Goedkoop sporthorloge met HRC

Beste forumleden,

Sinds kort ben ik tijdens het sporten bezig met het timen van mijn workouts en het controleren van mijn hartslag en helaas hebben alleen de cardio apparaten een Heart Rate Control zoals dat officieel heet. Nu zou ik dit tijdens andere oefeningen ook graag in de gaten houden en daarnaast wil ik dus ook een stopwatch functie hebben.

Ik vroeg me af of iemand momenteel een low budget (<100 euro) sporthorloge met deze functies heeft en deze wel of niet kan aanraden.

Ik vind bijvoorbeeld de serie van TomTom, maar die vind ik net wat te duur (tenzij iemand mij daar een leuke aanbieding voor kan geven natuurlijk ;)). Daarnaast heeft garmin een hoop sport horloges maar deze zijn ook wat aan de dure kant en ik wil niet zo veel geld uitgeven aan iets wat ik nog niet heb geprobeerd. Er zijn ook heel veel activity trackers die dus verbinding maken met je telefoon en nog meer functies hebben, ik ben alleen bang dat ik deze of erg lelijk vind of veel te duur dus tenzij iemand daar een mooie suggestie voor heeft wordt dat hem denk ik net niet.

Alvast bedankt,

Sjoerd

Fitbit pakken dan!

Het is of iets lelijks en functioneels hebben of je portomonnee trekken en iets tofs hebben.

Ik geef wekelijks advies voor zulke gadgets tijdens m’n werk.

PB me anders even wat meer details, kijk ik met je mee!

Gr Johan

2 likes

De nieuwste fitbit alta heeft HR functie. Kost 149 euro bij CoolBlue. Voor interval timers gebruik ik altijd mijn telefoon. Daar zijn genoeg gratis apps voor te vinden.

Overigens is de oude Fitbit Charge HR kennelijk ook nog te verkrijgen bij Coolblue. Dan ben je voor 70 euro klaar.
https://www.sporthorlogecenter.nl/product/739542/fitbit-charge-hr-tangerine-l.html?tid=pla-285051511193&ref=287059&label=22705-AGI-34968180863-ASI-285051511193-739542&gclid=Cj0KCQjw4vzKBRCtARIsAM3l8ODVmd3M_pPK_rg0MdT-xyLvwkafBHMxBQZqGCzZJ_dDJZ0Z41MsUnUaAjcPEALw_wcB

1 like

het idee is een beetje dat ik mijn mobiel niet mee wil nemen en daarom zo’n sporthorloge wil aanschaffen, dat kan bijvoorbeeld met de TomTom Spark enzo

Ik heb een alcatel go ziet er leuk uit beetje g shock en goed geprijst

http://www.enligo.com/nl/nl/alcatel-onetouch-go-sm03/0072d5fa-6e0a-4e52-a4bd-bc46c21e1639.html

Best een aanrader en werkt ook zonder mobiel kun je later wel weer alles op terug zien

Al eens bij de decathlon gekeken?
Daar zie ik ook regelmatig eigen-merk aanbiedingen voor weinig langs komen.

Say no more…

Ik presenteer de Omate Truesmart, ooit ergens gewonnen.
-Volledige android.
-Kan een simkaart in dus ook gewoon bellen etc.
-Ingebouwde GPS
-Ingebouwde camera.

En voor de rest belachelijk dik, lelijk, onhandig en compleet onbestuurbaar want volledige Android op zo’n klein schermpje werkt net zo goed als een gitaar stemmen met een rotte haring. :joy:
Absoluut niet kopen a.u.b.

Moraal van het verhaal neem een basic apparaat wat gemaakt is voor het specifieke doel: sporten.
Kans is dat je alsnog je telefoon moet meenemen(als je budget beperkt is) maar zo zwaar zijn die toch niet meer, bandje om je bovenarm en gaan!

3 likes

Ik heb een tweedehands polar gekocht, weet het type nummer niet meer, maar met een M7 hartslag sensor. Die fitness dingen met hartslag functie pikken mooi het signaal van die borstband op, hoef ik niet steeds die contacten op het apparaat perfect vast te pakken. ("Polar heart rate ready ") staat er dan op.

1 like

nee natuurlijk kan ik mijn mobiel best meenemen, dat is wat ik momenteel doe. De vraag is juist of iemand me kan helpen aan iets dat dit onnodig maakt. Zo niet prima dan ga ik verder zoals gebruikelijk of spaar ik voor een wat duurder model.

zal eens gaan rondzoeken

1 like

Fitbit is kut. Ga je gegarandeerd uitslag van krijgen! Ik kan 3 weken in een bad zoutzuur liggen zonder centje pijn, maar na 3 uurtjes met een fitbit hingen de vellen om m’n pols :nauseated_face:

Bovendien is een fitbit verre van nauwkeurig (pols HR monitors sowieso) ik ben overgestapt op een Wahoo borstband. Die is echt perfect!

1 like

Nee hoor. Ik heb ook geen uitslag gekregen van mijn Fitbit. Garantie op uitslag is het dus zeker niet.

Dan heb jij geluk. Staan een miljoen miljard klachten op internet over uitslag van de fitbit

wow dat is echt niet duur zeg… hoe kunnen ze dat zo goedkoop aanbieden?

toevalligerwijs heb ik nu een fitbit gekregen, bleek dat mijn vader die nog ergens in een la had liggen. heb er tot nu toe nog geen last van maar we zullen zien…

Het lijkt op de oude versie. Tomtom heeft de spark 3 inmiddels uitgebracht, ik zie hier hier geen nummer bij staan.

dat zal het zijn ja, maar de spark 1 of 2 heb ik geen interesse in die zijn ook vrij goedkoop op mp te vinden… bedankt!

Ik heb al jaren een Suunto. Werkt altijd, uit te breiden met pods voor fiets of GPS en een geweldige aftersales.

Ik heb een spark 3 cardio, na eerst jaren een runner zonder cardio te gebruiken. Zeer tevreden over beide horloges.
Een borstband schijnt iets nauwkeuriger te zijn, maar dit schijnt ook afhankelijk te zijn van je pols en bouw (aders diep onder de huid gelegen, flinke beharing op de pols).
Ik zie mezelf voor iedere training geen borstband omdoen. De ingebouwde meters zijn voor mij een uitkomst.
Anyway, ik zie op marktplaats een showmodel staan voor €99,-