Het dreski geschiedenis topic

Geen idee hoe lang ik lid meer ben na de verandering van het forum. Ik ben ruim 15000 posts verder. Ik heb 846 topics geopend en 45800 berichten gelezen. In die tijd is er heel wat doorheen gegaan. In dit topic probeer ik al mijn aanwinsten waarvan ik de foto’s nog heb te herinneren. Ik heb de horloges op chronische volgorde geselecteerd. Dit zal niet in één avond compleet zijn en ik zal er nog een aantal missen waar ik geen foto’s meer van heb. Ik hoop de tel bij te houden.Ik begin met horloge nummer 1:


De Poljot Blue Angels. Had ik hem nog maar want de prijzen die nu gevraagd worden voor dit model staan niet in verhouding tot de prijs die toen werd betaald. Voor een kleine 200 euro had je er al één.

Nummer 2: Een Seiko superior. Ik ben niet vies van goud. Een supermooie wijzerplaat en deze heb ik geschonken aan mijn schoonvader welke er heel blij mee was.

Nummer 3: De Tissot prs516. Mijn trouwhorloge. De datum staat in de band gegraveerd en deze gaat natuurlijk nooit meer weg.

Nummer 4: Een Certina DS. Klein formaat maar dat kon in de jaren 90. en bicolor. Helaas overleden omdat ik de batterij niet op tijd eruit had gehaald.

Nummer 5 de Blyssa Mecaline. Hier heb ik echt wel spijt van. Destijds een heel goedkope aanwinst maar dit is nu echt een klassieker met stijl.
Ik neem even een kleine pauze en ga zo verder…

27 likes

Rookie :smile:

1 like

Bijzondere volgorde toch die chronische volgorde :wink: Zo heb ik ook chronologische rugklachten.

12 likes

Het is ook wel een tongbrekert ook …chronologisch…zeg dat een 10 heel snel :grin:

1 like

Inderdaad…da’s verdomde lastig zeg met een mond vol drop!

4 likes

Een Seiko 5. Leuke klok geen idee meer van het serie nummer en doorgeflipperd.


Nummer 6: Mijn Immersion Stendardo. Destijds voor 500 gulden gekocht met een automatisch ETA uurwerk. Was afgeprijst van 1000 gulden. Deze heb ik nog steeds en is al ruim 25 jaar in bezit.

Nummer 7: Een Tissot V8. Mooie klassieke uitstraling. Twee maal gehad en weer doorverkocht. De chronologische volgorde is trouwens de volgorde waarin de foto’s zijn gemaakt. :wink:

Nummer 8 een Swatch automaat. Kon ik op het verkoopgedeelte niet laten liggen. Ik meen zelfs van Henrik te hebben gekocht eigenaar van het forum.

Nummer 9: Een Alpha automaatje. Was toen heel normaal nu zorgt het voor discussies over nep en hommage. :stuck_out_tongue:

Nummer 10: Een gouden Seiko 5. Lekkere Blingklok.

Nummer 11: Een Hamilton Jazzmaster. Driftig voor aan het sparen en door een pokertoernooi kon ik hem in een keer kopen. Desztijds rond de 500 euro. De prijzen van nu zijn eigelijk niet leuk meer. :frowning:

Nummer 12: De Seiko SKX007. Zeker 4x gehad maar door die chapterring issues helamaal klaar met Seiko.

Nummer 13: Pulsar Chrono ook al een kleine 30 jaar in bezit. Was er meteen verliefd op en doet het nog prima.

Nummer 14 Tag Heuer 4000. Heel lang gehad en doorgeflipperd.

Nummer 15: Hamilton Khaki Scuba. Hele gave klok. Deze is nog in bezit van Lenno dacht ik.
Morgen ga ik verder met posten…

9 likes

Hahahaha. Het lijkt wel of er autocorrectie op horlogeforum zit. Moet chronologisch zijn natuurlijk.

3 likes

Mijn beste,

Chronologisch of niet!!
Deze “Tijds-Orde” laat ons getuigen zijn van een HorlogePassionist “Op en Top”.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Leuk topic!

Benieuwd wat er morgen allemaal weer langs komt!

Grt. Marco

Leuk om te lezen en voorzien van mooie plaatjes. Top.:+1:Kijk uit naar de editie van morgen.

Blyssa is in goede handen. Eerst heb ik hem zelf gedragen maar voor mijn zoon was dit het eerste èchte horloge. En mannoman wat is hij daar nog steeds blij mee en navenant zuinig op.

Nou nog heel even dan…Het wordt best wel een werk. Man wat ben ik verslaafd. :smiley:


Nummer 16: een Weide. Helaas overleden voor 15 euro had je een super James Bond klokje. De LCD display was meerkleurig en de tijd en datum werd als een soort rolkrant gegenereerd. Oprecht jammer dat hij ter ziele is. Zou hem graag nog hebben maar nooit meer gevonden.

Nummer 17: Een Karl Breitner. Plakmerk van de hoogste orde maar daar was de prijs ook naar. Automaatje.In die tijd kon je daar nog van genieten zonder afgemaakt te worden op het forum. :wink: ook doorverkocht.

Nummer 18: Citizen Promaster. Ook zeker 4 keer gehad in het zwart ook. Super klokken. Jaren geleden was de dollar rond de 1,50. dus dat was een feest,

Nummer 19: Orient Day date. Heerlijke blinger en deze is ook naar een blije nieuwe eigenaar gegaan. Tegenwoordig heel zeldzaam.

Nummer 20: Zodiac Seawolf. Wat was ik blij met deze. De uitstraling en vintage look doet mijn hart nog steeds smelten. Destijds van een vaag figuur op “De zin van luxe” forum gekocht. hij kreeg kuren. Zelf zitten klooien. En toen ik hem openmaakte een grote desillusie. Grote plastic spacer met een 10 euro uurwerkje. Na een poging tot repareren. Seconde wijzer verbogen en de hamer erin gezet. Werkte wel therapeutisch.

11 likes

Geweldig topic Dreski

Mooi topic, André! Leuk om alles van ooit voorbij te zien komen. Ik ben nog steeds erg blij met één van je laatste exen. :thumbsup:

De Pulsar Chrono en Khaki Scuba … heel gaaf👍 Benieuw naar de rest van je “track record”.

Leuk topic met de ontwikkeling door de jaren heen. Leest lekker vlot en lekker veel plaatjes :innocent:

Leuk, maar volgens mij allemaal al eens gezien in een paar andere topics van je:


&

Ik kan me ook nog zo goed jou worsteling topics herinneren :joy:

Ben er klaar mee.
Ben genezen.
Etc…

Niks nieuws onder de zon. Iedereen heeft er last van. Je komt er gewoon nooit meer van af. :sweat_smile:

Maar bijna 10 jaar lid. Dat wordt een feestje :birthday:

Absoluut leuk topic! Originele keuzes ook, muv van de Seiko natuurlijk :wink:

Dat noem ik nog eens flipperen! :slight_smile:

MasterFlipper! :raised_hands: