Grootvaders horloge

Je leest wat je wilt lezen :wink:
De band is kapot en geïntegreerd met de kast (een geheel) vandaar mijn suggestie de kast te verkopen indien 14kt en voor dat geld een andere (lees gewone) kast aan te schaffen zodat je het complete uurwerk na een service over kunt zetten en het horloge als aandenken gewoon kunt gaan dragen. Vervangen uurwerk was niet mijn suggestie…

en geen rare suggestie

Ik reageerde op “deze draad”, niet specifiek op jou, anders had ik je wel gequote :slight_smile:

1 like

Dat is zo’n beetje als…ik heb een mooie bijl gehad alleen moest de steel vervangen worden en om het helemaal goed te doen heb ik de kop ook vervangen zodat de bijl weer als nieuw is :smile:

Ik reageerde op menkepie die zei dat het nog wel erg duur kon worden die service omdat veel onderdelen geroest zijn. Reserve ondedelen zijn niet zo duur aangezien je een geheel compleet uurwerk (vol met reserve onderdelen dus :wink:) kan kopen voor minder dan 200 euro. Het uurwerk is het grootste probleem niet, dat is de kast en met name dan de geintegreerde band.

Waar koop jij dit Omega uurwerk dan?

zoek maar eens op ebay “omega 565” in “tools, parts & guides”

Hier



http://www.benl.ebay.be/itm/OMEGA-565-original-automatic-watch-movement-working-4186-/262646692839?hash=item3d26f67be7:g:cswAAOSwAuZX64fj
http://www.benl.ebay.be/itm/Movimento-Omega-cal-565-spareparts-nos-/192097181710?hash=item2cb9e2600e:g:Y8wAAOSwnHZYl3dn

1 like

Soms werden in Frankrijk en de USA (en andere landen) kasten gemaakt waar Omega werken ingebouwd werden.
Enige reden voor de goudmerken aan de buitenkant zou heel erg eventueel kunnen zijn, dat in één van die landen iemand niet opgelet heeft.
Daarom heb ik gevraagd om foto’s van de binnen- en buitenkant van de kast.
Dan valt er misschien iets te zeggen over het model.
Zolang ik die foto’s niet heb gezien blijf ik erbij dat het horloge helaas een fake is.
En als ik dan toch negatief bezig ben: Het kader rondom de Ω ken ik alleen van quartz/stemvork modellen.
De indexen zijn groffer dan ik gewend ben van de Genève modellen. En ik kan op de foto het Swiss Made niet zien.
Op de onduidelijk foto van de bodem is alleen het (slecht gegraveerde) 14 K (vreemde K trouwens) met een verkeerd kader te zien.
Alle andere stempels, die er horen te zijn, zijn niet te zien.
Daarom zou IK het horloge niet kopen.

Het zou natuurlijk een bouwdoos kunnen zijn met Omega onderdelen zoals uurwerk (wat origineel is) en twijfelachtige wijzerplaat (waar wel degelijk ‘‘swiss made’’ op staat.) en een shabby aftermarket kastje.

Zolang we geen duidelijke foto’s van de binnenzijde deksel en sluiting van de band aan beide kanten zien,is alles mogelijk.

tipje.

Pak om een foto te maken de volgende keer een fototoestel ipv een krentenbol. :laughing:

2 likes

Grappig, dat viel me ook op. De elektrische Omega’s hebben dat kader ook in trapeziumvorm, maar dan ter plaatse van de “12 index”, en wel in het rood.
Ik ben gisteren gaan zoeken en heb toch één automaat gevonden met een trapezium “onder” het Omega logo. Niet een kader zoals het horloge zoals in deze draad, maar een “afwijkend gekleurd vlakje”. (De wijzerplaat van het horloge was een vrij vale grijzige tint, en het trapezium was gewoon net wat donkerder).
Maar het zat ook op de “normale” plaats van het logo zoals bij dít horloge.
Ik heb net 25 minuten gezocht maar kan hem niet terugvinden. Gisteren vond ik hem snel en ben meteen gestopt met zoeken, omdat ik dacht “oh dat komt dus toch vaker voor”.

1 like

Bewaar dit horloge als herinnering aan je opa maar doe er verder niets mee.
Opknappen gaat veel kosten en dan heb je nog een horloge dat nauwelijks draagbaar is.
Het geld dat je dan uitspaart kan je gebruiken om een mooie vintage Omega in goede staat aan te schaffen en die wel te dragen.

1 like