Hellup! Wat zou jij doen...

De “Quartz crisis” heeft er juist voor gezorgd dat de mechanische horloges een boost hebben gekregen, het heeft de Zwitserse uurwerken beter en sterker gemaakt. Zonder de quartz zouden veel meer merken het loodje hebben gelegd.

2 likes

Blauwe Colt 100%… Quartz of Automaat is bijzaak :star_struck: Ben geen fan van Sinn. De Breitling Colt is cool :facepunch:t2:

5 likes

Geef maar even door wat je voor die Sinn wilt hebben :shushing_face: , dan kan je morgen heel rustig gaan kiezen, en desnoods nog eens een polletje starten…

3 likes

Nee. Niet voor een Breitling.

Maar ik zou een

…nog niet inwisselen voor een Breitling.

8 likes

Haters gonna hate.

Ik ben niet religieus over merken. Ieder mens heeft z’n mooie kant. :grinning: :blossom::sunflower::cherry_blossom::tulip:

4 likes

Ik ben daar nog niet uit. Moet de Breitling er eens even naast houden. Overigens ik ben niet vies van een drukke wijzerplaat hoor, mijn Marathon TSAR (…ook Quartz, sorry @RLC :wink:) is ook een rommeltje…

Over (onderhouds)kosten maak ik me (nog) niet druk. Ik koop ze meestal zo nieuw dat er nog garantie op zit, zeker bij dit soort horloges.

1 like

Hahaha, ja zo te zien raak ik 'm wel kwijt! Maar ûh, daar moet ik nog eens even rustig over nadenken en @daffie heeft dan sowieso de eerste keus. Die staat al een half jaar ‘in de ijskast’… :upside_down_face:

3 likes

Top :+1:

1 like

Trouwens, mag ik zeggen dat ik veel Sinns bonkige saaie meuk vind?

tenor

6 likes

Dag mag jij best zeggen! Maar ûh, daar ging mijn vraag niet over… :wink:

Ik vind dit ook wel passen bij dit genre horloges, lekker ‘technisch’ druk!

2 likes

Goeie techniek is niet druk. Goeie techniek is zo gelikt discreet dat het magie lijkt. :grinning:

2 likes

Wat vind je van die parelmoer wijzerplaten?

Ik vind ze wel bij jou passen eigenlijk. Duits, strak, toch iets unieks en een makkelijke bandenswapper.

3 likes

Die zijn geil. Ik heb een zwak voor de 556.

Ik zei ook niet ALLE Sinns.

3 likes

Oké abi. Veel wat?

Edit;

Oh, je bedoelde geil. Akkoord, zolang je maar niet weer deze kant op gaat:

Voor degene die het zich afvraagt, TS betekent topic starter :full_moon_with_face: en niet transseksueel

3 likes

Interessante tussenstand. Na ruim 70 stemmen bijna 50/50 vwb. de Breitling of de Sinn houden. De automaat gaat binnen ‘de Breitling adepts’ aan de leiding, de zwarte plaat doet het ietsie beter dan de blauwe. Oh oh, en ik maar denken dat zo’n polletje me echt zou gaan helpen bij mijn keuze. Zal er wel weer op uitdraaien dat ik mijn eigen kompas moet volgen, gelukkig is het bijna bedtijd. Kan ik er nog eens een nachtje over slapen, blauw of toch zwart… en ‘tik tik tik’ of ‘plong plong plong’? Wijsheid.

@HanDavinci, @Fate_Amenable_To_Change, niet te ver van het onderwerp graag… hoewel die 556 plaatjes wel érrug mooi zijn. Minimaal met een maximale uitstraling! Love them. :ok_hand:

4 likes

Sorry en eens. Die donkere parelmoer wijzerplaat op een H-link band vind ik ook wel erg gaaf.

3 likes

Als het moet, de blauwe kwarts.

Geen zin om te zoeken maar wat is het prijsverschil tussen de automaat en de kwarts eigenlijk? :thinking:

1 like

Nieuw een verschil van ongeveer 300 euro, tweedehands schrijft de quartz iets meer af en loopt het verschil op tot 4 à 500 euro als je naar vergelijkbare horloges kijkt (zelfde bouwjaar, staat etc.). Denk dat een redelijke quartz van een jaar of twee oud te vinden moet zijn voor 1500 à 1600 euro en bij een automaat ga je richting de €2k.

2 likes

Ho ho, ik ging niet off topic. Ik hield het redelijk keurig binnen de lijntjes van de mening dat ik de Sinn die jij hebt eigenlijk bonkig en saai vind, de blauwe Colt in die generatie onverwacht leuk vind, quartz OK is, maar een rustige wijzerplaat beter zou zijn.

556 plaatjes, daarvoor moet je bij ome @HanDavinci zijn. In het echie zou ik trouwens voor de 556l gaan in het zwart, want in daglicht vallen zo’n beetje alle niet-zwarte Sinn platen tegen. :slight_smile:

2 likes