die horlogemakers die de deksel niet netjes plaatsen :rage:
Goed te weten dat ze bruikbaar zijn, dan bestel ik er Ă©Ă©n.

1 like

Ik ook. :innocent:
Al zijn er ook horloges (vooral de wat goedkopere merken) waar het lipje/keepje “by design” achter de lug zit. In dat geval scheld ik op de bedenker daarvan. :sweat_smile:

Dat wil zeggen, als het deksel een keepje heeft
 en een inkeping aan de binnenkant, die over de stift moet vallen
 da’s met een vijltje zo opgelost
 gewoon een tweede keep voor de stift erin vijlen
 , of een nieuwe keep in het deksel
 :slight_smile:

1 like

Klopt, alleen de eerste keer zul je hem toch los moeten krijgen. :sweat_smile:
Verder zijn er ook horloges waar het uitsparinkje in de kast zit, daar valt dan helaas niks te verdraaien.

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit
 't is toch niet de bedoeling die achterkant elke dag open te maken


in principe Ă©Ă©ns in de 5 jaar voor onderhoud, zolang er niets kapot gaat

'k heb tot nog toe alle horloges met klikdeksel met mijn eigen gemaakte kastmes open gekregen

Ik krijg van de hele familie horloges met lege batterijen op m’n bordje, en daar willen wel eens rotzakken tussen zitten. Ben helaas een keer uitgeschoten met m’n kastmes en dat geeft nare krassen. Was niet gebeurd als ik een timoknack had gehad. :grimacing:

1 like

Hier ook nog steeds op zoek


Als die mensen rotzakken zijn, waarom neem je hun horloges dan aan?

:thinking::face_with_raised_eyebrow::grimacing::zipper_mouth_face:

:wink::joy::beer::tumbler_glass:

2 likes

Ik bedoelde toch echt die horloges
 :joy::joy:

1 like

Ik wil eventueel wel mijn Timoknack ter beschikking stellen als voorbeeld mocht iemand zich geroepen voelen om iets te fabriceren.

3 likes

Ik ga dit oude topic even nieuw leven in gooien met een vraag.
Ik zie hier de timoknack en de horrotec en kloon voorbij komen maar was benieuwd wat de ervaringen met de seiko S261 zijn, als die er zijn tenminste.

2 likes